Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
2 ennyiből: 26
2
Warhammer 40000 8. kiadás szabályai
Dátum: 2017-08-14 11:42   [ Eltüntet ]   [ # 467640 ]  
Veterán
Tyrpak - 2017-08-14 11:25
Csempa - 2017-08-14 08:11

1.b) Mixelt fegyverzettel rendelkező osztaggal lövök. Én döntöm el, hogy melyik fegyverrel lövök először? Vagy egyszerre történik minden? Ugye pl. ha belelövök 3 darab crisibe, akik közül 1 már 1 sebes, nem mindegy, hogy a 1-et sebző, vagy a D3-at sebző fegyveremmel lövök először.

2.) A változó lövésszámú fegyverek lövésszámát egyszerre kell dobni, vagy külön? Van 3 crisisem, mind a háromnál 3 Cyclic ion blaster. D3 lövés/fegyver. Egy kockával dobom az összes modell összes fegyverére, esetleg modellenként, vagy fegyverenként? A CP reroll miatt kérdezem igazából. Mi itt a szabály?

1.b) Bejelented a célpontot, és utána te dolgozod ki a sorrendet.
Sajnos nem egyszerre történik, az, hogy hasonló fegyverenként dobhatod egyszerre, az egy kedvezmény a szabályokban.

Tehát ha valamelyiknek rövidebb a lőtávja, és az ellenfél azt veszi le, aki távban lenne, akkor az a lövés elment a levegőbe.

Ez sajnos közelharcban a legrosszabb, mert külön üt pl a chainsword és a power sword, szóval ha a chainsword-re úgy veszi le, hogy ne maradjon a power sword-ostől legfeljebb 1”-re lévő sajáttól 1”-re ellenfél, akkor a power sword nem üt.


2.) Ha nincs oda írva, hogy az egész osztag egyszer dob (lásd d-scythe, obliterator), akkor úgy néz ki, hogy kiválasztod melyik fegyver kire lő, anélkül hogy tudnád hányat fog lőni, és amikor kidolgozod az adott fegyvert, akkor egyesével dobod le a lövés számot.
És igen, ezek közül csak egyet tudsz újra dobni.

Köszönöm Uram!

Még annyit kérdeznék, hogy a 1.b)-ből kiindulva, ugyanolyan fegyverrel is él ez a szabály? Tehát ha az enemy, 30 fős osztagba belövök 20 sebet, de csak 10 van lőtávban, akkor a maradék 20 kvázi sértetlen(mivel az ellenfél nyílván a lőtávon belülieket veszi le) , vagy rájuk KELL osztani a fennmaradó 10 wound ot? Hasonlóan ahogy Jim mondja.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-14 11:25   [ Eltüntet ]   [ # 467636 ]  
Veterán
Csempa - 2017-08-14 08:11

1.b) Mixelt fegyverzettel rendelkező osztaggal lövök. Én döntöm el, hogy melyik fegyverrel lövök először? Vagy egyszerre történik minden? Ugye pl. ha belelövök 3 darab crisibe, akik közül 1 már 1 sebes, nem mindegy, hogy a 1-et sebző, vagy a D3-at sebző fegyveremmel lövök először.

2.) A változó lövésszámú fegyverek lövésszámát egyszerre kell dobni, vagy külön? Van 3 crisisem, mind a háromnál 3 Cyclic ion blaster. D3 lövés/fegyver. Egy kockával dobom az összes modell összes fegyverére, esetleg modellenként, vagy fegyverenként? A CP reroll miatt kérdezem igazából. Mi itt a szabály?

1.b) Bejelented a célpontot, és utána te dolgozod ki a sorrendet.
Sajnos nem egyszerre történik, az, hogy hasonló fegyverenként dobhatod egyszerre, az egy kedvezmény a szabályokban.

Tehát ha valamelyiknek rövidebb a lőtávja, és az ellenfél azt veszi le, aki távban lenne, akkor az a lövés elment a levegőbe.

Ez sajnos közelharcban a legrosszabb, mert külön üt pl a chainsword és a power sword, szóval ha a chainsword-re úgy veszi le, hogy ne maradjon a power sword-ostől legfeljebb 1”-re lévő sajáttól 1”-re ellenfél, akkor a power sword nem üt.


