Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
1 ennyiből: 421
1
Astra Militarum (Imperial Guard)
Dátum: 2017-10-16 13:25   [ Eltüntet ]   [ # 469388 ]  
Veterán

Knight: az új kódex fényében kevésbé éri meg, mert ugyanazt a tűzerőt olcsóbban is be lehet szerezni. A fő előnye, hogy komoly ütőerőt képvisel, ami sokat segít, hogy az ellenfél nagy dögének utolsó woundjait lekapd vagy feltartsd. Ellenünk azonban hatékony, mert nem lehet közelharcban lekötni (ha elhagyja a közelharcot ugyanúgy lő és rohamozik) és infantry-n át is mozoghat kiváláskor, így lazán átsétál a consripteken. Mint minden superheavy jól végig kell gondolni, hogy mire akarod használni, mert csak a tűzereje és a csak a közalharci ütőereje miatt nincs értelme hozni. Svájci bicskának viszont jó, de ahhoz ki kell használni minden előnyét (hogy mozog, lő, rohamozik, kiválik újra lő, újra rohamozik stb.).

Stormlord: nem kapott semmi komoly bónuszt a kódex-el, bár rengeteg figurát tud szállítani de nagyon drága ahhoz, hogy csak pl. lascannon-ok elrejtésére használja az ember és kevés esetben éri meg csapatszállításra a tallarn spec szabályok és a scion deep strike mellett.

Shadowsord: most a sztár, mert jó/jobb lett az ágyúja. Ráadásul jobban működik vele az új superheavy strategem/tallarn álom kombó (mozogsz/oldalszéltől deployolsz, advance-olsz, meglövőd ágyúval az ellenséges dögöt, megrohanod és lepucolod a maradék wound-ját 2+-os találatokkal).

Többi variáns: nem nagyon emelkednek ki és ritkán hoznak többet, mint azonos pontértékért hozott leman russ-ok, amik ráadásul obsec-ek lehetnek és a batallion-ban kitöltik a heavy-t.

Általánosságban minden super heavy csak akkor jó, ha seregedet köré építed és egy konkrét feladatot adsz neki, amiben hatékony.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-15 09:32   [ Eltüntet ]   [ # 469370 ]  
Veterán
Urden - 2017-10-14 12:03
Zsolti - 2017-10-14 11:09

Baneblade nem kaphat parancsot max stratagemet meg doctrinet. Előbbivel ccben is elég jó most smile

A knigtok egyelőre indexben meg admech codexben vannak, ugye?

Várja sokkal ki próbálkozott? A 3d3 s16, amire rálőttek, az leesik verzión kívül mi jó meg?

stormlordon kivul mind okes papiron atlag dobasokkal is korrekt

Stormlord sokat lő, infantryra elég nagyot is, szállít, van fireing deckje, mi a baj vele?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-14 17:02   [ Eltüntet ]   [ # 469360 ]  
Veterán

Üdv

Egy kérdès a pre game résznél ami nem fázis lehet-e több stratagemet használni ?

 Aláírás 

King for a day , Fool for a Lifetime , Take this bottle
Faith no More

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-14 12:03   [ Eltüntet ]   [ # 469357 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-10-14 11:09

Baneblade nem kaphat parancsot max stratagemet meg doctrinet. Előbbivel ccben is elég jó most smile

A knigtok egyelőre indexben meg admech codexben vannak, ugye?

Várja sokkal ki próbálkozott? A 3d3 s16, amire rálőttek, az leesik verzión kívül mi jó meg?

stormlordon kivul mind okes papiron atlag dobasokkal is korrekt

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-14 11:09   [ Eltüntet ]   [ # 469356 ]  
Veterán

Baneblade nem kaphat parancsot max stratagemet meg doctrinet. Előbbivel ccben is elég jó most smile

A knigtok egyelőre indexben meg admech codexben vannak, ugye?

Várja sokkal ki próbálkozott? A 3d3 s16, amire rálőttek, az leesik verzión kívül mi jó meg?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-14 10:50   [ Eltüntet ]   [ # 469354 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-10-14 09:32

Imperial Knightokkal foglalkozott valaki? Jók azok IG-be, vagy jobb a Baneblade?

Baneblade : Parancsokat kaphat, Sok dakka, Akár Transport vagy Anti-Titanic, Regiment bónuszok.

IK : Invu save dakka ellen,  CC-ben erős, Dakka sem gyenge. De kardot, kesztyűt ne nagyon rakj rá sztem.

Én még hetedikben raktam IG mellé, és elég brutál volt. Gyalogság beásta magát az Artillery előtt a Knightok meg mentek randalírozni. Valamelyik tuti lehozza a meccset mert nem nagyon lehet mindkét seregtestre koncentrálni. No ehhez minimum két knight szükségeltetik.

