Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
 
Hail Caesar!
Dátum: 2011-07-18 08:24   [ Eltüntet ]   [ # 248647 ]  
Veterán

A szabályok folytatása helyett egy ízelítő!
A Warlord Games most adta ki a Hail Caesar-os Scorpio Battery-t.
A dobozban 3 db Scorpio van és hozzá 6 fős kezelőszemélyzet (a lenti keretből 3db) és mindez végre már műanyagból!

——————————————————————————————-

janos900 - 2011-07-16 17:38

Most talaltam:
Amazon Hail Caesar

20 fontért nagyon jó vétel én kb 25ért vettem!

Csatolt képek
Scoprio Battery 01.jpgScoprio Battery 02.jpgScoprio Battery 03.jpgScoprio Battery 04.jpg
 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-16 17:38   [ Eltüntet ]   [ # 248543 ]  
Veterán

Most talaltam:
Amazon Hail Caesar

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-15 09:46   [ Eltüntet ]   [ # 248431 ]  
Veterán

Szabály ízelítő 3.rész második fele: A távolsági támadás.

A TÖRÉS TESZT (távolsági támadásnál)
a (távolsági) törés tesztet akkor kell elvégezni ha
-  távolsági sebzés által az egység „megrendült”
-  ha már „megrendült” az egység és még kap távolsági sebzést
-  a támadó a támadás dobáskor 6ost dob
-  6 fölé kellene dobni a moral save értéket a módosítók miatt
-  dupla vagy több hatost dobott a támadó és az egység minimum 6 nál sebesülhet a módosítók miatt

A törés tesztet 2D6 al kell dobni a két kocka értékét összeadni majd a táblázatból kikeresni az eredményt (2-10+ig nagyobb érték a jobb). A törésteszt táblázatban külön szerepel gyalogság/lovasság/előcsatározók. Egy előcsatározó egységnek sokkal jobb értéket kell dobni mint a gyalogos vagy lovas egységeknek.

És maga a törésteszt táblázat:
10+gyalogság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
10+lovasság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
10+előcsatározók - tartja a pozícióját büntetés nélkül
9 gyalogság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
9 lovasság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
9 előcsatározók - visszavonul a formációjában
8 gyalogság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
8 lovasság - tartja a pozícióját büntetés nélkül
8 előcsatározók - visszavonul és rendezetlen lesz
7 gyalogság – tartja a pozícióját büntetés nélkül
7 lovasság – visszavonul a formációjában
7 előcsatározók - visszavonul és rendezetlen lesz
6 gyalogság - tartja a pozícióját de rendezetlen lesz vagy visszavonul a formációjában
6 lovasság - visszavonul és rendezetlen lesz
6 előcsatározók - visszavonul és rendezetlen lesz
5 gyalogság – tartja a pozícióját de rendezetlen lesz vagy visszavonul a formációjában
5 lovasság - visszavonul és rendezetlen lesz
5 előcsatározók - megtörik ha megrendült egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
4 gyalogság - visszavonul és rendezetlen lesz
4 lovasság - megtörik ha megrendült egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
4 előcsatározók - megtörik ha van sebesülésjelzője már egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
3 gyalogság – megtörik ha megrendült egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
3 lovasság – megtörik ha megrendült egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
3 előcsatározók - megtörik
2 gyalogság - megtörik ha van sebesülésjelzője már egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
2 lovasság – megtörik ha van sebesülésjelzője már egyébként visszavonul és rendezetlen lesz
2 előcsatározók – megtörik

A törés teszt elvégzése után végrehajtódik az egységgel az töréstesztben lévő  utasítás és ha nem került le az asztalról akkor a sebzésjelzőjéből annyit le kell venni, hogy az a maximum stamina értéke legyen. Példa: egy 6 os staminával rendelkező egységnek van 8 sebesülésjelzője akkor megy töréstesztre ha túléli akkor a 8 jelzőből 2őt le kell venni és 6al folytathatja a csatát, ha ismét kap sebesülést a következő körben akkor megint megy töréstesztre ha azt is túléli megint 6 sebesülésjelzője lesz, persze ha a 6 sebesülésjelzőjéhez kap még 6-ot és így eléri a stamina értékének kétszeresét akkor azonnal lekerül az asztalról.
Nagyon röviden ennyi lenne a távolsági támadás lényege.

A következő rész a Hand-to-Hand Combat lesz az egy nagyobb lélegzetű dolog lesz!
Addig is jó csemegézést!

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-15 09:45   [ Eltüntet ]   [ # 248430 ]  
Veterán

Szabály ízelítő 3.rész első fele: A távolsági támadás.

