Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
421 ennyiből: 428
421
Astra Militarum (Imperial Guard)
Dátum: 2005-07-14 18:51   [ Eltüntet ]   [ # 19598 ]  
Veterán

Üdv!

Thx a kritikát.

A figurák igen kis része eredeti GW, van pár fém régi (vállemezes) cadiai, meg mûanyag kezek/lábak, rengeteg scratchbuilt figura, az egyik õrmester meg például egy lemásolt és átkonvertált Junkers Enforcer. A talpak nem para, fogpiszkálók meg makettöntõkeretek/maradék fotómaratáskeretekkel vannak díszítve. Fõleg.

Ami a legnagyobb kifogás, hogy nincs tûzerõ, ez javítás alatt van: HB-s csapatok és a tankokra golyószórók készülnek. Tapaszatlataim szerint azonban (van pár kisebb csapatom/seregem más fajokból) az IG-nek NAGYON elkél a nagyS/kisAP-fegyverek segítsége. Necronok ellen pl szinte esélytelenek 2AP-jû fegyverek nélkül. És az ellenfelek nagy része (elemeztem az RPG.hu-s statisztikákat…:P) 3+-os fiúkkal jön. Persze, tudom, több lábon kell állni.

Szuronyok/menekülõajtók/kombifegyver/repülõ: ha az ellenfél beleegyezik, én szívesen játszom ezekkel, ha nem, behozok pár újabb egységet a felszabaduló pontokból.

Rádiók: a sereg ,,erkölcsi tartásást” ezekkel képzelem el biztosítani… Egyrészt, mikor még terveztem, nem voltak doktrínák, másrészt meg pont azért nem használok doktrínákat, amiért mondod: sok jó cuccot elvesztenék velük.

HQ: én valahogy úgy képzelem el, hogy állnak hátul, zászlóznak, rádióznak, és oda lõnek/mennek, ahol a legnagyobb para van az elsõ sorokban. (Ehhez persze talán nem árt majd egy jármû is nekik, de ez még a jövõ zenéje)  Meg megfogják a sorok mögé jutó rondaságkat (pl Lictor).

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-14 18:13   [ Eltüntet ]   [ # 19597 ]  
Veterán

Hali!

Freddy:
Nem semmi melód lehetett a konvertálgatással, meg a talpak ilyen komoly kialakításával. Csak gratulálni tudok hozzá. Prímák. Ahogy elnézem a sereg sem csak és kizárólag GW figurákból épült fel. smile

A lista:
Szerintem a doktrínák nélküli seregek legalább annyira ütõképesek, mint a doktrínások, legfeljebb lemond az ember néhány speciális képességrõl, viszont cserébe nincsenek restricted troopok. Ezzel pedig lehet variálni.

HQ
No elõször is a power weapon mindössze 5 pontba kerül, nem 10-be, mint ahogyan a magyarra fordított kódexben szerepel. Emellett nincsen már lehetõség az IG seregbe kombi fegyvereket hozni. :(
A HQ többi része jó kis támogatója a seregnek akár rádión keresztül (bár így nem érvényesül a zászló és a trademark item jótékony hatása), akár a parancsnok közelében.

Troop
Nagyon életszerûek ezekkel az elnevezésekkel. smile Pláne a véreskezû Freddyvel.
Ahogy látom az osztagok elsõsorban nehéz páncélzat ellen vannak felszerelve. Ez jól jöhet SM és Káosz ellen, viszont a sok plazma miatt veszélyes is lehet sajnos. Ellenben egy 12”-en belül leadott sortûzben lesz egy lézerágyú és 4 plazma lövés, ami még a legelszántabb SM parancsnokban is szívritmuszavart okozhat.

Ellenben én kivenném az armoured fist osztagból a lézerágyút. Ha mozognak (akár a jármûvel, akár gyalog), akkor úgysem lõhetnek vele, emellett ha közel ér az ellenfél, akkor a sok plazma lövés hatékonyabb lehet. Az õ nehézfegyverüket úgy hívják, hogy Chimera, ráadásul ez a nehézfegyver mozog és lõ. A lézerágyú helyett inkább a chimerára aggass egy heavy stubbert, mert a sereged gyakorlatilag iszonyatos hiányt szenved a troop elhárító fegyverekben.

Heavy
Ehhez nincs mit hozzáfûzni, önmagáért beszél.

