Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
13 ennyiből: 36
13
Warhammer 40000 8. kiadás szabályai
Dátum: 2017-08-11 14:31   [ Eltüntet ]   [ # 467515 ]  
Veterán

Egy kis segítség kéne:

Kijött az 1.1-es FAQ, viszont a hivatalos oldalon még mindig az 1.0 van kint.

Akkor most melyik érvényes?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 14:25   [ Eltüntet ]   [ # 467514 ]  
Veterán

Az őrmesterek már nem karakterek. Az apothecary-t külön vették az osztagtól, ahogy a zászlóst is.
Szóval osztagban most már nincs karakter.
(van egy-két olyan, hogy a karakter vehet magának testőrt, akivel egy osztag, de az spécin körül van írva)

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 13:37   [ Eltüntet ]   [ # 467510 ]  
Veterán
Peace - 2017-08-11 13:19

Világos. 1 szem primaris reiver lett volna a célpont, de a kedves ellenfelem elé állt 3 intercessorral, hogy megvédje. Akkor valóban csak az intercessorokra célozhattam volna. Mondjuk én kitoltam Vele, mert felmásztam gyorsan 4” mozgásból a bunker tetejére és így már tökéletes rálátásom nyílt az egy reiverre. Így már lőhettem rá közvetlen, igaz? Nem állt előtte senki.


Ha csak egy sima reiver serg. volt a célpont, simán lőhettél volna rá akkor is, ha 30 orc boy áll közted és a reiver között, mivel nem karakter. Nem kellett volna felmászni a bunker tetejére.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 13:20   [ Eltüntet ]   [ # 467509 ]  
Újonc

Nem cseréltem semmit, mert ugye bolt pisztoly van egyik kézben, knife a másikban. Akkor nekik is jár a +1, így összesen 3 támadás melee-ben. Így már okés.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 13:19   [ Eltüntet ]   [ # 467508 ]  
Újonc

Világos. 1 szem primaris reiver lett volna a célpont, de a kedves ellenfelem elé állt 3 intercessorral, hogy megvédje. Akkor valóban csak az intercessorokra célozhattam volna. Mondjuk én kitoltam Vele, mert felmásztam gyorsan 4” mozgásból a bunker tetejére és így már tökéletes rálátásom nyílt az egy reiverre. Így már lőhettem rá közvetlen, igaz? Nem állt előtte senki.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 12:49   [ Eltüntet ]   [ # 467506 ]  
Veterán
Tyrpak - 2017-08-11 12:39

-  Régebben a takarás adott fedezéket, most már csak ha járművet legalább 50%-ban kitakarják, akkor kap +1 páncélt.

Ehhez tegyük hozzá, hogy ehhez terepben is kell állnia a gépnek, különben a sima takarás nem ad neki semmit, hiába takarja több mint 50%-át a gépnek.

Q. Do units that are not Infantry (Vehicles, Monsters etc.) gain the benefit of cover from woods, ruins etc. if they are at least 50% obscured by that piece of terrain but are not actually
on or within it?
A. No. Unless they are Infantry, such a unit must meet the two following conditions to gain the benefit of cover:
• All of its models must be either on or within the terrain.
• The unit must be at least 50% obscured from the point of view of the firer (note that it doesn’t matter what is obscuring the target, only that it is obscured).

Ha meg csak basic rules cover szabályt használva játszik az ember, akkor meg nem kell nézegetni takarás mértékét. Ha terepen van egy egység kapja a fedezék adta előnyöket.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 12:39   [ Eltüntet ]   [ # 467504 ]  
Veterán

- Reivernek, ha lecseréled mindnél a nagy puskát combat knife-ra, akkor mindegyik megkapja a +1 támadást.

- Egységen mindig keresztül lőhetsz. Jármű, vagy nagyobb tárgy, ha teljesen de teljesen kitakarja, akkor nem célozhatod. Régebben a takarás adott fedezéket, most már csak ha járművet legalább 50%-ban kitakarják, akkor kap +1 páncélt.

Karakter az, ami előtt ha állnak, akkor nem célozhatod a karaktert, amíg van közelebbi célpont.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 12:37   [ Eltüntet ]   [ # 467503 ]  
Tag
Peace - 2017-08-11 08:47

Sziasztok!

Totálisan kezdők vagyunk, eddig egyszer voltunk lenn HammerTime Café-ban egy próbára és két napja végigvittük ketten a First Strike 4 gyakorló küldetését, ami a füzetecskében van. Két kérdésem lenne így hirtelen:

-primaris reiver sergeant elvileg 3 közelharci támadásra képes egy körben, viszont volt egy mondat, hogy a tőr miatt kap +1 támadást, azaz 4 kockával dob. A kérdésem az lenne, hogy ez vajon minden Primaris reiver egységre vonatkozik? Vagy azok szimplán annyit támadnak, amennyi az A értékük és kész? Ez így nem volt teljesen tiszta.

