Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
1 ennyiből: 612
1
Warhammer 40K szabályok
Dátum: 2017-01-07 04:27   [ Eltüntet ]   [ # 460874 ]  
Veterán

Az apothecary nem cseréli semmijét, maga a modell cserélődik le alóla. smile
Ezt úgy oldotta meg a GW, hogy “te döntöd el milyen sorrendben veszed meg neki az upgrade-eket”. Szóval először megkapja a motor, a combi-boltert, a stormshieldet, stb, és a legeslegvégén upgrade-eled apothecary-vá. És akkor megmarad neki minden, modellezed le wysiwyg ahogy tudod…

Nevesített fegyverből és artifact-ből 1 jöhet, akárhogy is hívod. De igen meglesz az utódrendháznak is a maga Belial-ja.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-07 00:45   [ Eltüntet ]   [ # 460872 ]  
Veterán
Airyku69 - 2017-01-06 23:23

Hali, sehol sem találok leírást, hogy a narthecium Dark angeleknél helyettesít egy fegyvert. Egyedül a terminátornál írja, hogy powerfist helyett van. A többinél semmi. Hol van szabály, ami kimondja, hogy egy mocis vagy gyalogos apothecary milyen fegyvert bukhat, ha bukik egyáltalán?

A másik kérdésem, hogy hol van leírás arról, hogy ha pl Dark Angel utódrendházzal játszom, akkor a neves karikkal mi lesz? Pl. Angels of Retribution seregben ott áll a saját Belial-juk, akinek adhatok más nevet, csak a szabályai ugyanazok? Vagy Samael a jetbikeon kifesthető az ezüst-vörös színekkel? Ha van egy CAD-om Dark angelből, meg egy CAD-om utódrendházból, hozható ugyanaz a karakter? (Mintha régen lett volna valami, hogy az utódoknak is megvan a maguk Azraelje, Samaelje stb.)

Ugyan nem vagyok a téma szakértője, de:
Ha te DA utód rendházat hozol, technikailag az még egy DA sereg lesz, így természetesen jöhet benne a nevesített kari. Az hogy te azt most hogy hívod, vagy milyen színűre fested, kizárólag rajtad múlik. Szinezheted a banda háttér sztoriját, hogy nekik is van egy jetbikos fő bosszjuk, csak például őt mondjuk ferinek vagy jozsinak hívják (nyilván csata előtt a sereg ismertetése közben egyszerűbb ha a kodexben található néven mutatod, a félre értések elkerülése végett smile)

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-06 23:23   [ Eltüntet ]   [ # 460871 ]  
Veterán

Hali, sehol sem találok leírást, hogy a narthecium Dark angeleknél helyettesít egy fegyvert. Egyedül a terminátornál írja, hogy powerfist helyett van. A többinél semmi. Hol van szabály, ami kimondja, hogy egy mocis vagy gyalogos apothecary milyen fegyvert bukhat, ha bukik egyáltalán?

A másik kérdésem, hogy hol van leírás arról, hogy ha pl Dark Angel utódrendházzal játszom, akkor a neves karikkal mi lesz? Pl. Angels of Retribution seregben ott áll a saját Belial-juk, akinek adhatok más nevet, csak a szabályai ugyanazok? Vagy Samael a jetbikeon kifesthető az ezüst-vörös színekkel? Ha van egy CAD-om Dark angelből, meg egy CAD-om utódrendházból, hozható ugyanaz a karakter? (Mintha régen lett volna valami, hogy az utódoknak is megvan a maguk Azraelje, Samaelje stb.)

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-06 05:50   [ Eltüntet ]   [ # 460847 ]  
Veterán
machine1919 - 2017-01-06 00:33

Elite, Fast és Heavy unit maximum 3-3 lehet, igaz?

Ha CAD-ot hozol, akkor igen (ez a régi FOC, csak új néven)
Ha formációban hozod a bandát, akkor viszont a formáció szabja meg, hogy miből mennyi kell.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-06 00:57   [ Eltüntet ]   [ # 460845 ]  
Veterán
machine1919 - 2017-01-06 00:33

Elite, Fast és Heavy unit maximum 3-3 lehet, igaz?