Mindenesetre a sereg legnagyobb ellenfel ebben a felállásban a nagy létszámú seregek képében fog jelentkezni. Egyszerûen nem tudsz majd mit kezdeni az ilyenekkel. Ha netán az ilyen sereg még mozgékony is lenne (például Dark elda, netán motorizált orkok, vagy TAU sereg), akkor nagyon gyorsan komoly gondok merülhetnek fel. Igaz, ekkora pontszámnál még nem kell tartani a túl nagy létszámoktól.

A csatádhoz mindenesetre csak sok sikert és vakító lézerpuska sortüzeket kívánhatok. Várjuk a beszámolót a csapat teljesítményérõl. smile

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-14 17:45   [ Eltüntet ]   [ # 19596 ]  
Veterán

Üdv!

Itt van IG seregem 1200 (1199)  pontos listája, melyet nemsoká ki fogok próbálni. Szeretném kikérni a véleményeteket róla.

HQ 1: HQ

Parancsnoki raj  
-Heinz von Haller (legendás veterán tiszt)  70
  fémpáncél       5
  energiakard   10
sorozatvetõ    1
védjegy[fél szem]    10
-zászlóvivõ (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
zászlótartó      5
ezredzászló    20
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
parancsnoki rádió    20
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyú      25
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyúlõszer
Összesen:      183
Sentinel-különítmény
-SENTINEL       35
multilézer     10
vadász-gyilkos-rakéta     10
Összesen:        55

TROOP 1: Gyalogosszakasz

Parancsnoki raj
-hadnagy (tisztes)      40
  fémpáncél       5
  energiakard   10
szuronyos sörétes puska     1
védjegy[tetoválás]    10
-Dr Krueger Alfréd (veterán)      6
Freddy-kesztyû(közelharci fegyver)
lézerpisztoly
orvosi táska     5
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyú      25
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyúlõszer
Összesen:      113

Gyalogos raj2       60
-veterán õrmester       6
  fémpáncél       5
  lánckard    
plazmapisztoly     10
-gárdista
plazmapuska     10
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyú      25
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyúlõszer
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
-5 gárdista
szuronyos lézerpuska
Összesen:      127

Gyalogos raj3       60
-veterán õrmester       6
  fémpáncél       5
  lánckard    
plazmapisztoly     10
-gárdista
plazmapuska     10
-gárdista
szuronyos lézerpuska
gépágyú      15
-gárdista
szuronyos lézerpuska
gépágyúlõszer
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
-5 gárdista
szuronyos lézerpuska
Összesen:      117

Gyalogos raj4       60
-veterán õrmester       6
  fémpáncél       5
  lánckard  
plazmapisztoly     10
-gárdista
plazmapuska     10
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyú      25
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyúlõszer
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
-5 gárdista
szuronyos lézerpuska
Összesen:    127

TROOP 2: Gépesített szakasz
Gépesített raj       60
-veterán õrmester       6
  fémpáncél       5
  kard    
plazmapisztoly     10
-gárdista
plazmapuska     10
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyú      25
-gárdista
szuronyos lézerpuska
lézerágyúlõszer
-rádiós (veterán)      6
szuronyos lézerpuska
rádió      5
-5 gárdista
  szuronyos lézerpuska
Összesen:    127

Szállítójármû
-KIMÉRA       70
  nehéz sorozatvetõ      5
  multilézer     10
  lánctalpvédõ    10
  vadász-gyilkos-rakéta   10
Összesen:    115

 

HEAVY SUPPORT 2: Leman Russ

Leman Russ
-LEMAN RUSS       140
testbe szerelt lascannon     15
oldalsó heavy bolter-pár     10
  lánctalpvédõ    10
  vadász-gyilkos-rakéta     10
Összesen:    195

Repeszgránát
  HQ1       5  
  TROOP1       35
  TROOP2       10
  Összesen:      50


Sereg összesen
HQ-raj:  183
Sentinel:  55  
Szakasz HQ:  113
2.raj:  127
3.raj:  117
4.raj:  127
Arm. Fist squard: 127
Chimaera:  105
Leman Russ:  185
Repeszgránátok:  50

  =1199

Képek itt.
A szuronyos lézerpuska azért van kihangsúlyozva, mert van rá egy háziszabály (+1 pont/fõ-ért +1S CCW-ben és egy CCW-találat újradobatása/kör), amit ez a sereg ugyan nem használ, de nem akartam mindenhonnan kitörölni a ,,szuronyos” szót.
Érdekességképpen mellékelem a full sereglistát is, bár ez inkább a ,,csináljunk egy sereget úgy, hogy minden figurám benne legyen”-koncepciót képviseli. + van benne pár, azóta IG-bõl kikopott cucc is.