 Aláírás 

We is gonna stomp da universe flat and kill anyfink that fights back. we’re da Orks, and was made ta fight and win.

We don’t fight fer food, or fer teef, or guns, or cos we’s told to fight. We fight cos we woz born to fight. And win.

Orkz is made fer’ two fings! Fightin’, and winnin’!

Get ‘em boyz!

Dakka dakka dakka!

WAAAGH! THE ORKS!

WAAAGH!

—————————————————————————————————

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-14 09:32   [ Eltüntet ]   [ # 469346 ]  
Veterán

Imperial Knightokkal foglalkozott valaki? Jók azok IG-be, vagy jobb a Baneblade?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-13 19:27   [ Eltüntet ]   [ # 469331 ]  
Veterán

Másnak is megmozgatta a fantáziáját az új tempestus parancs+képesség?

Meltával fél távon belül to hit 6-osra extra találat, paranccsal újradbott sebzés és a melta miatt újradobott d6 seb nagyon fájhat. Persze deep strike-al nem működik mert úgy csak fele távon túl érkezhetnek, de valkyr-el igen. 20”+6” mozgás azért már elég könnyen melta féltávba visz.

Ráadásul a valkyr rocket podja assault lett és hover miatt jár +1 bs, azaz 160 pontnál olcsóbban van egy ML, 2xHB, 2X MLR szállítójárműved amit első körben -1 BS-el lőnek, aztán egy célpontot le-meltáz és írt némi gyalogságot.

A tankvadász változat (hellstrike, lascannon, 2XHB) 3 ponttal drágább mint egy gyakorlatilag ugyanazt lövő  vanquisher (vanquisher, lascannon, 2XHB), csak szállíthat is, első körben -1 el lövik és utánna akár saját maga akár +1BS-el is lövöldözhet. 

Tény, hogy nem kaphat parancsot és nem kaphat regiment bónuszokat, de legnagyobb meglepetésemre nem lehet leírni a jó öreg röpcsinket, a sokoldalúságával ezt bőven kompenzálhatja. Pedig már temettem szegényeket grin

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 19:13   [ Eltüntet ]   [ # 469304 ]  
Veterán
CsG - 2017-10-12 12:49
Zsolti - 2017-10-12 12:24
cziky - 2017-10-12 12:02

Köszi közben megnéztem én is és szerintem látnia kell, mivel a szabálykönyv szerint

“...a CHARACTER can only be chosen as a target in the Shooting phase if they are the closest visible enemy unit to the model that is shooting...”
Így részemről egyértelmű, hogy kell a ráláthatóság.

Oké, csak a Barrage meg azt mondja, hogy nem kell LoS ahhoz, hogy lőhesd. Pl. Mortarnál “This weapon can target units that are not visible to the bearer”.

Nyilván itt bele lehet kötni, hogy a Character lövéshez kell LoS, a Barrage meg csak annyit ír felül, hogy általában megengedi, hogy LoS kívüli unitokat lőjön, szóval a Character feltétel erre jön rá. Érdemes írni a FAQ tímnek, hogy találják ki.

Szerintem elég egyszerű a megoldás: a Barrage fegyvereknel rálát bármilyen egységre attól függetlenül, hogy van-e fizikai line-of-sight. Ha a legközelebbi modell egy karakter, akkor lőheti. Ha van valami más közelebb, akkor nem.

CsG

Szerintem is, csak attól még bele lehet kötni a szövegezésbe, arra meg lusta volt a GW, hogy leírja, hogy ilyenkor mi van.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 12:49   [ Eltüntet ]   [ # 469299 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-10-12 12:24
cziky - 2017-10-12 12:02

Köszi közben megnéztem én is és szerintem látnia kell, mivel a szabálykönyv szerint

“...a CHARACTER can only be chosen as a target in the Shooting phase if they are the closest visible enemy unit to the model that is shooting...”
Így részemről egyértelmű, hogy kell a ráláthatóság.

Oké, csak a Barrage meg azt mondja, hogy nem kell LoS ahhoz, hogy lőhesd. Pl. Mortarnál “This weapon can target units that are not visible to the bearer”.

Nyilván itt bele lehet kötni, hogy a Character lövéshez kell LoS, a Barrage meg csak annyit ír felül, hogy általában megengedi, hogy LoS kívüli unitokat lőjön, szóval a Character feltétel erre jön rá. Érdemes írni a FAQ tímnek, hogy találják ki.

Szerintem elég egyszerű a megoldás: a Barrage fegyvereknel rálát bármilyen egységre attól függetlenül, hogy van-e fizikai line-of-sight. Ha a legközelebbi modell egy karakter, akkor lőheti. Ha van valami más közelebb, akkor nem.

