Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
1 ennyiből: 12
1
Bolt Action
Dátum: 2017-02-28 18:33   [ Eltüntet ]   [ # 462378 ]  
Veterán
Szaka - 2017-02-28 13:33
zirrian - 2017-02-28 11:19
Szaka - 2017-02-28 10:28

Köszi. Itt a puskagránát is egy pint ad csak maximum.

Ha light mortarnak számít, akkor az d2 pint oszt smile

Nem light mortar, hanem sima 1d2-es HE fegyver.

HE szabályba ott van, hogy mennyi pint oszt ki egy HE(D2)-es fegyver.

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-28 13:33   [ Eltüntet ]   [ # 462370 ]  
Veterán
zirrian - 2017-02-28 11:19
Szaka - 2017-02-28 10:28

Köszi. Itt a puskagránát is egy pint ad csak maximum.

Ha light mortarnak számít, akkor az d2 pint oszt smile

Nem light mortar, hanem sima 1d2-es HE fegyver.

 Aláírás 

http://arhk.xszerver.hu/

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-28 11:19   [ Eltüntet ]   [ # 462365 ]  
Veterán
Szaka - 2017-02-28 10:28

Köszi. Itt a puskagránát is egy pint ad csak maximum.

Ha light mortarnak számít, akkor az d2 pint oszt smile

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-28 10:28   [ Eltüntet ]   [ # 462358 ]  
Veterán

Köszi. Itt a puskagránát is egy pint ad csak maximum.

 Aláírás 

http://arhk.xszerver.hu/

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-27 18:04   [ Eltüntet ]   [ # 462348 ]  
Veterán
Szaka - 2017-02-27 16:48

A hétvégi játékban felvetődött egy kérdés amire nem találtam kielégítő magyarázatot.

Egy gyalogos raj ha eltalál egy másikat, akkor 1 pin-t ad neki. Mi van akkor ha ez a raj eltalálja puskával, és puskagránáttal is az ellenséges egységet? A szabálykönyv ugyan azt írja, hogy egy raj egy támadással csak 1 pint oszthat ki, de a puskagránátnál meg azt hogy light mortar-nak számít. Mi a véleményetek? Ad e puskagránát külön pint, vagy sem?

Dobni kell rá, hogy mennyi pin-t ad a HE szabályok szerint, de ebbe benne van az az egy is, amit az osztag lövése ad. Pont nemrég merült fel másik fórumon, hogy 3 japán knee mortar ha talál az hány pin :D A szabályknönyvbe benne van asszem a mortaroknál ez a rész (több egy osztagban, vagy osztag részeként), mindjárt megnézem…

szerk.: ezt írták rá:
“You take pins from the weapon that does the most pins, so D2. I couldn’t find where this was in the rulebook but page 71 has a version of it.

Page 72 covers ranging in with multiple mortars in a squad. You range in separately.”

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-27 16:48   [ Eltüntet ]   [ # 462344 ]  
Veterán

A hétvégi játékban felvetődött egy kérdés amire nem találtam kielégítő magyarázatot.

Egy gyalogos raj ha eltalál egy másikat, akkor 1 pin-t ad neki. Mi van akkor ha ez a raj eltalálja puskával, és puskagránáttal is az ellenséges egységet? A szabálykönyv ugyan azt írja, hogy egy raj egy támadással csak 1 pint oszthat ki, de a puskagránátnál meg azt hogy light mortar-nak számít. Mi a véleményetek? Ad e puskagránát külön pint, vagy sem?

 Aláírás 

http://arhk.xszerver.hu/

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-24 15:04   [ Eltüntet ]   [ # 462290 ]  
Veterán

Szerintem a Bolt Action-be németként (alapkönyv sereglista 1944) teljesen életképesek a félrajok. Rendkívül jó mobilitást ad, és nem csak egyszer üt de nagyot. Egy öt fős raj, 73 pontért vihet 4db panzerfaustot, 4db puskát meg egy géppisztolyt. Ha van három ilyen félrajom, meg három olyan aki lmg-vel van felszerelve, meg egy tiszt két katonával az hét aktiválás. Ugyanez mondjuk a 11 fős szovjet rajokkal négy aktiválás, arról nem is beszélve, hogy a két félraj együtt az három esély PIN-t rakni egy rajra (kétszer puskalövés, egyszer lmg). Ha a szakasz mellé adok 1-1 tankot, akkor a 8 német aktiválás az 5 szovjet ellen már komoly előnyt jelent a tankomnak, a szovjet meg rendesen le van korlátozva, mert 12 panzerfaust fedi le a terepet, és lépéshátrányba van a német tank ellen.