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 20:29   [ Eltüntet ]   [ # 19595 ]  
Veterán

Hali!

Senior:
Csak azt ne feledd, hogy egynél több rakettát nem tehetsz fel a járgányokra. smile Erre csak a TAU képes.

Egyébként nem használsz a seregedben spec/nehéz fegyvert, hogy nincs abszolúte 7 feletti erejû fegyvered?

SaGa: Összefoglalnád tömören mit is ír a lentebb írt “válaszban” a szerzõ? Köszi! Az én angoltudásom mellett több óra hossza lenne.

Na ezt most nem értem. Kire/mire vonatkozik? Lehet, hogy én vagyok a hülye, de nem tudtam leszûrni a dolgot. :(

Ha netán az anti nida dologra gondolsz, akkor majd összefoglalom. smile Elöljáróban annyit, hogy felejtsd el a nagy lényeket. Lõdd az apróságokat és ne foglalkozz a hive tyranttal, a lictorral vagy a carnifexekkel, ha azok közelharcra gyúrtak. Egyszerû az oka a dolognak. Egy ilyen lény ha megfeszüls sem nagyon fog 4-5 figuránál többet levenni egy közelharci fázis alatt, így egy normál osztag is kis szerencsével (no meg veterán õrmi + close order drill segedelmével) jó hosszan feltarthatja ezeket a dögöket. Az igazi veszély ugyanis az apróságokban van, mivel õk az iszonyat gyorsak és ha beérnek, lefoglalnak és oda a lövöldözés.
Egy jó inkvizítor szövetségessel, akit támogat 2-4 acolite mancatcherrel felszerelve, gyakoraltilag a játék végéig megfoghatja az ilyen lényeket. A mancatcher az oka a dolognak, mivel ez elvesz 1 attackot a támadótól. smile

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 19:47   [ Eltüntet ]   [ # 19594 ]  
Veterán

SaGa: Összefoglalnád tömören mit is ír a lentebb írt “válaszban” a szerzõ? Köszi! Az én angoltudásom mellett több óra hossza lenne.

El Endro: A basilisk-el az a gáz hogy kis pontszámú seregeknél, amit pl én ki tudok állítani, hamar az indirekten belülre kerül az enemy, aztán ha kidugja az orrát vége… :(

De há’ na’on nem t’om…

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 19:30   [ Eltüntet ]   [ # 19593 ]  
Veterán

Szvsz egyetlen tanknak egy egyedüli basilisk jó lehet… ha el tudod rejteni persze

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 19:20   [ Eltüntet ]   [ # 19592 ]  
Veterán

SaGa Jr:
Én azért rápróbálok egy magányos tankra. szvsz egy nem túlszerelt sima LR vagy egy Hellhund jónak tünik. Ez utóbbi viszont jól felfegyverezve. Ha a hellhund mellett döntök hozok a szentineljeimre meg a kutyára is egy-két rakétát, hogy legyen 7 fölötti fegyverem oszt csü! Vagy ilyesmi… smile

De igazából még mindig nem tudom. :((

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 08:21   [ Eltüntet ]   [ # 19591 ]  
Veterán

Hali!

Senior:
Sentinel ügyben:
A találat célpontját tényleg te nevezed meg, ha több célpont lehetséges és a sérüléseket is te osztod ki. Ám a páncélátütés esetében az ellenfélnek tudnia kell, hogy ki kapta be a találatot. Ezt már nem oszthatod le a sérülés dobás után. Ha van találat, akkor leosztod, hogy ki kapja meg, és ezután jön csak a penetrate dobás a táblázaton. Ezért vagy mindenkire ráteszed a cuccost, vagy senkire, mert ez nagy lutri így és felesleges pontkidobás.

HK rakéta:
Kilõsz egyet, majd még egyet, majd még egyet, amíg van. Én nem olvastam sehol olyan szabályt, hogy elõre be kellene jelentened, hogy mennyi rakétát lõsz ki. Viszont ha ki is lõtted a célpontot, nem válthatsz másik célpontra, ezt ne feledd. smile

IA 1-2:
Ez egy kicsit már pedzegeti a nem megengedett témákat. Egyébként filemegosztó rendszereken próbálkozz, máshol úgysem leled meg a könyvek tartalmát.
A teljesen legális meg csak és kizárólag az ellenféltõl, illetve a versenyek szervezõitõl függenek. Elméletileg ezek a gépek megkötések nélkül használhatóak, ám nagyon kevés versenyen engedélyezik csak a repülõket vagy a warmachine kategóriás gépeket (szupernehéz harckocsik, titánok, sok struktúra pontos gépek). Ellenben a többi módosulatot (pl.: chimera torony variációkat) szinte mindenütt teljesen elfogadottként kezelik és használják.