Detachmentje válogatja.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-06 00:33   [ Eltüntet ]   [ # 460844 ]  
Tag

Elite, Fast és Heavy unit maximum 3-3 lehet, igaz?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-05 18:51   [ Eltüntet ]   [ # 460842 ]  
Veterán

Jetbike-k egyenes vonalba mozognak nem átlóba smile

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-05 15:05   [ Eltüntet ]   [ # 460840 ]  
Veterán

Emiatt kevertem:

Q: Do Jump units ignore height distances when charging and
using jump packs? If a Jump unit uses its jump pack for the
Assault phase, does it jump over difficult terrain?
A: No – measure the distance between the bases of the
models, ignoring any intervening terrain.

Mivel a jump egységek a mozgást nem vízszintesen, hanem az indulási és érkezési ponton lévő talpak közt egyenes vonalban mérik, illetve a sablonok végét is illeszteni kell…

HOPIKA!!!! a múlt heti versenyen én jetbike unittal mozogtam és ferde távval kellett kimozognom az épület 3. emeletéről, mert erre a szabályra hivatkoztál (sima mozgás volt nem is roham). ezek szerint ez téves volt, mert itt Jump unit mozgására van írva, illetve csak a rohamra. De ha már itt tartunk mi halyzet jet unitnál? ez rájuk is vonatkozik?

 Aláírás 

“A humor égszínkék celofánjába be lehet csomagolni a napi gondok elnyűtt és véres alkatrészeit.” -Bohumil Hrabal-

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-05 07:37   [ Eltüntet ]   [ # 460830 ]  
Veterán
Slam - 2017-01-04 16:53

Bármennyire is nem szeretek vitatkozni veled, de ez nem igaz. grin

A GW FAQ egyértelműen leírja, hogy mindenki aki template, blast template alatt van kap egy találatot, függetlenül attól, hogy melyik szinten van. Flamer-t még példának is felhozzák.
Röviden mindenki kapja a találatot aki alatta van függetlenül, hogy mi van közöttük, nincsen “szint”. Az, hogy mi látszik a felülről az teljesen mindegy. Félreérthető a szabálykönyv megfogalmazása, mert nem abból indul ki, hogy több szintű terepen játszotok, de a “take a good look”
fordulat csak azt jelenti, hogy nézd meg jól mi van alatta, nem pedig azt, hogy nem kap találatot akit nem látsz de alatta van.

Ha lát egy figurát odabent (pl. ablakon keresztül) akkor már legális célpont (barrage-nál még ez sem kell) az egység.
Ha blast akkor ez a figura lesz a blast közepe, ha template akkor már ez sem igaz, mert bár csak egy figurát lát de úgy kell lerakni, hogy a lehető legtöbb ellenséges figurát érintse. Ha pedig már lerakta a bármelyik sablont, akkor mindenki sérül aki alatta van függetlenül, hogy a lövést leadó látja e őket, ideértve bármelyik “szinten” álló egyéb egységeket.

A flamer-t ugyan úgy írják le, hogy a figura talpához rakod vagy járműnél a csövéhez, de már szabálykönyv ábráján is látszik, hogy ténylegesen felette “lebegteted”, különben minden beleütközne (terep, ellenséges figurák stb.). Tehát sohasem lősz vele “átlósan”, mindig vízszintesen helyezed el olyan magasságban, hogy ne ütközzön semmivel és a rövid vége ott legyen ahol figura talpa lenne az adott magasságban.

Emiatt kevertem:

Q: Do Jump units ignore height distances when charging and
using jump packs? If a Jump unit uses its jump pack for the
Assault phase, does it jump over difficult terrain?
A: No – measure the distance between the bases of the
models, ignoring any intervening terrain.

Mivel a jump egységek a mozgást nem vízszintesen, hanem az indulási és érkezési ponton lévő talpak közt egyenes vonalban mérik, illetve a sablonok végét is illeszteni kell…

 Aláírás 

FFZ Honlap: Free Fire Zone

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-05 05:33   [ Eltüntet ]   [ # 460829 ]  
Veterán
Thorius Draco - 2017-01-04 18:18
inphoenity - 2017-01-04 14:21
Thorius Draco - 2017-01-03 23:03

Akkor már én is kérdeznék ha nem gond! :-D

Valamiért úgy rémlett, hogy a karakterisztika tesztek mindig módosítatlan stat-ra mennek.