-Ha egy célpont előtt áll egy 3(vagy akárhány) fős osztag és takarja azt, akkor csak a takaró osztagra lőhetek rá, igaz? A mögöttük álló tényleges kiszemeltemet nem vehetem célba rajtuk keresztül?

A fegyver profiljában le van írva ha jár érte extra támadás. Szóval, ha ugyanolyan fegyvere van a többi reivernek mint sergeantnek akkor kapják ők is a bonusz +1A-t.

Célzásnál csak a karaktereket lehet megvédeni más egységgel. Karakterre nem célozhatsz, ha van közelebb másik egység, egyébként meg akármit lőhetsz ami nincs tereppel kitakarva 100%-ig.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-11 08:47   [ Eltüntet ]   [ # 467494 ]  
Újonc

Sziasztok!

Totálisan kezdők vagyunk, eddig egyszer voltunk lenn HammerTime Café-ban egy próbára és két napja végigvittük ketten a First Strike 4 gyakorló küldetését, ami a füzetecskében van. Két kérdésem lenne így hirtelen:

-primaris reiver sergeant elvileg 3 közelharci támadásra képes egy körben, viszont volt egy mondat, hogy a tőr miatt kap +1 támadást, azaz 4 kockával dob. A kérdésem az lenne, hogy ez vajon minden Primaris reiver egységre vonatkozik? Vagy azok szimplán annyit támadnak, amennyi az A értékük és kész? Ez így nem volt teljesen tiszta.

-Ha egy célpont előtt áll egy 3(vagy akárhány) fős osztag és takarja azt, akkor csak a takaró osztagra lőhetek rá, igaz? A mögöttük álló tényleges kiszemeltemet nem vehetem célba rajtuk keresztül?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 18:55   [ Eltüntet ]   [ # 467446 ]  
Veterán

Meg a Repressorból.

 Aláírás 

There is no “overkill.” There is only “open fire” and “need to reload.”

Kis sablon, nagy sablon, ágyú...

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 16:22   [ Eltüntet ]   [ # 467438 ]  
Veterán
SaGa Jr - 2017-08-09 13:12
Zsolti - 2017-08-09 12:10

Az új szabálykönyv tényleg az a kb. 8 oldal, ami van a Dark Imperiumban külön papíron, meg talán letölthető is? Ezen kívül kb. csak a battle forged meg a missionök vannak még külön leírva Advanced ruleban, ugye?

Transportból ki lehet lőni? Ill. jól látom, hogy semmilyen Aura (pl. karakter ad x”-re újradobást saját egységeidnek vagy ilyesmi) nem működik Transportból (ha csak nincs külön odaírva valamelyikhez)?

Azt jól értem, hogy a dedicated transport most átalakult, hogy minden választáshoz vihetsz egy Transportot, amit viszont az használ, aki akar (és az adott jármű engedélyezi, pl. Taurus Prime-ba nem szállhat be sima IG, meg hasonlók)? Szóval pl. simán berakhatok 6 Heavy Weapon Teamet egy Chimerába, mert ugye most már több egység is lehet egy transportban (végre)?

Az új alap szabályokat le tudod tölteni a warhammer community oldaláról. Battle Primer a neve, így ha erre rákeresel, akkor hamar meglesz.
Az alapokon kívül nem csak az általad említett dolgok vannak leírva a normál szabálykönyvben (nem csak az advanced rules-ok között). Nem advanced rules például az Open Play, Narrative Play és Matched play szabálycsokor, a küldetések, a strategem-ek, tactical objective-ek és a feladatok ezekhez. De ezek nincsenek benne az alap 15 oldalas Primer-ben és nem is Advanced Rules-ban találhatóak.
Ezeken felül vannak még az Advanced Rules-ok, a detachment-ekkel, a battlezone és tereptárgy egyedi szabályokkal, meg planet strike/cities of death/death from the skies/stronghold assault szabályokkal.

Ha egy verdából kilőhetnek az utasok akkor azt a verda leírása tartalmazza. Ilyenek jelenleg csak az open topped képességgel rendelkezőek.

Transport-ba annak maximális kapacitásáig rámolhatsz egységeket. De az egész egységnek bele kell férnie. Emellett ha marad még hely akkor további egységek is beszállhatnak ha elférnek.

Köszi! Már van rendes szabálykönyvem, csak furcsa így elsőre a beosztás, meg hogy rövid. Szóval Chimraból, Tauroxból nem lehet kilőni, kb. csak pár Baneblade variánsból.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 13:12   [ Eltüntet ]   [ # 467432 ]  
Veterán
Zsolti - 2017-08-09 12:10

Az új szabálykönyv tényleg az a kb. 8 oldal, ami van a Dark Imperiumban külön papíron, meg talán letölthető is? Ezen kívül kb. csak a battle forged meg a missionök vannak még külön leírva Advanced ruleban, ugye?