A röppencsek és warmachine-ok esetében viszont mindig ki kell kérned az ellenfeled/verseny szervezõk engedélyét!

1 jármû:
Egyedül gyakorlatilag semmit nem fog érni és pillanatok alatt elvérzik. Ez sajnos tapasztalat. A nagy ágyús LR változatok (sima LR, LR demollisher) nagy hátránya, hogy nem tudod kihasználni a többi fegyverét, ha a fõ ágyúval lõsz. Így ezeken a sponsonoknak sok haszna nem nagyon lesz, hacsak nem beteszed középre, jól látható helyre, hogy majd vagy a fõ csúzlival lõdözzön, vagy a többivel, mozgás nélkül. Erre a demolisher kockáztatható meg.

A Hellhound egy jó kis alternatíva a közepes tankokra. Mozgékony marad és mégis lõhet. Felszerelhetõ heavy stubberrel és HK rakétával egyaránt, így megnövekedik a felhasználási lehetõségeinek a száma. Elsõsorban troopvadászatra alkalmas, bár az egymáshoz közeli rhinok lelövöldözésére (ilyenkor jó a 8” hosszú flamer sablon) is megfelelõ. Ámde kisebb a páncélzata, és hacsak nem túl kezdõ az ellenfél, valószínüleg már csak azért is elsõdleges célpontként fogja kezelni, mert végülis tankról van szó.

Tehát egyetlen gépet kitenni… hát legalábbis erõsen kockázatos, mivel nagy valószínûséggel nem tudja majd behozni a pontértékét.

A további LR variációk esetében van ugyebár az Exterminator, amin a toronyban iker gépágyú figyel, meg heavy bolterekkel lehet teletûzdelni. Kitûnõ és nagyon olcsó support a gyalogság ellen.

Létezik a LR Destructor, amin egy plasma cannon figyel a toronyban. Ez nem melegszik túl, de baromi drága a tank maga. Viszont ugyanúgy lehet felfegyverezni és bevetni mint az Exterminatort.

Van olyan LR változat is, ahol a fõ ágyú némileg kisebb. Ennek a statjai S7, AP4, blast, heavy 1. Szintén jó troopvadász és kisebb tankok ellen is jól tud szerepelni, bár ez is drágább pontértékben, mint a sima LR.

Ott van még a Vanquiser is, de ez kimondottan tankok ellen jó. Csak hát ennél a Bs fontos szerepet kap, ráadásul piszok drága. Sponson opciói ugyanazok, mint a sima LR esetében.

Végül van még a tank hunter LR változat, ez viszont csak egyetlen fegyverrel van ellátva és tényleg csak tanvadászatra az igazi. Arra viszont nagyon jó.

Ha ellenben nem fontos a frontvonalra állítás, akkor vagy egy basilisket vagy egy griffont javallanék, mint támogató löveget. Az egyik erõsebb és nagyobb lõtávú, a másiknak viszont szinte nincs is vakfoltja (nagyon alacsony a minimális lõtávja), jól kihasználható a normál lõtávolsága és relatíve erõs, de mindenekelõtt nagyon olcsó gép.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 01:11   [ Eltüntet ]   [ # 19590 ]  
Veterán

Hát akad még…:
Ha már van egy kisebb IG seregem (mondjuk amit valamivel lejjebb közszemlére tettem 1000pt…) és szeretnék hozzá egy darab (anyagi okokból szigorúan 1db!) hevy vagy fast gépet akkor mi az amit érdemes? Én valamely Leman Russ variánsra gondoltam. De a hellhund is pofásnak tûnik. (?) Mely’ LR használható legjobban önállóan? Melyik éri meg? Mivel illik felszerelni? A 14 lövéses sok bolteres variációt sok helyen leírják. Nem csupán erre gondolok! Milyen jól bevált lehetõségek, opciók vannak még?

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 01:04   [ Eltüntet ]   [ # 19589 ]  
Veterán

Tud nekem valaki segíteni, hogy hol találom meg a neten az Imperiar Armour I-II-t amennyiben nem kívánom megvásárolni? Hol találok ezzel kapcsolatban akármit is?

Az ebben(IA) foglaltak, mint pl a chimera gépágyúja, vagy a valkyr gépek, teljesen legálisan, bármikor, bármilyen csatában, illetve versenyen alkalmazhatóak? Hogy is van ez?