CsG

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 12:24   [ Eltüntet ]   [ # 469297 ]  
Veterán
cziky - 2017-10-12 12:02

Köszi közben megnéztem én is és szerintem látnia kell, mivel a szabálykönyv szerint

“...a CHARACTER can only be chosen as a target in the Shooting phase if they are the closest visible enemy unit to the model that is shooting...”
Így részemről egyértelmű, hogy kell a ráláthatóság.

Oké, csak a Barrage meg azt mondja, hogy nem kell LoS ahhoz, hogy lőhesd. Pl. Mortarnál “This weapon can target units that are not visible to the bearer”.

Nyilván itt bele lehet kötni, hogy a Character lövéshez kell LoS, a Barrage meg csak annyit ír felül, hogy általában megengedi, hogy LoS kívüli unitokat lőjön, szóval a Character feltétel erre jön rá. Érdemes írni a FAQ tímnek, hogy találják ki.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 12:02   [ Eltüntet ]   [ # 469295 ]  
Veterán

K

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 12:02   [ Eltüntet ]   [ # 469294 ]  
Veterán

Köszi közben megnéztem én is és szerintem látnia kell, mivel a szabálykönyv szerint

“...a CHARACTER can only be chosen as a target in the Shooting phase if they are the closest visible enemy unit to the model that is shooting...”
Így részemről egyértelmű, hogy kell a ráláthatóság.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 11:14   [ Eltüntet ]   [ # 469291 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-10-12 10:58
Freddy Krueger - 2017-10-12 10:24
cziky - 2017-10-12 09:56

- Manticore, Basilisk lőhet-e karakterre, ha nem látja, de az a legközelebbi modell?

Nem, a távolabbi karakter célozhatatlansága érvényes attól, hogy nem kell los.

Szerintem itt nem a kérdésre válaszoltál. Itt az van, hogy a karakter van legközelebb, csak nem látja, amire te válaszoltál az az, hogy nem a karakter van a legközelebb vagy ilyesmi. De lehet én nem értem.

Bocs, ezt elbasztam, csak írok, nem olvasok. Tehát: karaktert csak akkor lőhetsz, ha az a legközelebbi, de ha nem kell los, akkor a karakterre se kell rálátni ahhoz, hogy lődd. Ha ő a legközelebbi, akkor a Basilisk lőheti akkor is, ha nem látja.

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 11:06   [ Eltüntet ]   [ # 469290 ]  
Veterán
cziky - 2017-10-12 09:56

- 1 stratagem csak egyszer használható egy fázis alatt?

Ez a korlátozás csak Matched play csatákban érvényes.

Ha Open Play meccset játszol vagy Narrative Play-t az ottani küldetésekkel, akkor ez a szabály nincs érvényben és annyiszor használhatod az adott strategem-et egy fázisban amennyiszer akarod és amíg kifizeted minden egyes használatárt a CP költséget.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 10:58   [ Eltüntet ]   [ # 469288 ]  
Veterán
Freddy Krueger - 2017-10-12 10:24
cziky - 2017-10-12 09:56

- Manticore, Basilisk lőhet-e karakterre, ha nem látja, de az a legközelebbi modell?

Nem, a távolabbi karakter célozhatatlansága érvényes attól, hogy nem kell los.

Szerintem itt nem a kérdésre válaszoltál. Itt az van, hogy a karakter van legközelebb, csak nem látja, amire te válaszoltál az az, hogy nem a karakter van a legközelebb vagy ilyesmi. De lehet én nem értem.

Slam - 2017-10-12 10:35

Ezt szerintem nem igazán gondolták át grin

Lol. Azért ezek nem akkora csavarok, hogy ne jöjjenek elő egy közepesen komplex teszt során.

De ha van 2 bodyguardom, akkor kétszer dobok rá, aztánmajd az ogrynokat gyógyítom valahogy.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 10:35   [ Eltüntet ]   [ # 469283 ]  
Veterán

- csak elméleti kérdés, hogyha 2x Ogryn Bodyguard beáll egy Tank Commander mögé akkor minden egyes woundra lehet dobni 2x3+mentőt (ha először elrontom az egy Bodyguard-al, akkor annak a másikkal még megpróbálhatom?)

BOLS-on most megy ez, kérdés, hogy a Mortal Woundot át lehet-e vállalni, a szövegből nem egyértelmű. Mindenesetre az biztos, hogy megvernek, ha megpróbálod, és vsz az első faq-ban benne is lesz

Hát szerintem nem ez a kérdés grin, legalábbis azonos szövegezésű más ability-knél a mortal wound is wound-nak számít pl. death guard.