De valójában ezekre vonatkoznak a következő hatások?:
- Blind
- Concussive
- Unwieldy
- Psyk-out grenades
- Psychostroke grenades
stb.

vagy pl. Psy-ből S, T, I csökkentés? ha esetleg a Hit&Run;-hoz hasonló teszteket kell tenni?

Előre is köszi!

Igen, ezekre a tesztekre vonatkoznak a módosító hatások! Amíg pl. a Concussive hatás él, eléggé lecsökken az esélyed pl. kiszakadásra Hit’n'Run használatával, hiszen csak a természetes 1-es dobás - ami egyébként is siker - marad.

Sőt, ha az S vagy a T értéket bármilyen módon - akár csak egy pillanatnyi időre is - le tudod csökkenteni 0-ra, az illető meghal…

Köszi! Ezek így tűntek logikusnak, de pl. az Unwieldy is kihat a tesztekre? Vagy az csak, a pile-in és az ütési sorrendnél számít. Bullshit lenne, lásd S tesztbe se számít bele a fegyver erejét duplázó hatás pl.

Az Unwieldy nem módosítja a statot, így az nem hat ki mondjuk a hit and run-ra, illetve az éppen folyó közelharc ütési sorrendjén kívül semmi mást nem befolyásol.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 18:18   [ Eltüntet ]   [ # 460828 ]  
Veterán
inphoenity - 2017-01-04 14:21
Thorius Draco - 2017-01-03 23:03

Akkor már én is kérdeznék ha nem gond! :-D

Valamiért úgy rémlett, hogy a karakterisztika tesztek mindig módosítatlan stat-ra mennek.

De valójában ezekre vonatkoznak a következő hatások?:
- Blind
- Concussive
- Unwieldy
- Psyk-out grenades
- Psychostroke grenades
stb.

vagy pl. Psy-ből S, T, I csökkentés? ha esetleg a Hit&Run;-hoz hasonló teszteket kell tenni?

Előre is köszi!

Igen, ezekre a tesztekre vonatkoznak a módosító hatások! Amíg pl. a Concussive hatás él, eléggé lecsökken az esélyed pl. kiszakadásra Hit’n'Run használatával, hiszen csak a természetes 1-es dobás - ami egyébként is siker - marad.

Sőt, ha az S vagy a T értéket bármilyen módon - akár csak egy pillanatnyi időre is - le tudod csökkenteni 0-ra, az illető meghal…

Köszi! Ezek így tűntek logikusnak, de pl. az Unwieldy is kihat a tesztekre? Vagy az csak, a pile-in és az ütési sorrendnél számít. Bullshit lenne, lásd S tesztbe se számít bele a fegyver erejét duplázó hatás pl.

 Aláírás 

Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 17:55   [ Eltüntet ]   [ # 460827 ]  
Veterán

FAQ

Q: Do blast weapons, regardless of size or type, now hit all
models at all height levels under the template? And if so, is
intervening terrain (such as bridges or floors) ignored when
determining how many hits are caused?
A: A blast marker or template affects all models
underneath it, including those on different levels of
a piece of scenery. (Designer’s Note: Earlier versions
of this rule restricted the effect of blast markers and
templates to models on ‘a single level’ of scenery. This
created problems with scenery that didn’t have strictly
definable ‘levels’ and we decided on this change for
simplicity. In addition, we feel the rules now better
reflect the explosions being three-dimensional (i.e.
spherical and not circular) as well as better representing
the deadliness of weapons such a flamers when used in
confined spaces.)