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-13 00:58   [ Eltüntet ]   [ # 19588 ]  
Veterán

Üdv!

Néhány újabb kérdés:
Most épp jármû, fõleg sentinel ügyben.

Ha egy sentinel squad (3 jármû) minden tagjának adok egy Hunter Kill Mis-t, akkor mikor kell bejelenteni, hogy azzal mikor lõnek? Mert ugye megtehetem, hogy nem mindegyik használja el ezt az opcióját egy körben. Azonban arra is van lehetõség hogy azt mondjam: külön dobom ki ki a különbözõ fegyverek lövését. Ekkor megtehetem, hogy dobok egyet az elsõ sentinel rakétájára, de ha az nem talál vagy, nem üti át a páncélt akkor a másodiknak is dobok, és a többi… Vagy ha már az elsõ kiüti az enemyt, akkor a többi lehetõséget nem használom el. Merthogy a szabályok szerint ez teljesen így jön le. És így már lehet értelme ennek a marha drága egyszer használatos lehetõségnek.

A másik:
Ha ugye egy sentinel squadomat találat éri és valamelyikük sérül, akkor én választom ki melyik legyen az. Vagy épp én veszem le a megsemisültet. Mi történik akkor, ha a következõ képpen néz ki a squad:
1# sentinel (extra cucc nélkül)
1#sentinel w extra armour
1# sentinel w armoured crew compartment

...és mondjuk a következõ dolgok történnek:
1. a kezelõk elkábulnak!
Kijelölhetem az extra armour-ost a találat elszenvedõjének és azt mondom hogy ezek bíz csak összezavarodnak aztán ennyi?

2. az ellen dob egy 3ast glancing hitre ami a nyitott jármûvek +1-ével már 4.(fegyverzet megsemmisül)
Kijelölhetem az armoured crew compartmentest, hogy lehúzza a dolgot az eredeti 3asra és csak “simán” elkábuljanak? Mert ez így teljesen logikusnak tûnik… Hacsak nincsenek ismét hiányosságaim e szabályok körében.


TnX

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-09 16:03   [ Eltüntet ]   [ # 19587 ]  
Veterán

Hali!

Ide is felteszem, hátha nem mindenki nézegeti a nida fórumot. smile
Szóval egy jó kis nida ellenes taktikai útmutató olvasható majd az alábbiakban, noha a végére azért a nidák irányítói is kapnak ötleteket a többi sereg ellenében. Angoltudás szükséges a megértéshez.

Against the tyranid menace the inquisition can call upon a few crafty tricks. A friend of mine from GW Stoke-on-Trent sent an inquisitor retinue up against a Hierodule once, using three man catchers, and two sister hospitler to keep the thing locked perpetually in combat for an entire game. The beast lost 3 attacks to the man catchers, and then the two sisters made sure the one wound it could inflict was automatically ignored.

Generally though you have to look at what the Inquisition have, and what the Guard have. The first thing we notice is BS 4 in copious amounts. The sister sororitas are a marine everywhere it counts - so what if they’re minus 1 strength and weapon skill, when that tyranid hits you they’re not going to count for much.

Also, for 300 points you can have a full squad of ten grey knights, firing off twenty shots which will more than effectively sweep up an audacious hormagaunt squad getting ahead of the pack.

Assassin-wise, I once saw a Culexus get lucky with its Animus Speculum against two zoanthropes, and then it took down a warrior, effectively crippling the synapse of a Tyranid flank. Vindicares ruled back in the day of Hive Nodes, but now they’re losing out to the Calidus, which excels in thinning down a herd of gaunts.

On that note I’d like to point out an observation I’ve made in the past few games against Tyranids. Now that the option to shoot the big one is ruled out, a guard army may be hard-pressed to fire through wave upon wave of gribblies and hit the commander units. Unless you have an Heroic Senior Officer handy, some of your men/women will be over-eager, and start blasting away at the first thing that moves. This can become quite handy when you consider that when the Tyranids hit your (hopefully vast) guard, it isn’t those few elite with rending that’ll be doing the damage, but the masses of tiny creatures, blocking LOS with combat, and holding up more than one squad each thanks to their maximum brood size of 32.

In truth, and heresy, I preach that the best advice a guard player can follow against Tyranids is to shoot the small ones - the exception being a Carnifex spitting out ordanance templates every turn, or a Str 10 Zoanthrope if you’re lucky enough to get a shot in. Tyranids will call upon numbers, as their background story and 32 brood sizes should suggest to the less observant players who pack hundreds of monstrous creatures. Because you as a guard player can outnumber them, this immediately throws the logic of the Tyranid player on its head. It’s an immediate morale gain to know the Great Devourer has bit off more than it can chew.