A kérdés inkább az, hogy az ogryn bodyguard AM karakternek mindősül és a leírása szerint nem választható, hogy át akarja e vállalni a sebet, hanem mindeképpen dobsz. Azaz ha wound-ot kap a tankcommander akkor mindkettő kötelezően dob azaz 1 wound-ból kettő lehet, mindkét ogrynba egy. Aztán pedig a két ogryn egymásra is dob ha távon belül vannak, mert egy baráti AM karakter egy wound-ot sérült grin (persze a második esetben már kérdés, hogy a mortal wound számít e).

Ezt szerintem nem igazán gondolták át grin

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 10:24   [ Eltüntet ]   [ # 469282 ]  
Veterán
cziky - 2017-10-12 09:56

- Manticore, Basilisk lőhet-e karakterre, ha nem látja, de az a legközelebbi modell?

Nem, a távolabbi karakter célozhatatlansága érvényes attól, hogy nem kell los.

- csak elméleti kérdés, hogyha 2x Ogryn Bodyguard beáll egy Tank Commander mögé akkor minden egyes woundra lehet dobni 2x3+mentőt (ha először elrontom az egy Bodyguard-al, akkor annak a másikkal még megpróbálhatom?)

BOLS-on most megy ez, kérdés, hogy a Mortal Woundot át lehet-e vállalni, a szövegből nem egyértelmű. Mindenesetre az biztos, hogy megvernek, ha megpróbálod, és vsz az első faq-ban benne is lesz smile

- 1 stratagem csak egyszer használható egy fázis alatt?

Igen.

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-12 09:56   [ Eltüntet ]   [ # 469279 ]  
Veterán

Hali!

Tegnap volt végre egy meccsem az AM ellen, amelynél végül szoros eredménnyel de kikaptam, azonban néhány kérdés felmerült, illetve szvsz eléggé megerősödött az AM sereg.
volt benne 3 hellhound, 1 Basilisk, 1 Manticore, 1 Leman Russ Demolisher, 1 Leman Russ Battle Cannon, 1 Tank Commander (Executioner + plasma sponson), Creed meg valamennyi gyalogság és persze az elmaradhatatlan Tempestus öngyilkos egységek, mindez Cadian doktrinával, Kurov’s Agquila-val (:-).

Creed piszkosul felerősödik ezzel, hogy 3 parancsot ad ki és 4+ a kiadott parancsot egy másik osztag is megkapja 6” belül. De ami rendkívül feldobta a napon az a Cadian: Born Soldiers volt, mivel ha a tankok nem mozogtak, akkor az 1-es To Hit dobásokat újradobták, A Pound Them to Dust-tal a turret weaponok kockáit dobták újra, a Grindig Advance-nek köszönhetően pedig 2x lőtt a torony így egy körben jött is az áldás dögivel (egy átlagos körben csak ezektől a tanktornyoktól kaptam 2d6 Battle Cannon, 2d3 Demolishet Cannon, 2d6 Executioner Cannon lövést) lelőni pedig továbbra sem könnyű őket (8T, 12W, 3+ mentő). Megtanultam becsülni a Smite-t ellenük.
Basilisk és Manticore beállt a sarokba, természetesen ők is újradobják az 1-es To Hit dobásokat, valamint a mozdulatlan nehézfegyveres osztagok a Take Aim-el mindent újradobtak.
A Hellhound-ok Inferno cannonjai gyilkosak, mivelhogy ők voltak az előretolt gépesített járművek, így ha rohamozom őket akkor rendesen égtek a modelljeim.

Összegezve, elég jól feljavult a találati aránya a seregnek, úgyhogy kell majd osztag amely gyorsan közelharcba kerül velük, mivel abban még mindig verhetők és hála az égnek nem volt consprict spam.

Kérdések:
- Manticore, Basilisk lőhet-e karakterre, ha nem látja, de az a legközelebbi modell?
- csak elméleti kérdés, hogyha 2x Ogryn Bodyguard beáll egy Tank Commander mögé akkor minden egyes woundra lehet dobni 2x3+mentőt (ha először elrontom az egy Bodyguard-al, akkor annak a másikkal még megpróbálhatom?)
- 1 stratagem csak egyszer használható egy fázis alatt?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-10-09 15:29   [ Eltüntet ]   [ # 469208 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-10-09 15:10
Fattyú - 2017-10-09 14:56

Legalább detachon belül ne lehessen Impériumot allyzni.

Ez biztos megmarad, mert van egy csomó csonka frakció, amelyek nem tudnak önálló detachmentet képezni.

Mondjuk azokat lehet kivételként kezelni.

Csak akkor ehhez megint szabálymódosítás kellene, minden birodalmi frakció 20-30%-át érintően, lásd az éppen folyó diskurzust a 40k preview kibeszélőben.

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
   
1 ennyiből: 421
1
 
     Warhammer 40K szabályok ››