Template-nél és blast-nál az számít, hogy az eredeti célpont legális legyen. Az eredeti célpontnál ellenőrződ, hogy meg van e a line of sight. Onnantól azonban már nem számít, hogy sablon vagy blast alatt lévőkre rálát e bárki, hanem az adott sablon szabályai szerint számítod ki a találatot.  Itt már mindegy, hogy az eltalált egység ténylegesen a célpont volt e. Pl. ha a blast lőtávon és line of sight-on kívüli egységre sodródik ugyanúgy sebez. Ha csak egy figurát látsz, a mellette lévőt nem ,de a blast rálóg a másikra akkor mindketten kapják a sebet.

Képregényes illusztráció itt. grin

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 17:21   [ Eltüntet ]   [ # 460823 ]  
Veterán

Üdv

Slam köszi a választ.

Hol érhető el az említett GW FAQ ha lehet linkeld be.
(EZ AZ https://www.games-workshop.com/en-GB/Rules-Errata?_requestid=17511552#40k-errata)

És amit írtál azt jelenti, hogy a Temlpate olyant is sebez aki nincs Line of Sight ba ?
És egy 3 szintes épület mindegyik szintjét sebzi egyszerre?
Azt az alsót is ami teljes takarásban van, se ajtó se ablak tehát teljesen zárt ...?


Elég erős így. Torrentel meg pláne.

ARCHON

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 16:53   [ Eltüntet ]   [ # 460821 ]  
Veterán

Kb. Bármennyire is korrektnek vagy inkorrektnek tűnik bármelyik megoldás is.

Annyi, hogy a “template” az szigorúan a lángszórósablont jelenti a szabálykönyvben, azt ugyebár úgy kell lehelyezni, hogy kapcsolódjon a fegyver csövéhez vagy a figurához, ha nem torrentes - ez esetben nem tudod feltolni könnyedén a 3. emeletre - hacsak nem azt a bazi nagy “titán edition” akarod felrakni

Ha meg a “blast template”, vagyis robbanássablon a kérdés, az meg ugye még mindig csak a józan paraszti észre hagyatkozik, azzal kiegészítve, hogy amennyiben a modellnek akár csak egy pici darabját is látod, eltalálja, ha nem, akkor nem. Tehát ha az épületben egymás alatti szinteken állnak, akkor csak a legfelső sebződik, feltéve, hogy az a padlódarab, amin áll, nem hiányos és eltakarja teljes egészében az alsóbb szinten állót. Ha viszont hiányos, vagy a mókus mégis kilóg alóla, akkor meg így járt, kapja a nyakába az áldást. Ez ellen persze jár a 4+ fedezék, még akkor is, ha a legtetején áll és semmi sem takar belőle semmit, hiszen ez egy rom.

Bármennyire is nem szeretek vitatkozni veled, de ez nem igaz. grin

A GW FAQ egyértelműen leírja, hogy mindenki aki template, blast template alatt van kap egy találatot, függetlenül attól, hogy melyik szinten van. Flamer-t még példának is felhozzák.
Röviden mindenki kapja a találatot aki alatta van függetlenül, hogy mi van közöttük, nincsen “szint”. Az, hogy mi látszik a felülről az teljesen mindegy. Félreérthető a szabálykönyv megfogalmazása, mert nem abból indul ki, hogy több szintű terepen játszotok, de a “take a good look”
fordulat csak azt jelenti, hogy nézd meg jól mi van alatta, nem pedig azt, hogy nem kap találatot akit nem látsz de alatta van.

Ha lát egy figurát odabent (pl. ablakon keresztül) akkor már legális célpont (barrage-nál még ez sem kell) az egység.
Ha blast akkor ez a figura lesz a blast közepe, ha template akkor már ez sem igaz, mert bár csak egy figurát lát de úgy kell lerakni, hogy a lehető legtöbb ellenséges figurát érintse. Ha pedig már lerakta a bármelyik sablont, akkor mindenki sérül aki alatta van függetlenül, hogy a lövést leadó látja e őket, ideértve bármelyik “szinten” álló egyéb egységeket.