2.) Ha nincs oda írva, hogy az egész osztag egyszer dob (lásd d-scythe, obliterator), akkor úgy néz ki, hogy kiválasztod melyik fegyver kire lő, anélkül hogy tudnád hányat fog lőni, és amikor kidolgozod az adott fegyvert, akkor egyesével dobod le a lövés számot.
És igen, ezek közül csak egyet tudsz újra dobni.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-14 10:36   [ Eltüntet ]   [ # 467633 ]  
Tag

Ha már felmerült az egyszerre lövés: Fegyverenként, vagy egységenként?
Az az két fős egységem lőtávjában van másik kétfős egység. Van egyik figurámnál pisztoly, másiknál bolter. Viszont a pisztolyosom csak az ellenség egyik figuráját éri el. Mi van, ha a bolterrel dolgozom ki először a lövést és az ellenfél leveszi a közelebbi figurát. Így már nincs lőtávban a pisztolyosomnak a másik. Ekkor még lőhet a pisztolyos, mert valójában egyszerre megy a lövés, vagy megszívta, mert neki kellett volna előbb lőnie?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-14 10:33   [ Eltüntet ]   [ # 467631 ]  
Veterán

Köszi Jim, de az 1-es. kérdésem szerintem félre értetted. Az osztag minden fegyverével ugyanazt a célpontot lövöm. Ez tiszta, benne van a szabálykönyvben, hogy ki kell választani a célpontot (vagy többet) mielőtt lövök. Viszont mi határozza meg a sorrendet a különböző fegyverekkel kapcsolatban, amikor a sebzést kell kidolgozni, ugyanarra a célpontra?  Ugye ez a feltett kérdésem miatt fontos.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-14 08:40   [ Eltüntet ]   [ # 467624 ]  
Veterán
Csempa - 2017-08-14 08:11

Sziasztok!

Segítsetek légyszi értelmezni két helyzetet.

1.a) Egy célpont egységet ki lehet lőni a lőtávból? Tehát pl. van egy 10 fős marine osztagom 24”-es bolterekkel. A célpontjuk egy 10 fős orc boy csapat. A marinoknak viszont csak 5 van lőtávon belül. Bemegy mondjuk 8 találat, ebből dob a marine 7 sikeres to woundot. Ilyenkor az orc játékos hova osztja a 2 maradék woundot? Ugye technikailag le lehet egybe meg egyesével is dobálni. Először a woundot osszuk le, majd dobunk save-t rá. Tegyük fel, hogy egyesével dobálva elrontja mind a 7 savet, 5 orc ledöglik. A maradék 5 orc lőtávon kívül van, rájuk lehet/kell osztani a maradék két woundot? Bocsi kicsit kacifántosan írtam, de még nagyon reggelem van. Ahhhh újraolvasva a szabályt megvilágosodtam; ha nincs lőtávon belül az ellenfél modelle a tüzelő modellemnek, akkor nem is lehet rá to hitet dobni. Igaz? smile

+ ehhez kapcsolódó kis kérdés: az ellenfél ráoszthatja a woundot az egységében lévő olyan modelljére, ami nincs lőtávon belül a tüzelő modellnek?

1.b) Mixelt fegyverzettel rendelkező osztaggal lövök. Én döntöm el, hogy melyik fegyverrel lövök először? Vagy egyszerre történik minden? Ugye pl. ha belelövök 3 darab crisibe, akik közül 1 már 1 sebes, nem mindegy, hogy a 1-et sebző, vagy a D3-at sebző fegyveremmel lövök először.

2.) A változó lövésszámú fegyverek lövésszámát egyszerre kell dobni, vagy külön? Van 3 crisisem, mind a háromnál 3 Cyclic ion blaster. D3 lövés/fegyver. Egy kockával dobom az összes modell összes fegyverére, esetleg modellenként, vagy fegyverenként? A CP reroll miatt kérdezem igazából. Mi itt a szabály?

Előre is köszi!

Üdv,
Csempa

0) igen, ráoszthatja.

1) eldöntöd melyik fegyverrel,és melyik figurával kit lősz, utána van a kidolgozás. Nincs olyan,ogy a 10 fős osztagból lősz 3 fegyverrel, és a maradék 7nek még nincs célpontja és te elkezded kidolgozni a crisisokba a találatokat.