Presuming the worst happens, you’re on a 4x4, and the Tyranids get the first turn. The Hormagaunts move 6, fleet 3, and they’ve got about 17 inches to cross before they eat you. At this point a gap is formed between the Synapse and the Infantry of the Tyranid army. By concentrating fire power you can hopefully decrease the size of the Hormagaunts and Termagants enough to make their spread area less effective. The Tyranid player will either remove his casulties from the front of the unit (meaning he has increased the gap between his troops and yours) or he will take them off of the rear (increasing the distance between his Synapse and his infantry).

If your enemy is taking a speedy Synapse, like a winged warrior brood, or a winged tyrant, then thank your lucky stars. The warriors are just as easy to kill with wings as without, and the Tyrant is too elite for you to give a damn about it. Should it smash into your ranks it will kill about four guardsmen on average. Now to the disapproval of some I take Die Hards, so I’m looking at a ld 8/9 unit, probably with a standard re-roll, costing around 75/80 points, holding up his monster for 2/3 assault phases. Guard play attrition.

Moving back on track, with less troops to command, things with rending, like lictors and genestealers are far less scary. These things are built to take out tanks and power armour, but if you have enough chaff (guardsmen) between your tanks/sororitas and the crack troops of the Tyranid army, again they will struggle to make their points back. The one thing you need to make sure of is your tank’s ability to then steer around the combat and fire into the rear of the Tyranid army. This becomes quite difficult on a 4x4.

The one thing you need to do is give yourself room to move. Your army is big (or should be) and so is your opponent’s. When he hits you, the squads in combat are already dead, even if it takes them a while to stop fighting and die. By this time you need to make sure your enemy will wipe them out in their turn, not yours. If you have enough room to do so, and have blasted a few holes in the Tyranid swarm, move away from the engaged units, wait for them to consolidate, and finally get that rare oportunity to rapid fire an enemy that can assault you from at least 19 inches away.

Though the exact opposite can also be attempted, with opening fire on the Synapse. Use ordanance to clear large chunks of the enemy’s bodyguard and meat shield, and then with the exposed Synapse as target practice for every heavy bolter, and autocannon (against warriors and broodlords) and every lascannon and plasma gun (against zoanthropes and Tyrants).

Another method a friend suggested was clearing a flank. If your opponent is packing a lot of Synapse (4/5 sources) then try focusing on one flank of his army. The Synapse there should crumble under the combined weight of your units’ firepower, allowing that flank to advance, and shoot any Tyranid units unable to get within 2/3 inches of the center and opposing flank during assault. I’ve not tried this one myself, but like Homer Simpson said about communism, “it works, Marge… in theory.”

My name way of identifying key threats in a Tyranid army is always which is quicker, not tougher. If the quick things hit you, you wont get a shot at the tough guys. It’s a simple and brutal strategy, and no offence to the Tyranid players out there, but in these games it’s the Guard who have to put their thinking caps on. A Tyranid player will put you in a target rich environment and laugh as everything in his army (almost) is expendible, just like the guard player’s infantry.

Next we need to look at some things the Tyranid player will try and throw at you, because we’ve come a long way since the days when they’d simply run out at you like Zulus.

Disruption methods for Tyranids are many. Biovores and Carnifexes blowing away key units in your army with ordanance templates. A winged Hive Tyrant and psychic scream supporting the hormagaunts and knocking you down to ld 7 again (presuming you’re using your officers right). Lictors leaping ahead and blocking LOS, whilst proving nigh-on impossible for a guard squad to kill on their own in close combat. Using their pheremones, I think they can also help call down spore mine bombardments purchased from the heavy support section, though I passed my codex to someone the other day. Can anyone confirm this tactic?

Speed scare tactics… I’ve seen 5 Raveners belt down a flank, fire off 15 spine fist shots, re-rolling misses at St 4, then attacking with 25 rending attacks. If you have an elite unit somewhere, these creatures will be hunting them. Gargoyles work too, and if they’re still capable of deep striking with a lictor’s assistance you can expect them to start landing in gaps around your army.

Attrition tactics are also common, with numerous gaunts, and perhaps the without number rule, the Tyranids can grind a large army down quite easily. A lot of people (myself included) claimed Termagants were useless, but now with the living ammunition rule, you have 6-7 point creatures with fleshborers needing 4’s to hit, and re-rollable 3’s to kill. Then lets not forget they can kill you just as easily in close combat as you can kill them.