A flamer-t ugyan úgy írják le, hogy a figura talpához rakod vagy járműnél a csövéhez, de már szabálykönyv ábráján is látszik, hogy ténylegesen felette “lebegteted”, különben minden beleütközne (terep, ellenséges figurák stb.). Tehát sohasem lősz vele “átlósan”, mindig vízszintesen helyezed el olyan magasságban, hogy ne ütközzön semmivel és a rövid vége ott legyen ahol figura talpa lenne az adott magasságban.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 14:21   [ Eltüntet ]   [ # 460820 ]  
Veterán
Thorius Draco - 2017-01-03 23:03

Akkor már én is kérdeznék ha nem gond! :-D

Valamiért úgy rémlett, hogy a karakterisztika tesztek mindig módosítatlan stat-ra mennek.

De valójában ezekre vonatkoznak a következő hatások?:
- Blind
- Concussive
- Unwieldy
- Psyk-out grenades
- Psychostroke grenades
stb.

vagy pl. Psy-ből S, T, I csökkentés? ha esetleg a Hit&Run;-hoz hasonló teszteket kell tenni?

Előre is köszi!

Igen, ezekre a tesztekre vonatkoznak a módosító hatások! Amíg pl. a Concussive hatás él, eléggé lecsökken az esélyed pl. kiszakadásra Hit’n'Run használatával, hiszen csak a természetes 1-es dobás - ami egyébként is siker - marad.

Sőt, ha az S vagy a T értéket bármilyen módon - akár csak egy pillanatnyi időre is - le tudod csökkenteni 0-ra, az illető meghal…

 Aláírás 

FFZ Honlap: Free Fire Zone

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 14:10   [ Eltüntet ]   [ # 460819 ]  
Veterán
Archon - 2017-01-04 09:12

Üdv

Köszi a válaszokat.
Már csak egy kérdés maradt.

Ha egy romos épület tetején a mellvéd mögött, és alatta is állnak
Tehát egymás alatt.
Akkor template-el kijelölöm a szintet ahova lövök, pl alulra.
És ha kell leveszem az épületet, hogy megnézzem mennyi modell van a template alatt.

A felső szinten nem sebződnek, alul amennyi alatta van.
Ez így ok?

———

Ezt azért kérdezgettem, mert a szabálykönyv szerint ha jól tudom az vagyon írva,
hogy nézz felülről rá a sablonra, vagy barrage-ra és akit látsz az sebződhet
Akit nem látsz az nem.

PL 3 szintes épületnél 3-an egymás felett állnak. (http://www.feedyournerd.com/uploads/2/4/0/4/24044140/1914545_orig.jpg)
Akkor mind a 3 sebződik, vagy csak a felső. (Template, és sablon.)
Az sem tűnik korrektnek, hogy csak akit látunk, tehát a felső szintet találja, el alatta senki nem tud sebződni.
De az sem hogy mind a három.

ARCHON

Kb. Bármennyire is korrektnek vagy inkorrektnek tűnik bármelyik megoldás is.

Annyi, hogy a “template” az szigorúan a lángszórósablont jelenti a szabálykönyvben, azt ugyebár úgy kell lehelyezni, hogy kapcsolódjon a fegyver csövéhez vagy a figurához, ha nem torrentes - ez esetben nem tudod feltolni könnyedén a 3. emeletre - hacsak nem azt a bazi nagy “titán edition” akarod felrakni smile

Ha meg a “blast template”, vagyis robbanássablon a kérdés, az meg ugye még mindig csak a józan paraszti észre hagyatkozik, azzal kiegészítve, hogy amennyiben a modellnek akár csak egy pici darabját is látod, eltalálja, ha nem, akkor nem. Tehát ha az épületben egymás alatti szinteken állnak, akkor csak a legfelső sebződik, feltéve, hogy az a padlódarab, amin áll, nem hiányos és eltakarja teljes egészében az alsóbb szinten állót. Ha viszont hiányos, vagy a mókus mégis kilóg alóla, akkor meg így járt, kapja a nyakába az áldást. Ez ellen persze jár a 4+ fedezék, még akkor is, ha a legtetején áll és semmi sem takar belőle semmit, hiszen ez egy rom.

 Aláírás 

FFZ Honlap: Free Fire Zone

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 09:48   [ Eltüntet ]   [ # 460811 ]  
Veterán
Thorius Draco - 2017-01-03 22:57
Archon - 2017-01-03 21:31

Üdv

Pár kérdés ami talán már volt de hátha nem.