A Hail Caesarban a távolsági támadást két részre osztották a rövid távra ami 6” és ez alatti (javelin pilum, egyéb dobófegyverek) és a 6” feletti ami a hosszú távú. Az egységeknek a tulajdonságainál is külön szerepel ez a két érték (értelem szerűen ahol 0 van arra a távolsági támadásra nem képes).

Lőtávolságok:

6” – javelin, pilum egyéb dobófegyverek
12” - parittya
18” – íj, számszeríj  
24” – könnyű tüzérség
36” – közepes tüzérség
48” – nehéz tüzérség

A lőtávolságot a csoport vezetőétől (első sor közepe) az ellenséges egység legközelebbi pontjáig kell mérni

Célpontválasztás: a csapatnak a legközelebbi „tiszta” célpontot kell választania célpontnak. Nem „tiszta” célpontnak minősül a nyílt formációban lévő egységek (open order), tüzérség, civil egységek, takarásban lévő egységek (kevesebb mint a fele látható csak a támadó szemszögéből) stb stb stb….

A támadás folyamata:
A támadáshoz annyi D6 kockával kell dobni amennyi az egység értéke abban a tulajdonságban, azaz egy közepes gyalogos íjász Short Range értéke 3, Long Range értéke is 3 ha támad akkor 3D6 al kell dobni alap esetben. ez az szám akkor módosul ha nem Standard méretű egységet vesz célba.
Módosítók: ha a célpont Large unit akkor +1kockával lehet dobni (az előbbi példa szerint 4D6) ha a célpont Small akkor -1 kockával (az előbbi példa szerint csak 2vel) ha a célpont Tiny akkor csak 1 kockával lehet dobni bármennyi is a támadó értéke!
A formációk is befolyásolják a kockák számát: Column és Testudo formációból nem végezhető távolsági támadás, Square formációból maximum 1 kockával lehet dobni,  épületben lévő egység maximum 2 kockát dobhat de ezt az épület fekvése is befolyásolja előfordulhat hogy csak 1-et.

Találat: ha a dobott érték 4, 5, vagy 6 os (példa 3D6 eredménye 2,4,5 akkor 2 találat van) alap esetben. Ha sikerül 6-ost dobni az kritikus találat és a célpont töréstesztre megy még mielőtt bármi is történne!
A találati módosítók pedig a következők:
mínusz 1 pont a dobott értékből:
-  a támadó egy „megrendült” egység (sebzésjelzője elérte a Stamina értéket)
-  ha a megtámadott nyílt formációban van vagy tüzérségi egység
-  nehéz jelzőjű egység
-  közeli lövés
-  a célpont épp mozog (traversing shot)
-  12” feletti a lövés

MORAL SAVE (azaz a találati mentődobás)
A lövési fázisban betalált kockák számával megegyező kockával kell dobni, tehát az előbb említett 3D6 értéke 2,4,5 volt és nem volt módosító azaz 2 találat született akkor 2 kockával kell mentődobást végezni). Ha a dobott érték azonos vagy nagyobb mint az egység Morale Save értéke akkor kivédtük a találatot (példa szerint 2 találat volt dobunk két kockával az egység moral save értéke 5+, a két dobás 2 és 5 lesz akkor egy találatot kivédtünk az egység csak 1 sebesülésjelzőt kap).

Morale save módosítók:
+1 a dobás értékéhez ha a formáció Square vagy Wedge
+1 a dobás értékéhez ha az egység fedezékben van
+2 a dobás értékéhet ha az egység Testudo formációban van
+2 a dobás értékéhet ha az egység épületben van
+3 a dobás értékéhez ha az egység erődítményben van
-1a dobás értékéből ha a támadó könnyű tüzérség
-2 a dobás értékéből ha a támadó közepes/nehéz tüzérség
-2 a dobás értékéből ha az egység formációja Column
Ebből már jól lehet látni milyen fontos az egység formációja és pozíciója valamit a tüzérség is kulcsfontosságú lehet!

A sebzés jelzők:

Ha egy egység sebzés jelzője elérte a stamina értékét akkor „megrendült” lesz, de még nem kerül le az asztalról, a sebzésjelző a stamina érték fölé is mehet ekkor már töréstesztet kell végezni, extrém esetben a stamina duplája is lehet a sebzésjelző ez esetben az egység azonnal lekerül az asztalról és nincs mód még a törés teszt elvégzésére sem!

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-14 12:35   [ Eltüntet ]   [ # 248368 ]  
Veterán

Ízelítő 2.rész:
folytassuk az egységekkel!