In my personal opinion I steer clear of witch hunters and daemon hunters. You’ve got to play a numbers game against Tyranids - though less skilled opponents are generally more forgiving. If you’re expanding into elite luxuries then you might as well expand out of the Imperial Guard. Now a witch hunter army with Leman Russ’s is nice, and exorcists can mow down those Zoanthropes in seconds, but do you really feel like blemeshing your regiment’s honour?

Anyway, those are some observations I have jotted down at the cost of many good men (and women’s) lives. I hope it gives you the resolve to combat the growing threat of The Great Devourer.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-09 10:31   [ Eltüntet ]   [ # 19586 ]  
Veterán

Hali!

Senior:
Tetszetõs kis 1000 pontos listácska. Csak ennyi pontból az ellenfél már valami komolyabb jármûvet is be szokott rakni, amin esetleg 14-es páncél lesz.
Szvsz dobd ki a sentinelekrõl az armoured compartment, mert nem ez fogja megmenteni õket, ellenben sok pontot lefoglal.
A chimerát én szívem szerint a HQ-nak adnám, ha már egyszer ekkora erejû karakter van ott, akkor elkél neki a mozgékonyság és a plusz védelem mellett a tûzerõ növekedés (mondjuk még 5 pontot rászánnék a gépre, hogy autocannon legyen a tornyában, mert így lenne 3 géped, ami a 13-as páncélra is veszélyt jelenthet).

A felszabaduló pontokból tényleg jobban jársz, ha behozol egy Ratling csapatot, mert õk már eleve tartalmazzák a chameleoline képességét, emellett olcsóbbak és több sniper puskát biztosítanak. Valamint szvsz vedd meg a storm troopereidnek az infiltrate képességet is. Ha nem tudod mire kell készülnöd, ez mindig egy jó plusz lehetõség lesz, emelett a 2 osztagra összesen 10 pont elköltésével meglesz. A felpakoláskor meg eldöntöd, hogy normál módon, beszivárgóként, netán deep strike szerint akarod felállítani õket.

A special weapons team legnagyobb elõnye, hogy hozhatnak demo charge-ot. Másra nem igazán jók. Drágák, kevesen vannak, és még csak lõni sem igazán tudnak. Amolyan strike teamként jól használhatóak, ha van drop troop doktrína és használható a deep strike. Ekkor egy osztagba beteszel 2 lángszórót, 1 demo-t, meg a 3 kísérõnek adsz laspistol+ccw kombót. Egy ilyen egység ledobva a megfelelõ helyre iszonyat kellemetlen tud lenni. Másra egyszerûen nem igazán megfelelõek. Ha már doktrínát kell költeni, akkor jobbak mesterlövésznek a ratling egységek, illetve páncéloselhárítónak a storm trooperek.

Mivel nem igazán lesz olyan osztagod (már ha a ratling osztagot hozod), aminek kéne a chameleoline, szvsz nyugodtan cseréld valami más doktrínára. Már ha van hozzá kedved.
De ha cadian figuráid vannak, akkor simán azt mondod, hogy a carapace armort veszed fel és a szóba jöhetõ osztagokat ezzel szereled fel. Úgyis olyan túlpáncélozott benyomásuk van a Cadian figuráknak, hogy elég sokan egyszerûen mint carapace armoros gyalogosokat vetik be õket. A Kasrkinoktól gyakoraltilag alig tér el a páncélzatuk.
A páncél doktrínával meg elég jó védelmet tudnál adni az egységeidnek. Drágább lesz ugyan, de összesen kevés a felszerelhetõ egység, így némi pontátcsportosítással ez is áthidalható.

Ellenben kissé kevés az anti troop fegyvered. Sajnos a legtöbb ellenfeled eléggé túlpáncélozott gyalogsággal fog felvonulni (a legtöbben ugye SM rendházakkal játszanak), így kell a megfelelõ tûzerõ vagy nagyon magas lövésszám, ami leküzdi õket. Esetleg némi szerencse. smile

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 21:59   [ Eltüntet ]   [ # 19585 ]  
Veterán

Most hogy így belegondolok, lehet jobban megéri a spec weapon team-ek helyett ratling-eket hozni…

???

De természetesen az embernek mindig eszébe jut valami okosság. Ezért KIRÁLY ez a hobbi. Amen!

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 21:52   [ Eltüntet ]   [ # 19584 ]  
Veterán

Megszületett a legújabb sereglistám… smile ...az X-edik. Ahol természetesen X nagyobb mint a mit’tom’én!

