Stormraven konverziós lehetőségek

2011. 03. 13. 11:01 / ModellezésWarhammer 40K

Valószínűnek tartom, hogy minden SM játékostársam szembesült már a ténnyel, hogy bizony a birodalmi gárdát sok szépséges repülő szörnnyel áldotta meg a GW és a Forgeworld. Azonban most közelmúltban megváltozott, ugyanis végre az SM játékosok is (egyelőre csak a BA, illetve rövidesen a Démonvadászok – de a jelen rumorok szerint a WD-ben minden rendház megkapja majd) feltehetnek egy klassz kis repülőt, mégpedig a Storm Ravent.

Nem véletlenül írtam „klassz”-at és nem „szép”-et. Be kell valljam őszintén, nekem a Storm Raven az eredeti formájában inkább egy zanzásított Thunderhawkra emlékeztet, röviden s tömören, nem tetszik. Miért vettem mégis egy kitet, és miért is írom akkor most mégis ezt a cikket? A magyarázat igen egyszerű – viszonylag kevés konvertálással egy tetszetősebb modellt varázsoltam belőle.

Ne szaladjunk előre, nézzük csak mi a bajom vele. Hát ez: Alapvetően az a gondom magával a modellel, hogy a farok rész nagyon rövid a testhez képest, így cseppet úgy néz ki, mintha „hátba verték volna”. Ha oldalról nézzük, akkor gyakorlatilag az a kecsesség hiányzik ebből a gépből, ami miatt az IGs Valkyret és Vendettát „szeretjük”. Úgy véltem hát, hogy az első konverziómban ezt kell „kijavítanom”. No meg persze azt, hogy egy Storm Ravenen elvileg lehet szállítani egy Dreadnoughtot is, ezen a modellen pedig még csak nyomát sem látjuk semmi erre alkalmas „végtagnak”. (Elnézést a félig festettségért, párhuzamosan futnak most ezek a dolgok.) Ezek mellett még az „önlövő” hurricane bolter is javításra szorul, de ez egy következő írásba fér csak bele.

Hadd ejtsek azonban pár szót a modell erényeiről. A GW bebizonyította, hogy lehet egyenes ajtókat is önteni, legalábbis a hozzám került kitben ez rendben volt (emlékszünk a Land Raider alsó ajtóra?). Az illeszkedések is nagyon jók, a modellt gyakorlatilag össze is „pattinthatjuk”. Illetve a Valkryehoz hasonlóan a talpra stabilan fel tudjuk tenni a modellt.

Tehát a célom az volt a konverziómmal, hogy arányosabbá tegyem a gépet, azaz meghosszabbítsam a farok részt, és szállíthatóvá tegyem a röpcsit. Ennek a módjára az itt látható kép is rávilágít: sok plasticardra lesz szükségünk. A plasticard darabokat a farokra kell applikálni. A legegyszerűbb a farok alját és tetejét megcsinálni a plasticardból. Ezt két rétegben oldottam meg fent is, lent is. Az alsó rétegben vágtam lyukakat, amik illeszkednek a testen található kiálló részekre, majd erre tettem rá a felső réteghez tartozó plasticardot. Majd az oldalakra vágtam 1-1 lapot. Ettől egyrészt nincs két éktelenkedő lyuk a gép oldalán, másrészt pedig ha az ember ügyesen méretezni a lapkákat, különös stabilitást tud adni a gépnek.

Ennél a pontnál el is érkeztünk a másik problémához is, amihez az SM játékosok még nem szoktak hozzá: a Storm Raven NAGY! Azaz igen, aki ilyet vesz, annak még egy doboz kell a sereghez. Viszont a megfelelő farok résszel a SR darabokban szállítható. Egyben a test, a két szárny, külön a farok, a felső rész és a tornyok. (A felső részt is egyszerűen felmágneseztem. Ez további stabilitást ad a szárnyaknak.)

De még nem vagyunk kész a farokkal sem, hiszen elvileg a kódex egy Dreadnought szállítását „ígéri”. Ezt könnyen meg lehet valósítani (sponsored by borsmagnetTM), elegendő egy konzolt építeni a farok aljára, amire csatlakoztathatjuk a Dreadnoughtot. Alanyként egy AoBR-es drenyát halásztam elő a szekrényemből, ennek tetejére applikálva a mágnest, már is csatlakoztattam a gépre. Mint a kép is mutatja egy egyszerű jármű storm bolter sponsont neveztem ki konzolá, erre pedig csak egy sprue darabot tettem, amelyre felkerült a kis mágnes. A drenyánál nem bonyolítottam túl a kérdést, egyszerűen csak ráragasztottam a buksijára a kicsi mágnest. Gond nélkül megtartja, ráadásul előzetes félelmem sem igazolódott be, azaz a talpra rátéve a konvertált röpcsit (rajta a drenyával) nem lesz farnehéz a röpcsi.

Tehát a konverzió segítségével a gépet szvsz sikerült esztétikusabbá varázsolni, lehet rá drenyát tenni, és végre normálisan szállítható. Íme a munkánk eredménye:

Persze itt a munkám még nem ért véget. Egyrészt, mint látható a hurrikán bolter még sehol, illetve itt még nem szóltam a cserélhető első fegyverekről sem. Valamint a nem rég felmerült a Caestus konvertálásának a lehetősége is. Van tehát alapanyag egy következő íráshoz is.

Szerző: Hankyaku



Vélemények, hozzászólások

1. Bástya 2011-03-13 11:50

Wow, szuper gép, tetszik ahogy újra gondolod a GW nem mindig jó kreatúráit. Hány mmeres plasztikokat használtál az építésnél?

2. Dante 2011-03-13 11:50

Hanky: a cikkbeküldő engine sajnos kivette a képeket a cikkből, és külön zip file-ban csatolta a szöveg mellé, ezért a képeket csak érzésre tudtam visszatenni a szövegkörnyezet alapján.
ha valami nem teljesen kerek így, akkor szólj!

3. Barakis 2011-03-13 22:45

Volt szerencsém ma élőben látni ezt a konvertált “dögöt”. Megéri a befektetett melót, tényleg pofás. smile

4. Hankyaku 2011-03-14 00:23

Köszi!

Bástya: alapvetően egy vastagabb plasticardot, nem tudom a méreteket. Lehelletnyivel vékonyabb, mint maga a gépet alkotó műanyaglapok. meg lehet egyébként oldani a dupla rétegű alsó és felső lemezek egyik tagját vékonyabb cardból is. Azok, amiken én használtam dupla rétekben pöccre érintkeztek.

Folytatom egyébként a mnkát, a kövi lépés a Hurricane, a felső sponson konvertálása, és a Caestus rámpák megalkotása lesz. Persze mindegyik cserélhetőre…

5. Freddy Krueger 2011-03-15 11:06

Na, jó lesz ez. Csak a dreadnought talpára kell kitalálni valamit.

6. Dante 2011-03-15 13:01

Han kérésére kicsit átszerkesztettem a cikket.

7. Hankyaku 2011-03-15 13:11

Köszi!
A képek normális felbontásban vannak fenn jobb katt és kép megjelenítés kiválasztásnál megtekinthetőek.

Freddy: ahogy mondod, ez még erősen WIP. Igazából ez a drenya csak demonstrációs célokat szolgál. Alapvetően úgy használom, hogy hozom az “igazi” drenyát amit felteszek, és csak “jelzem”, hogy amúgy ott van az SR-en ennek a drenyának a segítségével.

8. Dante 2011-03-15 13:22

sima balkatt nem jó? wink