Persze a szovjeteknek is adva van a lehetőség a félrajokra. smile
Nekem egyébként a nyolc fős rajok váltak be a legjobban, amikor még heti szinten játszottam 1000 pontos párbajokat.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-23 18:29   [ Eltüntet ]   [ # 462263 ]  
Veterán

Köszi. Ezért is kértem segítséget, nem vagyok egy angol jogász. smile
Nem lenne jobb az included után egy vessző?

 Aláírás 

Into the fire of battle, onto the anvil of war

Go Steelers, Go Bears

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 20:56   [ Eltüntet ]   [ # 462232 ]  
Veterán
Petyo - 2017-02-22 20:07

Ezt én értem és így is logikus, de megzavart az angol mondatban az az ‘included’ szó.

“for each light machine gun included”, azaz minden osztagban benne foglalt géppuskához, és nem “included another man as a loader” vagy hogy is szólt a mondat vége smile Az “included” az még a géppuskára vonatkozik.

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 20:07   [ Eltüntet ]   [ # 462228 ]  
Veterán

Ezt én értem és így is logikus, de megzavart az angol mondatban az az ‘included’ szó.

 Aláírás 

Into the fire of battle, onto the anvil of war

Go Steelers, Go Bears

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 20:03   [ Eltüntet ]   [ # 462227 ]  
Veterán

próbáltam ide betenni a vasárnapi csapatomat, de teljesen szétesett a táblázat.

TG

 Aláírás 

Karosszék tábornok

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 19:52   [ Eltüntet ]   [ # 462226 ]  
Veterán

Úgy látszik félreérthető voltam. Én is azt mondom, hogy a már 20, vagy 26 pontért megvett figuráidból, +20 pontért csinálsz könnyű-géppuskást. A rajod nem lesz népesebb az ilyen vásárlásokkal. Ha megnézed a német reguláris raj opcióit, ahol egy ember 10 pont:
-Az NCO + 0-1 ember lecserélheti a puskáját géppisztolyra. +3pont
-Az NCO + 0-2 ember lecserélheti a puskáját rohamfegyverre. +5 pont
-0-2 ember lehet géppuskás +20pont
-0-4 ember lehet panzerfaustos +5 pont

Ugyan ez veterán esetében, ahol egy ember 13 pont:
-Az NCO + 0-6 ember lecserélheti a puskáját géppisztolyra. +3pont
-Az NCO + 0-9 ember lecserélheti a puskáját rohamfegyverre. +5 pont
-0-2 ember lehet géppuskás +20pont
-0-4 ember lehet panzerfaustos +5 pont

Ha ez plusz embereket jelentene, akkor, eltekintve, attól, hogy az első két esetben kijelenti, hogy a puskájukat cseréli le, a másik két esetben pedig csak azt írja, hogy lehet nekik ilyen fegyverük, vagyis a plusz fegyver mellett a puskájuk megmarad. Ha ezek ténylegesen is plusz embert jelentanének, akkor először is olcsóbban juthatnál a plusz emberekhez, másodszor pedig a rajod a 10 fő helyett, akár 18 fős is lehetne.

TG

 Aláírás 

Karosszék tábornok

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 19:18   [ Eltüntet ]   [ # 462223 ]  
Veterán
TGábor - 2017-02-22 17:30

Nos, ugyan már mások is megválaszolták, de néhány kiegészítés.

Petyó!

ha logikusan végiggondolod, akkor pl veterán esetében 26 pont helyett 20-ért kapnál két embert, ráadásul plusz lövésszámmal. A lőszeresnek ott van jelentősége, hogy ugyan eggyel csökkenti a lövésszámodat, de ha elveszted a könnyű-géppuskásodat, (akkor amikor az ellenfeled hatost dob sebzésre és azt választja áldozatul) akkor még, mint puskás gyalogosod tovább fog harcolni, hiszen egy meglévő figurádat neveztél át erre a feladatra.

Erichgar pont azt írta, hogy nem jön két ember hanem a már meglévőnek/megvett figurának veszem meg a géppuskát. Tehát a két géppuskás nem 20 pont 26 helyett (veteránok) hanem 26+20=46

De most akkor megint elbizonytalanodtam. Megjegyzem első olvasatra én is úgy értelmeztem, hogy 20 pontért egy (vagy kettő?) plusz figura is jön, de mivel nem voltam benne biztos, ezért kérdeztem itt.

Tehát akkor most hogy is van ez?

Petyo

 Aláírás 

Into the fire of battle, onto the anvil of war

Go Steelers, Go Bears

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 17:30   [ Eltüntet ]   [ # 462218 ]  
Veterán

Nos, ugyan már mások is megválaszolták, de néhány kiegészítés.

Petyó!

ha logikusan végiggondolod, akkor pl veterán esetében 26 pont helyett 20-ért kapnál két embert, ráadásul plusz lövésszámmal. A lőszeresnek ott van jelentősége, hogy ugyan eggyel csökkenti a lövésszámodat, de ha elveszted a könnyű-géppuskásodat, (akkor amikor az ellenfeled hatost dob sebzésre és azt választja áldozatul) akkor még, mint puskás gyalogosod tovább fog harcolni, hiszen egy meglévő figurádat neveztél át erre a feladatra.