Transportból ki lehet lőni? Ill. jól látom, hogy semmilyen Aura (pl. karakter ad x”-re újradobást saját egységeidnek vagy ilyesmi) nem működik Transportból (ha csak nincs külön odaírva valamelyikhez)?

Azt jól értem, hogy a dedicated transport most átalakult, hogy minden választáshoz vihetsz egy Transportot, amit viszont az használ, aki akar (és az adott jármű engedélyezi, pl. Taurus Prime-ba nem szállhat be sima IG, meg hasonlók)? Szóval pl. simán berakhatok 6 Heavy Weapon Teamet egy Chimerába, mert ugye most már több egység is lehet egy transportban (végre)?

Az új alap szabályokat le tudod tölteni a warhammer community oldaláról. Battle Primer a neve, így ha erre rákeresel, akkor hamar meglesz.
Az alapokon kívül nem csak az általad említett dolgok vannak leírva a normál szabálykönyvben (nem csak az advanced rules-ok között). Nem advanced rules például az Open Play, Narrative Play és Matched play szabálycsokor, a küldetések, a strategem-ek, tactical objective-ek és a feladatok ezekhez. De ezek nincsenek benne az alap 15 oldalas Primer-ben és nem is Advanced Rules-ban találhatóak.
Ezeken felül vannak még az Advanced Rules-ok, a detachment-ekkel, a battlezone és tereptárgy egyedi szabályokkal, meg planet strike/cities of death/death from the skies/stronghold assault szabályokkal.

Ha egy verdából kilőhetnek az utasok akkor azt a verda leírása tartalmazza. Ilyenek jelenleg csak az open topped képességgel rendelkezőek.

Transport-ba annak maximális kapacitásáig rámolhatsz egységeket. De az egész egységnek bele kell férnie. Emellett ha marad még hely akkor további egységek is beszállhatnak ha elférnek.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 12:35   [ Eltüntet ]   [ # 467431 ]  
Veterán
CsG - 2017-08-09 11:57
Typhus - 2017-08-09 06:40
gerry666 - 2017-08-09 01:40

Sziasztok egy gyors kérdés. Ha közelharcban van egy egység a mögötte lévő karaktert lehet célozni ha a legközelebbi modell a lövő egységnek a CC-ben lévő ellenséges egység? Mivel ugye közelharcba nem tudnak belőni a mögötte lévő karakter meg mögöttük császkál de harcon kívül.

Nem. A szabálykönyv annyit köt ki, hogy a legközelebbi látható célpont kell legyen. Nem azt, hogy a legközelebbi valid célpont! Tehát hiába nem lôhetsz arra aki közelharcban van, továbbra is ôk a legközelebbi célpontod, nem a karakter. Ez asszem FAQban is volt.

Így van. Nagyon fontos viszont a “látható célpont” kitétel. Ha ügyesen mozogsz, akkor valamilyen tereptárgyal vagy nagy járművel ki tudod takarni a legközelebbi ellenséges egységet, és akkor szabad a karakterre tüzelned.

CsG

Hopp, ez a trükk eddig még eszembe sem jutott, köszi LOL

 Aláírás 

Never forgive, never forget

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 12:10   [ Eltüntet ]   [ # 467427 ]  
Veterán

Az új szabálykönyv tényleg az a kb. 8 oldal, ami van a Dark Imperiumban külön papíron, meg talán letölthető is? Ezen kívül kb. csak a battle forged meg a missionök vannak még külön leírva Advanced ruleban, ugye?

Transportból ki lehet lőni? Ill. jól látom, hogy semmilyen Aura (pl. karakter ad x”-re újradobást saját egységeidnek vagy ilyesmi) nem működik Transportból (ha csak nincs külön odaírva valamelyikhez)?

Azt jól értem, hogy a dedicated transport most átalakult, hogy minden választáshoz vihetsz egy Transportot, amit viszont az használ, aki akar (és az adott jármű engedélyezi, pl. Taurus Prime-ba nem szállhat be sima IG, meg hasonlók)? Szóval pl. simán berakhatok 6 Heavy Weapon Teamet egy Chimerába, mert ugye most már több egység is lehet egy transportban (végre)?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 11:57   [ Eltüntet ]   [ # 467426 ]  
Veterán
Typhus - 2017-08-09 06:40
gerry666 - 2017-08-09 01:40

Sziasztok egy gyors kérdés. Ha közelharcban van egy egység a mögötte lévő karaktert lehet célozni ha a legközelebbi modell a lövő egységnek a CC-ben lévő ellenséges egység? Mivel ugye közelharcba nem tudnak belőni a mögötte lévő karakter meg mögöttük császkál de harcon kívül.