Lángszóró sablonnál kötelező a lehető legtöbb ellenséges modellre rátenni.?
Ha igen csak a darabszám számít, vagy a fedés is.
Tehát nem lehet a tanknak csak az oldalát érinteni hogy a mellette álló gyalogosok is kapjanak.

Hogy nézzük az célpont osztag találatát ?
Tehát ha egy épület alatt állnak.
Vagy a leszállópálya alatt (Égi Pajzs Leszállópálya) akkor mi van.
Mert ha jól tudom felülről megnézet hány modellt látsz alatta, akit látsz azt eltaláltad.

nem kötelező a legtöbb modellre rárakni.
ezt nem értem “Ha igen csak a darabszám számít, vagy a fedés is.” annyi a találat, ahány modell Base-ét részben vagy egészben érinti, járműveknél hull.
de lerakhatod úgy a templatet, hogy épp csak érintse a gépet, de rajta legyen a gyalogokon is.
Ilyenkor az van, hogy felemeled az épületet és úgy dolgozod ki a találatokat, de szerintem covert kapnak ha valami ilyen alatt állnak.
————-

Archon - 2017-01-03 21:31

Cover save.
A mostani szabályok szerint nincs Area Terrain
Tehát romok esetén, vagy épületek esetén is csak akkor van cover, ha legalább a modell 25% kitakarja.
Ha kiáll egy lapos tető szélére akkor tiszta célpont.
Csak egyedi épületek ,vagy kráternél van amire nem kell a 25%
Jól tudom

Előre is köszi a válasz

ARCHON

Igen ez így van. Majd kijavítanak ha tévedek :-D

Lángszóró ellen sok cover nem jár, sajna… smile

Amúgy igen, talán az új FAQ-ban írtak picit hosszabban erről és kiemelték, hogy ahova teszed a sablont, ott kell megnézned, hogy mi van alatta, ami alatta van, eltalálja. Ebből az jött le nekem, hogy ha a tető fölé tartod, akkor a tető kitakarja őket, ha a földszintre tartod, akkor meg nem látsz át a tetőn smile - vagyis pl. felemeled az épületet és úgy nézed meg, vagy csak gyakorlott szemmel megtippeled.

Ez mondjuk a legegyszerűbb megoldás a kérdésre, szerintem.

Area Terrain nincs, de a rom esetében le van írva, hogy a 25% szabály alól mentesülnek a modellek és fixen jár a 4+.

 Aláírás 

FFZ Honlap: Free Fire Zone

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 09:12   [ Eltüntet ]   [ # 460810 ]  
Veterán

Üdv

Köszi a válaszokat.
Már csak egy kérdés maradt.

Ha egy romos épület tetején a mellvéd mögött, és alatta is állnak
Tehát egymás alatt.
Akkor template-el kijelölöm a szintet ahova lövök, pl alulra.
És ha kell leveszem az épületet, hogy megnézzem mennyi modell van a template alatt.

A felső szinten nem sebződnek, alul amennyi alatta van.
Ez így ok?

———

Ezt azért kérdezgettem, mert a szabálykönyv szerint ha jól tudom az vagyon írva,
hogy nézz felülről rá a sablonra, vagy barrage-ra és akit látsz az sebződhet
Akit nem látsz az nem.

PL 3 szintes épületnél 3-an egymás felett állnak. (http://www.feedyournerd.com/uploads/2/4/0/4/24044140/1914545_orig.jpg)
Akkor mind a 3 sebződik, vagy csak a felső. (Template, és sablon.)
Az sem tűnik korrektnek, hogy csak akit látunk, tehát a felső szintet találja, el alatta senki nem tud sebződni.
De az sem hogy mind a három.