János!

nem értek egyet a felvetéseddel, és nem azért mert a szabály nem ezt írja, hanem mert akkor, akár csak a Battlegroupban megint használhatatlanná válna a német gyalogság. (Ott is ez a félrajozás megy és gyakorlatilag egyszer tud nagyot ütni, aztán vége.) Kétszer annyi aktiváció kell (ráadásul ezt általában korlátozzuk bizonyos számúra, így a seregépítés sokkal nehézkesebb), illetve sokkal gyorsabban törik meg a német gyalogság. Így is, míg egy német gyalogos raj max 10 fő lehet, addig egy szovjet 11, egy amerikai pedig akár 12. persze azt is tegyük hozzá, hogy egy német raj nagy részét fel lehet szerelni géppisztollyal, vagy sturmgewehrrel (úgyhogy azért nem kell sajnálni őket).

TG

 Aláírás 

Karosszék tábornok

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 13:13   [ Eltüntet ]   [ # 462213 ]  
Veterán

Petyo, ha igazán hűen akarod játszani minden 10 fős rajt két részre osztasz, mivel 5 fős a minimum méret. Az egyik fél raj kapja a +20 pontos golyószórót a másik öt fő meg mondjuk a géppisztolyos altisztet, meg a páncéltörő fegyvert. Az első félraj adja a tűzfedezetet, a másik meg nyomul előre. Ezzel korhű is vagy meg sok aktiválásod is van, a gyenge pontja ott van, hogy ha 3 figurát kilőnek az ötből, akkor ott már próbát kell dobni az 50% veszteség miatt. smile

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 12:23   [ Eltüntet ]   [ # 462211 ]  
Veterán
ericghar - 2017-02-22 11:20

fluff miatt

TÖRTÉNELEM, nem fluff.

 Aláírás 

Blogom:

Történelmi figuraelemzős, értékelős, tanácsadós, örömködős

Ha akad régi Warzone figurád, ne habozz értesíteni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 12:20   [ Eltüntet ]   [ # 462210 ]  
Veterán

Köszi. Tehát ember nem jön mellé.
Nálam egy történelmi játékban a legelső a “fluff”. Tápolásra vannak más játékok.  smile Mivel a német rajnak a könnyűgéppuska az alapfegyvere, a harceljárás szerint a célpont leküzdésének az eszköze és a raj többi tagja a géppuskást támogatja és védi, kicsit butaságnak érzem kihagyni. Igen amúgy a második kiadásban már 4-et lőhet.

 Aláírás 

Into the fire of battle, onto the anvil of war

Go Steelers, Go Bears

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 11:20   [ Eltüntet ]   [ # 462207 ]  
Veterán

20 pontért a fegyver jár. 30 (reg.)-33 (vet.) pontért két emberrel hármat lőhetsz 30”-ra. Nem éri meg, legfeljebb a fluff miatt, vagy inexperienced osztagba, olyanba lehetőleg ami kettőt hozhat. A 2. kiadásban eggyel jobb lett a ROF, de még így is túlárazott szerintem.

 Aláírás 

minden szabály opcionális

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-22 08:56   [ Eltüntet ]   [ # 462201 ]  
Veterán

Halihó!

Segítsetek légyszi értelmezni a német seregkönyv következő mondatát:
“Up to 2 men can have a light machine gun for +20pts – for each light machine gun included another man becomes the loader”

Most akkor a 20 pontért jár egy géppuskás és egy töltő, azaz 2 ember?
Vagy jár a géppuskás és a squadból valaki automatikusan töltő lesz, és 20 pontért csak egy embert kapok?
Köszi.
Üdv!

Petyo

 Aláírás 

Into the fire of battle, onto the anvil of war

Go Steelers, Go Bears

[ Profil ]  
Dátum: 2017-02-13 19:31   [ Eltüntet ]   [ # 462012 ]  
Veterán

Sziasztok!

A minap megjöttek az ingyenes airborne kereteim is. Wow, le a kalappal, rendesen kiköszörülték a múltkori csorbát. Jók a fejek (különösen a Pathfinderek), dinamikusak a pózok, és ezen a kereten van MMG, amit külön is meg tudok majd építeni. Rengeteg bizbaszt pakoltak fel (hátizsákok, töltényövek és táskák), mellettük 6 rifle, 3 SMG, 1 BAR és 1 MMG is van. A sima gyalogsági dobozzal fogom kombinálni, onnan jönnek majd az MMG team-ek. Így jobban megéri majd, mint az ólom MMG-ből egyesével felpakolva.

 Aláírás 

minden szabály opcionális

[ Profil ]  
   
1 ennyiből: 12
1