2) egyszer egységenként, az összes olyan fegyver megkapja,

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-14 08:11   [ Eltüntet ]   [ # 467622 ]  
Veterán

Sziasztok!

Segítsetek légyszi értelmezni két helyzetet.

1.a) Egy célpont egységet ki lehet lőni a lőtávból? Tehát pl. van egy 10 fős marine osztagom 24”-es bolterekkel. A célpontjuk egy 10 fős orc boy csapat. A marinoknak viszont csak 5 van lőtávon belül. Bemegy mondjuk 8 találat, ebből dob a marine 7 sikeres to woundot. Ilyenkor az orc játékos hova osztja a 2 maradék woundot? Ugye technikailag le lehet egybe meg egyesével is dobálni. Először a woundot osszuk le, majd dobunk save-t rá. Tegyük fel, hogy egyesével dobálva elrontja mind a 7 savet, 5 orc ledöglik. A maradék 5 orc lőtávon kívül van, rájuk lehet/kell osztani a maradék két woundot? Bocsi kicsit kacifántosan írtam, de még nagyon reggelem van. Ahhhh újraolvasva a szabályt megvilágosodtam; ha nincs lőtávon belül az ellenfél modelle a tüzelő modellemnek, akkor nem is lehet rá to hitet dobni. Igaz? smile

+ ehhez kapcsolódó kis kérdés: az ellenfél ráoszthatja a woundot az egységében lévő olyan modelljére, ami nincs lőtávon belül a tüzelő modellnek?

1.b) Mixelt fegyverzettel rendelkező osztaggal lövök. Én döntöm el, hogy melyik fegyverrel lövök először? Vagy egyszerre történik minden? Ugye pl. ha belelövök 3 darab crisibe, akik közül 1 már 1 sebes, nem mindegy, hogy a 1-et sebző, vagy a D3-at sebző fegyveremmel lövök először.

2.) A változó lövésszámú fegyverek lövésszámát egyszerre kell dobni, vagy külön? Van 3 crisisem, mind a háromnál 3 Cyclic ion blaster. D3 lövés/fegyver. Egy kockával dobom az összes modell összes fegyverére, esetleg modellenként, vagy fegyverenként? A CP reroll miatt kérdezem igazából. Mi itt a szabály?

Előre is köszi!

Üdv,
Csempa

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 22:35   [ Eltüntet ]   [ # 467580 ]  
Veterán
Creutzfeldt - 2017-08-12 18:45

Reiver squad grapnel launcher. Szerintetek a charge-ba is beleszámít hogy függőlegeses mozgás nem számolódik, ergo ingyen van? Tehát ha megrohamozok pl egy ruin emeletén levő enemy squad-ot, akkor elég e a fal tövéig megdobni a charge-ot, aztán felhúzzák magukat a kütyüvel?

A Szabály azt mondja ki, hogy amikor mozognak (bármilyen mozgás, beleértve a rohamot, a consolidate-et, a pile-int és a fall-back-et is) akkor minden (akármennyi) függőleges mozgás ingyenes. (any vertical move they have to make).

Tehát, ha van egy 3 emeletes épületed, aminek a feléd eső falán nincs nyílás, és szemből csak a tetőről lehet lejutni, akkor is megrohamozhatják a második emeleten lévő ellenséges osztagot. Mert a függőleges mozgásuk ingyenes felfelé a harmadikig, majd onnan lefelé a másodikra is…

 Aláírás 

WH40K 2nd - 7th Edition, WH30K
OWW2 Német sereg
Keszulo AoS sereg

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 18:48   [ Eltüntet ]   [ # 467573 ]  
Veterán
Creutzfeldt - 2017-08-12 18:45

Reiver squad grapnel launcher. Szerintetek a charge-ba is beleszámít hogy függőlegeses mozgás nem számolódik, ergo ingyen van? Tehát ha megrohamozok pl egy ruin emeletén levő enemy squad-ot, akkor elég e a fal tövéig megdobni a charge-ot, aztán felhúzzák magukat a kütyüvel?

Igen.