ARCHON

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-04 00:12   [ Eltüntet ]   [ # 460804 ]  
Veterán

Cover save.
A mostani szabályok szerint nincs Area Terrain
Tehát romok esetén, vagy épületek esetén is csak akkor van cover, ha legalább a modell 25% kitakarja.
Ha kiáll egy lapos tető szélére akkor tiszta célpont.
Csak egyedi épületek ,vagy kráternél van amire nem kell a 25%
Jól tudom

ez így részben igaz

Area Terrain valóban nincs mert helyette minden tereptípust próbál besorolni a szabálykönyv.

ami nincs besorolva és nehéz terep (Dificult terrain) mögött áll az 5+ os mentőt kap

a romot és az épületet külön kell kezelni!

romnál a benne álló számít nem kell a modellnek 25%-al kitakarva lennie (kvázi ez megfelel a régi area terrainnak)

“Ruins are difficult terrain. Models in ruins receive a 4+ cover save, regardless of whether or not they are 25% obscured.”
tehát romnál “lapos tető” esetén is jár a 4+

van még ilyen fixen besorolt terep ami úgy működik mint régen az area terrain pl ilyen a kráter is:

“Models in crater terrain have a 6+ cover save, regardless of whether or not they are 25% obscured. If a unit Goes to Ground, then models from the unit that
are in crater terrain gain +2 to their cover save rather than +1.”

ha épületen állsz (nem romon) ott már számít hogy milyen a tető! ha “lapos tető” van akkor tisztán lehet lőni a figurára, ha van oromzat akkor jár a mentő (4+) és nem kell a 25% takarás:

battlements (oromzat)
“Models in battlements terrain receive a 4+ cover save, regardless of whether or not they are 25% obscured.”

 Aláírás 

“A humor égszínkék celofánjába be lehet csomagolni a napi gondok elnyűtt és véres alkatrészeit.” -Bohumil Hrabal-

[ Profil ]  
Dátum: 2017-01-03 23:09   [ Eltüntet ]   [ # 460803 ]  
Veterán

Template: KÖTELEZŐ úgy leraknod a sablont, hogy a megcélzott alakulatból a lehető legtöbb modellt érintse (szabálykönyv, “Template” rész). A darabszám számít, nem pedig az, hogy mekkora felületet tudsz lefedni.

A Skyshield Landing Pad nem rom, hanem egy épület -> nem úgy viselkedik mint egy rom. A “barrage” fegyverek a romok össze szintjét eltalálják, ami a sablon alatt van.

Tető széle kérdés: attól függ, hogy miben egyeztél meg az ellenfeleddel, lehet így is meg úgy is, erre nincs fix szabály.

CsG

Thorius Draco - 2017-01-03 22:57
Archon - 2017-01-03 21:31

Üdv

Pár kérdés ami talán már volt de hátha nem.

Lángszóró sablonnál kötelező a lehető legtöbb ellenséges modellre rátenni.?
Ha igen csak a darabszám számít, vagy a fedés is.
Tehát nem lehet a tanknak csak az oldalát érinteni hogy a mellette álló gyalogosok is kapjanak.

Hogy nézzük az célpont osztag találatát ?
Tehát ha egy épület alatt állnak.
Vagy a leszállópálya alatt (Égi Pajzs Leszállópálya) akkor mi van.
Mert ha jól tudom felülről megnézet hány modellt látsz alatta, akit látsz azt eltaláltad.

nem kötelező a legtöbb modellre rárakni.
ezt nem értem “Ha igen csak a darabszám számít, vagy a fedés is.” annyi a találat, ahány modell Base-ét részben vagy egészben érinti, járműveknél hull.
de lerakhatod úgy a templatet, hogy épp csak érintse a gépet, de rajta legyen a gyalogokon is.
Ilyenkor az van, hogy felemeled az épületet és úgy dolgozod ki a találatokat, de szerintem covert kapnak ha valami ilyen alatt állnak.
————-

Archon - 2017-01-03 21:31

Cover save.
A mostani szabályok szerint nincs Area Terrain
Tehát romok esetén, vagy épületek esetén is csak akkor van cover, ha legalább a modell 25% kitakarja.
Ha kiáll egy lapos tető szélére akkor tiszta célpont.
Csak egyedi épületek ,vagy kráternél van amire nem kell a 25%
Jól tudom

Előre is köszi a válasz

ARCHON

Igen ez így van. Majd kijavítanak ha tévedek :-D

[ Profil ]  
   
1 ennyiből: 612
1