Az egységek csoportosítása:
-  gyalogság
-  lovasság
-  tüzérség
-  szekerek
-  elefántok
-  kiegészítő egységek (Wagons and Baggage)


Egységek tulajdonságai:
- CLASH: (C)első közelharci körben használandó érték
- SUSTAINED (S): a többi harci körben használandó érték
- SHORT RANGE (SR): 6” alatt, hajítófegyverek
- LONG RANGE (LR): 6” felett, lőfegyverek
- MORALE SAVE (MS): sebesülésmentő
- STAMINA (ST): maximális sebzésjelző
- SPECIAL (SP), speciális képességek

Néhány egység értékei példa képen:
Heavy Infantry : C-7,S-7,SR-3,LR-0,MS-4+,ST-6,
Medium Infantry: C-6,S-6,SR-3,LR-0,MS-5+,ST-6,
Lingh Infantry: C-5,S-5,SR-3,LR-0,MS-6+,ST-6,
Skirmishers: C-5,S-4,SR-3,LR-0,MS-0,ST-6,
Medium Infanitry Archer: C-5,S-5,SR-3,LR-3,MS-5+,ST-6,
Heavy Cavalry: C-9,S-6,SR-3,LR-0,MS-4+,ST-6,
Medium Cavalry: C-8,S-5,SR-3,LR-0,MS-5+,ST-6,
Light cavalry: C-7,S-5,SR-3,LR-0,MS-6+,ST-6,
Horse Archers: C-6,S-4,SR-3,LR-3,MS-6+,ST-6,

Ezeken kívül meghatározott egységtípusok: 
könnyű/nehéz/speciális harci szekér, elefánt, cataphract, könnyű/közepes/nehéz tűzérség, könnyű/közepes íjászok, közepes gyalogság lándzsával és íjjal, phalanx, különböző lándzsás egységek, közepes/nehéz gyalogság kétkezes fegyverekkel, kisegítő egységek, stb
Az egyes egységtípusokba nem sorolja be az oda tartozókat (túlontúl hosszú lenne a lista) pár példát említ csak, valamit a felszerelésüket ismerteti.

Egy kör a játékban az alábbi sorrendben zajlik le:
“A” játékos mozog
“A” játékos távolsági támadásai
“A” játékos közelharci támadásai
“B” játékos mozog
“B” játékos távolsági támadásai
“B” játékos közelharci támadási

A mozgási fázis szabályai röviden:

Mozgási távolságok:
6” - gyalogság, elefánt, cataphract, nehéz szekér, ember mozgatta tüzérség, málha
9” - lovasság nem nyílt formációban, könnyű szekér
12” - könnyű lovasság nyílt formációban (OPEN ORDER) és a lovas íjászok
24” - commanders

A mozgási fázishoz 2 kockával kell dobni, ha nagyobb az érték mind a commander LR-e akkor az egység nem mozoghat csak a free move-okat lépheti le, ha az eredmény azonos vagy 1el kisebb az LR nél akkor a fenti távolságot teheti meg, ha 2vel kevesebb mint az LR akkor a kétszeresét, ha legalább hárommal kevesebb akkor a fenti távolság háromszorosát lépheti le azaz egy gyalogos 18” at egy könnyű lovas szórt alakzatban 36” ot is!

Ha a dobás dupla hatossal végződik az egy „baklövés” lesz és még egy kockával kell dobni az eredmény függvényében az egység az alábbi dolgokat kell hogy végrehajtsa:

1-Irányíthatatlan menekülés – az egység megfordul és két teljeset lép előre és nem fordul vissza ebben a körben már
2- Vissza! Az egység egyet visszalép (frontvonal ezután arra néz amerre eredetileg is)
3- Balra sodródás, egy távolságot balra
4-Jobbra sodródás, egy távolságot jobbra lép
5-Előre! Egy távolságot előre lép ha, ellenség van ott azt megtámadja
6-Irányíthatatlan előrenyomulás, az egység három távolságot lép előre ha ellenségbe ütközik azt megtámadja

Pár apróság még a mozgási fázishoz:
Önálló mozgáskezdeményezés, ha az egység 12” közelében ellenség van
FREE mozgások: ha az egység column formációban van és/vagy úton halad, kis civil egységek felderítők, speciális képesség szabad mozgásra, megtört egységek
Harcoló egységnek nem adható mozgás parancs csak visszavonulási.

.............

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-14 10:42   [ Eltüntet ]   [ # 248354 ]  
Veterán

Nem csak Zvezdából, más 1/72-es cuccokból is lehet smile Itt érdemes még mindenképp szétnézni, hogy kitől mit lehet/érdemes.