CsG

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 18:45   [ Eltüntet ]   [ # 467571 ]  
Újonc

Reiver squad grapnel launcher. Szerintetek a charge-ba is beleszámít hogy függőlegeses mozgás nem számolódik, ergo ingyen van? Tehát ha megrohamozok pl egy ruin emeletén levő enemy squad-ot, akkor elég e a fal tövéig megdobni a charge-ot, aztán felhúzzák magukat a kütyüvel?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 16:42   [ Eltüntet ]   [ # 467569 ]  
Tag

Nincs kódexhiány, csak egyszerűbb összekattintgatni, mint írkálni…

BattleScribe: Remélem csak a felépítése, működése nem tetszetős számodra, de a számolása, stb attól még jó... Leszámítva ezt a detachmentes dolgot…

Közben rájöttem, hogy olyan detachemntet néztem ki, amibe kötelezően egy frakcó tagjai lehetnek csak… Így a démonokat felvettem melléjük egy külön unbound detachmentbe, amibe így nem kell külön hq…

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 16:25   [ Eltüntet ]   [ # 467568 ]  
Veterán
EronarDiaras - 2017-08-12 16:01

BattleScribe-al próbálok sereget összerakni, de ott külön veszi káoszon belül a csm-et a démonoktól. Külön detachment-t is kell választani nekik…
Illetve még az elején valahol láttam, hogy lehet légiót választani, de akkor nem tudom Fabius-t berakni. Így addig ügyeskedtem, míg légióválasztás nélkül is el tudtam kezdeni összerakni a sereget Fabius-al.
Egyébként ha Fabius-t szeretném egyetlen hq-nak (vagy warlord-nak), akkor felejthetem az EC légiót?

Battlescribe szar, inkább kölcsönözd ki a kódexet wink .

Ami a sereget illeti nem kell külön detachmentet választanod, hogy keverd a CSM és démonokat, csak bukod az Emperor’s Children bónuszt. Fabiusnak nincs <LEGION> se <MARK> keywordje így nem lehet egy kifejezetten EC detachment tagja csak egy sima Chaos detachmenté. Mivel úgyis kevered démonokkal így nem okoz gondot.

 Aláírás 

The Crozius is the Imperium in a nutshell: pitiless authority, unquestioning zeal, and half understood technology encased within the form of a beating stick.

God-Emperor? Calling him a god was how all this mess started.
-Bjorn the Fell-Handed

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 16:01   [ Eltüntet ]   [ # 467566 ]  
Tag

BattleScribe-al próbálok sereget összerakni, de ott külön veszi káoszon belül a csm-et a démonoktól. Külön detachment-t is kell választani nekik…
Illetve még az elején valahol láttam, hogy lehet légiót választani, de akkor nem tudom Fabius-t berakni. Így addig ügyeskedtem, míg légióválasztás nélkül is el tudtam kezdeni összerakni a sereget Fabius-al.
Egyébként ha Fabius-t szeretném egyetlen hq-nak (vagy warlord-nak), akkor felejthetem az EC légiót?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 15:24   [ Eltüntet ]   [ # 467563 ]  
Veterán

Nem unbound, mert CHAOS lesz a detachment.
Tehát egy frakció.
Akkor lenne unbound, ha nem választasz detachmentet, mint battalion, spearhead, stb, hanem csak úgy bedobálsz egységeket.

Azon belül a CSM-eknek kötelező választani légiót, de ez is csak a képességek működése miatt érdekes.
A CSM karakterek (kivétel Cypher) ugyanúgy tudnak démonokat idézni, ha egyezik a jel.

Azt mindenképp nézd meg, hogy milyen detachmentek vannak, mert azokba kell bepakolni a seregedet.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-12 15:06   [ Eltüntet ]   [ # 467561 ]  
Tag

Ha két frakcióból raknám össze a sereget (csm & démonok), akkor minimum két hq kell? Pontosabban két detachment? Vagy mehetnek az egységek egy detachment-be, csak a frakciófüggő képességek nem fognak mindenkire működni? Ha elég egy detachment, akkor annak unbound-nak kell lennie, vagy lehet akármilyen?
(igen, jól látjátok, a szabályok rendes átolvasása nélkül próbálok gyorsan összedobni egy kis sereget… :-D )

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 18:39   [ Eltüntet ]   [ # 467532 ]  
Veterán
Peace - 2017-08-11 18:15