Nem. A szabálykönyv annyit köt ki, hogy a legközelebbi látható célpont kell legyen. Nem azt, hogy a legközelebbi valid célpont! Tehát hiába nem lôhetsz arra aki közelharcban van, továbbra is ôk a legközelebbi célpontod, nem a karakter. Ez asszem FAQban is volt.

Így van. Nagyon fontos viszont a “látható célpont” kitétel. Ha ügyesen mozogsz, akkor valamilyen tereptárgyal vagy nagy járművel ki tudod takarni a legközelebbi ellenséges egységet, és akkor szabad a karakterre tüzelned.

CsG

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 06:40   [ Eltüntet ]   [ # 467416 ]  
Veterán
gerry666 - 2017-08-09 01:40

Sziasztok egy gyors kérdés. Ha közelharcban van egy egység a mögötte lévő karaktert lehet célozni ha a legközelebbi modell a lövő egységnek a CC-ben lévő ellenséges egység? Mivel ugye közelharcba nem tudnak belőni a mögötte lévő karakter meg mögöttük császkál de harcon kívül.

Nem. A szabálykönyv annyit köt ki, hogy a legközelebbi látható célpont kell legyen. Nem azt, hogy a legközelebbi valid célpont! Tehát hiába nem lôhetsz arra aki közelharcban van, továbbra is ôk a legközelebbi célpontod, nem a karakter. Ez asszem FAQban is volt.

 Aláírás 

Never forgive, never forget

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-09 01:40   [ Eltüntet ]   [ # 467415 ]  
Veterán

Sziasztok egy gyors kérdés. Ha közelharcban van egy egység a mögötte lévő karaktert lehet célozni ha a legközelebbi modell a lövő egységnek a CC-ben lévő ellenséges egység? Mivel ugye közelharcba nem tudnak belőni a mögötte lévő karakter meg mögöttük császkál de harcon kívül.

 Aláírás 

http://warhammer40k.blog.hu/

“Ha az út könnyű a cél értéktelen.”

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-07 11:24   [ Eltüntet ]   [ # 467375 ]  
Veterán

1.) Igen, keresztül lőheted. (kivéve persze ha karakter előtt állnak és a karaktert akartad volna)

2.) Nem, roham mozgás közben nem mehetsz 1”-en belül nem rohamozott egység modelljéhez.
Ha nagyon akarod, akkor jelents mind a kettőre rohamot, mind a kettő overwatcholni fog, de elég az egyiket elérni, hogy utána 3” pile-in-nel átmozogj a modellek között (ha elférsz), és 1”-en belül kerülj a másik osztagtól is.

Releváns rész a szabályokból:

“The first model you move must finish within 1” of an enemy model from one of the target units.
No models in the charging unit can move within 1” of an enemy unit that was not a target of its charge.”

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-07 10:54   [ Eltüntet ]   [ # 467374 ]  
Tag

2 gyors kérdés: Két ellenséges gyalogos osztag úgy helyezkedik el hogy az egyik eltakarja a másikat, akkor lőhetem a takarásban lévő osztagot, vagy csak az elöl lévőket? Ugyanez a roham fázisra: át lehet szaladni ellenséges osztagon hogy a mögöttük lévőt csapd meg?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-08-04 18:03   [ Eltüntet ]   [ # 467318 ]  
Veterán
SaGa Jr - 2017-08-04 12:58
Zsolti - 2017-08-04 11:44

Azt jól értem, hogy IC-k már nem csatlakozhatnak egységekhez, csak állnak kint a pusztában, és nem lehet őket lőni (kivéve sniperrel), ha van közelebb másik unit az ellenfélhez?

Igen. Noha olyan hogy IC már nincs is. Csak karakter, ami az IC helyett van. A régi sima character kategória (őrmesterek meg hasonló beépített egyének) megszűnt. 

Maga a nem lőhetőek (csak ha a legközelebbi látható ellenséges modellek) kitétel csak 10-nél kisebb wound karakterisztikával rendelkezőkre igaz. Ha 10 vagy több sebpontos egy karakter, akkor simán lőhető bárki által, nem csak sniper-ek durranthatnak rá direktben.

Egy csomó karakter által adott pozitív hátas szerencsére így már nem csak arra az osztagra vonatkozik, ahova régen “csatlakozott”, hanem legalább 6”-es körben. Ráadásul sokszor mindenre, például a Space Marine kapitány az összes találatra dobott 1-est ujradobathatja a baráti egységeknek, még a Land Raidernek is 😀

Hősködésre közelharcban meg ott a Heroic Intervene!

 Aláírás 

Kabaman Blogja - Gates of Hell

[ Profil ]  
   
13 ennyiből: 36
13