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-14 09:59   [ Eltüntet ]   [ # 248351 ]  
Veterán

Az ár nem vészes, hatalmas ókori seregeket lehet összedobni például Zwezda-ból is nevetséges áron (igaz az 1/72-es de ha 20*20as talpra ragasztjuk akkor már jó is)!

Egy példa (sajnos imperial lovasság nincs a zvezda-nál, talán belefér helyette a 8038as):

Zvezda Set 8043 Roman Imperial Legionaries, 53 figura = 1790Ft
Zvezda Set 8052 Roman Auxiliary Infantry,45 figura = 1790Ft
Zvezda Set 8038 Republican Roman Cavalry, 18 lovas = 1790Ft

Ez így 5370Ft, közel 100 gyalogos és 18 lovas ha megduplázza valaki már kész is a gigászi római sereg az alábbi összetételben:
- 5 légiós cohors (5*20)
- 3 auxiliary infantry cohors (3*20)
- 2 auxiliary archers (2*12)
- 1 slingers (6)
- 3 auxiliray cavalry (3*12)
Azaz: 232 figura mindössze 10.740 Ft-ból, ha nincs kifestve az se legyen baj!

Ellenfélnek hasonló összegért és mennyiségben szintén Zvezdától: gall, karthágói, görög, makedón, perzsa seregek megspékelve elefántokkal, namíbiai lovassággal vagy cataphracts-okkal esetleg harci szekerekkel kedv és ízlés szerint.
———————————
Jön a Hail Caesar szabályok rövid bemutatása is hamarosan!

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-14 09:16   [ Eltüntet ]   [ # 248346 ]  
Veterán

Viszont kb. ugyanannyit, ha nem kevesebbet kell belefeccölni, mint egy WHFB seregbe. Ugyan még nincs teljes lefedettség műanyag figurák terén, de amiket eddig kiadtak (Wargames Factory, Warlord Games ahol érdemes nézelődni), azok pofátlanul olcsón vehetőek meg, nagy tömegben. Mivel ha jól tudom a Warlord Games adja ki a Hail Caesart meg a Black Powdert is, ezért elsődlegesen ott érdemes szétnézni fém figurák terén is, de a Wargames Foundry és a Gripping Beast is kínál fém figeket egész jó áron (bár a Foundryt sokan a történelmi GW-nek tartják ár szempontjából - pár régi GW-s figurát asszem forgalmaznak is történelmi rangekben).

komlo, a folytatás pedig érdekelne, a történelmi wargamek mindigis foglalkoztattak, csak soha nem volt elég figurám meg partnerem, hogy kipróbáljam smile

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-13 17:01   [ Eltüntet ]   [ # 248296 ]  
Veterán
Ysengrin - 2011-07-13 15:53

Gondolom ez a játék nagyon nem skirmish. Kábé hány figurát kell kifesteni ahhoz, hogy játszani lehessen? smile

Hát nem, ez inkább a nagy csaták nagy seregek nagy hadvezérek játéka (manapság nem nagyon divatos tudom). A szabálykönyvben lévő példacsatákban is több száz fős seregek néznek farkasszemet egymással, bár biztos lehet kisebb létszámmal (100-150/csapat) is élvezetes csatákat vívni a hiányzó egységeket meg lehet helyettesíteni valamivel (papírkatonák) így növelni a számukat.

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-13 15:53   [ Eltüntet ]   [ # 248290 ]  
Veterán

Gondolom ez a játék nagyon nem skirmish. Kábé hány figurát kell kifesteni ahhoz, hogy játszani lehessen? smile

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-13 15:20   [ Eltüntet ]   [ # 248288 ]  
Veterán

A Hail Caesar-ra, az első ránézésre (a könyv első pár oldalát átnézve) talán leginkább az impetus-ra hasonlít amiben viszont így első blikkre eltér az impetus-tól az az egységméretek és a modell méretek ami tipikusan a 28mm-re van kiélezve illetve a seregszervezés is más.

Ízelítőként 1.rész:

a sereget a General vezeti, de vannak további Division Commander-ek is tetszés szerint, egy commanderhez viszont minimum 4 egységnek kell tartoznia. A commandernek van leadership rating-ja(továbbiakban: LR) ami 4-10 ig terjedhet és a 10 a legjobb (Military Genius) és parancsokkal irányítja az egységeit, a parancs után 2 kockával kell dobni ha a dobott érték az LR alatt van az egység végrehajtja a parancsot ha nem akkor nem viszont van free move is!
Érdekes lehet ha egy csapaton belül a commandereket más-más személyek irányítják mert így akár 6 játékos is játszhatja a csatát!