Nincs semmi ilyen a datasheet-en. Akkor rálőhettem ezek szerint simán. És az eredeti pozíciómból is rálőhettem volna, nem kellett volna felmásznom bunker tetejére, hogy teljes rálátásom legyen fentről. wink

Pontosan. smile

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 18:15   [ Eltüntet ]   [ # 467530 ]  
Újonc

Nincs semmi ilyen a datasheet-en. Akkor rálőhettem ezek szerint simán. És az eredeti pozíciómból is rálőhettem volna, nem kellett volna felmásznom bunker tetejére, hogy teljes rálátásom legyen fentről. wink

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 18:10   [ Eltüntet ]   [ # 467529 ]  
Veterán
Peace - 2017-08-11 18:04

Nem tudom ez a karakter dolog mit takar, de mivel egyedül volt, gondolom, hogy az. Egyedül ugye nem tud unit-ot alkotni. Szóval a lényeg, hopgy se bunker tetejéről, se sehonnan nem lehetett volna közvetlenbe rálőni, csak az ő előtte álló intercessorokra. Akkor így máris többet tudok. De akkor ha mondjuk egy 3 fős reiver unit állna egy 3 fős intercessor csapat mögött, akkor lőhetném a reiver bandát az intercessorokon keresztül? Bocs a sok hülye kérdésért. :(

Egyáltalán nem arról szól, hogy egyedül van-e vagy sem, hanem hogy ott figyel-e a keyword-jei között a “Character”.

 Aláírás 

Kik a Tauk?
Egy gépezet részei.
Számukra a gyermekek nem többek, mint a részek pótlásai, melyek képesek tudásukkal szolgálni, amíg meg nem halnak.
Akkor mi ez a gépezet?
Ez a gépezet a rettenetes és gonosz Tau Birodalom.
Az emberiséget fenyegeti ez a gonosz gépezet, és ha belenyugszunk létezésébe, a gépezet felőröl minket.
Az ilyen gépezetet el kell pusztítani.

Ducimax Alkotóvacka

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 18:04   [ Eltüntet ]   [ # 467528 ]  
Újonc

Nem tudom ez a karakter dolog mit takar, de mivel egyedül volt, gondolom, hogy az. Egyedül ugye nem tud unit-ot alkotni. Szóval a lényeg, hopgy se bunker tetejéről, se sehonnan nem lehetett volna közvetlenbe rálőni, csak az ő előtte álló intercessorokra. Akkor így máris többet tudok. De akkor ha mondjuk egy 3 fős reiver unit állna egy 3 fős intercessor csapat mögött, akkor lőhetném a reiver bandát az intercessorokon keresztül? Bocs a sok hülye kérdésért. :(

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 17:20   [ Eltüntet ]   [ # 467524 ]  
Veterán

Köszönöm Saga, így már okés! smile

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 17:17   [ Eltüntet ]   [ # 467523 ]  
Veterán
Csempa - 2017-08-11 17:11

Nekem is lenne egy kérdésem:

Charge-nál mekkora távot kell most megdobni? Faq-ban az van, hogy például egy DS álltal érkezett osztagnak 9”-et kell megdobni a sikeres charge-hoz(ugye ők 9”-nél TÁVOLABB vannak ammikor leérkeznek). Viszont sokszor látom battlereportokban (illetve nekem is előfordult már meccsen), hogy “kellő távolság -1”“-et néznek. Gondolom azért, mert 1”-nél ha közelebb van egy modell egy ellenséges modellhez, az már kvázi közelharcnak lehet tekinteni. Melyik most a valid?

Elég 1”-en belülre érned a sikeres rohamhoz. Tehát nyugodtan nézheted a tényleges táv -1”-et mint megdobandó értéket. Ha egy figurád within 1” került egy ellenséges modellhez a roham során akkor sikeres a roham. Az első megmozdulás meg úgyis az lesz hogy mennek még 3”-et. smile

A DS esetében azért kell 9-et dobnod, mert több mint 9”-re kell letenned a figurákat a legközelebbi ellenséges modelltől. Ha csak 8-at dobsz akkor még mindig lesz 1” meg egy kicsi és így nem értél 1”-en belülre. A more than 9”-es távolságnál tehát more than 8-at kéne kihoznod a két kockán, ami meg ugye 9.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
   
2 ennyiből: 26
2