Vélemény? SaGa?

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 18:25   [ Eltüntet ]   [ # 19583 ]  
Veterán

Na a fene vigye el lemaradtam…

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 18:24   [ Eltüntet ]   [ # 19582 ]  
Veterán

Beírom a 125. üzit.

Hali SaGa Jr: írtam neked a Keleti Frontos fórumba, ha van erõd, idõd, kedved, akkor ezeket megnézed nekem. Köszi, megyek mert dolgom van. Béke

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 17:51   [ Eltüntet ]   [ # 19581 ]  
Veterán

Hali!

Senior:
Télleg. Hát igen, a conscript az nem guard infantry. Akkor ez is kilõve. smile
Maradnak a függetlenek. Pedig papokkal de szép is lett volna a dolog… Vagy sima komisszárokkal.

Saját géppark meg még nincs. Amikor megvettem a brigádot (egyben) nem volt annyi pénzem, hogy beszerezzem a szükséges tankokat. Azóta meg még annyi sincs. :(

Elméletileg gyártás alatt van egy ideje pár saját tervezésû gép, csak nem haladnak a munkálatok. smile konkrétan pár normálisabb kinézetû chimera (4-6) és hellhound (2) van készülõfélben. Ezek nem lánctalpasok lesznek, hanem kerekesek és kinézetre az Aliens 2-ben lévõ Colonial Marine járgányra fog hasonlítani.

Mivel a lsgunt úgysem használom soha a chimerákon, ezért ezek eleve fel sem kerülnek. Majd a VDR jeepekre. Azokon meg lesz vagy 50 pontnyi fegyverzet. Ez vagy 10 storm bolter fog jelenteni, vagy 15 lasgunt és egy storm boltert. smile Drága lesz még így is, mert 85 pontért jön be egy ilyen kis kütyü, de legalább mehet 24”-et, és mozgás után, ha megéli, akkor igazi troopgyilkossá avanzsálhat. De ez még távlati terv.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 17:43   [ Eltüntet ]   [ # 19580 ]  
Veterán

SaGa Jr:

Conscripthez nem tudsz comissart behozni tanácsadóként, hogy az osztag része legyen. Csak independent…

Neked nincsenek saját jármûveid? ...a sentineleken kívül.

Senior

[ Profil ]  
Dátum: 2005-07-08 17:35   [ Eltüntet ]   [ # 19579 ]  
Veterán

Hali!

Schundi:
Figurákból 180 valahány. Nem tudom pontosan, mert néhány még kallódik a pincében, a szobámban meg egyéb helyeken. Az utolsó számolásnál 187 gyalogos figura volt, meg 6 sentinel. A seregszállítómba még elférnek, mert az 240 sima gyalogosra, 8 sentinelre/drenyára, meg 16 tankra van méretezve. smile

Pontra nézve fogalmam nincs. Ha nem kell kötelezõen megjeleníteni a szükséges fegyvereket (itt most konkrétan bolterre gondolok, meg auspexre), akkor olyan 2000-2500 pont. Ha jön spec karakter is, akkor 100 ponttal több (Schaeffer és Kage páros, bár Kage elveszett a nagy költözködés idején :( ).
Ha sikerül elkommunizálnom az ismerõsöktõl a Leman Russ tankokat, meg a chimerákat és hellhoundokat (modellezõk, de nem játszanak csak megtetszett nekik pár jármû) akkor bõven 3000 feletti. Inkább 3500. Ez konkrétan 3 szakaszt jelent, 3 osztag grenadiert, 2 osztag storm troopert, 2 osztag hardened veteranst, nagy csomó egyéb figurát (köztük régi storm troopereket, egyedi nehézfegyvereseket, tüzéreket, spec HQ figurákat és kíséretüket, maradék storm trooper spec fegyveresek).
Ezek mindegyike festett.
Itt valahol lejjebb van róluk egy kép is (a 105-ös és 107-es hozzászólásokban).

A nagy létszámú egységek ellen meg a SM sereg a rapidoló bolterekkel nagyon komoly ellenérv. smile Akár Rhinoval vannak, akár nélküle. Egyszerûen túl jól lõnek és túl jól páncélozottak az én ízlésemnek. Illetve a sergem lasgunjainak.
De ugyanígy megemlíthetõ egy alap létszámú sniper rifle felszereltségû scout osztag is. Ha nem elfutnak szegény figuráim, akkor meg pinnedelve lesznek.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
   
421 ennyiből: 428
421
 
     Warhammer 40K szabályok ››