A base méretek így alakulnak (mm):
gyalogság 20*20
lovasság 25*50
2 lovas szekér 40*80
4 lovas szekér 80*80
elefánt 80*80
könnyű tüzérség 40*60
nehéz tüzérség 60*100

Az egységek a modellek száma szerint az alábbi 3 (battle formation) csoportba sorolhatóak (a 4. a Tiny ezt nem említem meg most)

A STANDARD egység az alábbi módon alakul:
2 soros gyalogság, 16-20 modell, 160-200mm frontvonal
3 soros gyalogság, 24-30 modell, 160-200mm frontvonal
4 soros gyalogság, 32-40 modell, 160-200mm frontvonal
2 soros lovasság, 12-16 modell 150-200mm frontvonal
könnyű szekér, 4-5 modell, 160-200mm frontvonal
nehéz szekér, 2-3 modell, 160-240mm frontvonal
tüzérség, 2-3 modell, 80-120mm
elefánt, 1 modell, 80mm

A LARGE egység:
2 soros gyalogság, 32-40 modell, 320-400mm frontvonal
3 soros gyalogság, 48-60 modell, 320-400mm frontvonal
4 soros gyalogság, 60-80 modell, 320-400mm frontvonal
2 soros lovasság, 24-32 modell 320-400mm frontvonal
könnyű szekér, 8-10 modell, 320-400mm frontvonal
nehéz szekér, 4-5 modell, 320-400mm frontvonal
tüzérség, 4 modell, 160-240mm frontvonal

A SMALL egység:
2 soros gyalogság, 8-12 modell, 80-120mm frontvonal
3 soros gyalogság, 12-15 modell, 80-120mm frontvonal
4 soros gyalogság, 20-24 modell, 100-120mm frontvonal
2 soros lovasság, 6-8 modell 75-100mm frontvonal
könnyű szekér, 2 modell, 80mm frontvonal
nehéz szekér, 1 modell, 80mm frontvonal
tüzérség, 1 modell, 40mm frontvonal

Minden egységnek van STAMINA-ja (ami a méretből következik) ez a maximális sebesülés jelzőt jelzi ez: large 8, standard 6, small 4, tiny 1.
Továbbá az alábbi tulajdonságokkal rendelkeznek még az egységek:
- CLASH: első közelharci körben használandó érték
- SUSTAINED: a többi harci körben használandó érték
- SHORT RANGE: 6” alatt, hajítófegyverek
- LONG RANGE: 6” felett, lőfegyverek
- MORALE SAVE: sebesülésmentő
- SPECIAL, speciális képességek

A battle formationon kívül az egységek felvehetnek még COLUMN, OPEN ORDER, PIKE PHALANX, WARBAND, SQUARE, és TESTUDO formációkat is (típustól függően). A formáció befolyásolja a támadást védekezést mozgást és a MORAL SAVE-et is.

 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
Dátum: 2011-07-13 15:20   [ Eltüntet ]  
Veterán

A Warlord Games új játéka a Hail Ceasar ami az ókortól a középkorig (puskapor előtti időkig) terjedő időszakot öleli fel.

Röviden felületesen pár dolgot leírnék a könyvről és a szabályrendszerről is épp annyit ami elég a kíváncsiságfelkeltéshez és még nem ütközik szerzői jogokba, akinek tetszik az vegye meg a könyvet: http://www.warlordgames.co.uk/ .

Mivel angol tudásom nem a legjobb így lehetnek pontatlanságok a leírtakban ez esetben javítsatok ki!

Maga a könyv 192 oldal ebből a szabályok kb 100 oldalt tesznek ki (rengeteg képpel) a többi részben Battle Report-ok és érdekességek vannak a végén pedig egy rövid 15 oldalas összefoglaló.

A könyvben lévő Battle report-ok a következők:
- The Battle of Kadesh 1274BC (Egyiptom vs. Hettiták)
- Whit Your Shield or On it: Summer 426BC (Spárta vs. Athén)
- A Border Raid AD52 (Rómaiak vs. Britonok)
- Go Meek into the Desert 260AD (Perzsák vs. Rómaiak)
- Barbarians at the Gates 500AD (Hunok vs. Rómaiak)
- The Battle of Brunanburgh 937AD (Saxonok vs. Vikingek)
- The Road to Damascus 1148AD (Keresztesek vs. Muszlimok)

Nos akkor nincs más hátra mint: Áve Cézár!

Csatolt képek
Hail Caesar!.jpg
 Aláírás 

Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!

[ Profil ]  
   
 
 
‹‹ Impetus      Trafalgar ››