Üdvözlünk kedves Vendég! | Bejelentkezés | Regisztráció | Felhasználók listája
 
 
24 ennyiből: 31
24
Warhammer 40000 8. kiadás szabályai
Dátum: 2017-06-12 12:59   [ Eltüntet ]   [ # 465683 ]  
Veterán
SpecOps - 2017-06-12 12:49

Sziasztok!

Sebzés elosztásnál kérem segítségetek.
Adott mondjuk 1 4fős osztag fejenként 5woundal.
Ha kapok 4 sebet, eloszthatom 4felé(1-1-1-1)
vagy 1 valaki nyeli be a 4 kalácsot?

Ha 1 modellre elkezdted osztani a sebet akkor azon kell folytatni amíg el nem fogy neki, de te döntöd el 1 fázison belül kire kezded osztani.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 12:49   [ Eltüntet ]   [ # 465680 ]  
Veterán

Sziasztok!

Sebzés elosztásnál kérem segítségetek.
Adott mondjuk 1 4fős osztag fejenként 5woundal.
Ha kapok 4 sebet, eloszthatom 4felé(1-1-1-1)
vagy 1 valaki nyeli be a 4 kalácsot?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 12:12   [ Eltüntet ]   [ # 465678 ]  
Veterán
Vanger - 2017-06-12 11:48

Járműből a Mozgás Fázis elején lehet kiszállni.

Ez így nem egészen pontos.
Nincs korlátozás a kiszállás idejére, csak arra, hogy az előtt kell megtenni ezt, egy a mozgási fázist egy járműben kezdő egységnek, mielőtt a jármű maga megmozdulna. De nem kell ezzel kezdeni a mozgási fázist. smile

A Transport szabályoknál a járműből kiszállást leírta Petrow.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 11:48   [ Eltüntet ]   [ # 465677 ]  
Veterán

@Petrow:

Jó az összefoglalód, csak annyival egészíteném ki, hogy:

Initative már nincs.
Advance-ot a mozgással együtt kell bejelenteni.
Járműből a Mozgás Fázis elején lehet kiszállni.
Tartalékok a Mozgás Fázis végén érkeznek, nem mozoghatnak/advance-olhatnak, de lőhetnek és rohamozhatnak.

Továbbá a Narrative Play szabályokat (Power Levels, unit sizes) külön szedném a Matched Play szabályoktól.

 Aláírás 

I love to hate and hate to love.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 11:25   [ Eltüntet ]   [ # 465676 ]  
Veterán

Petrow:
Köszönet az összefoglalóért!

Pár kiegészítést hozzáfűznék, mert vagy lemaradt valami vagy nem egészen pontos.
- Aura képességek (modelltől x”-en belüli egységekre/figurákra ható képességek) nem működnek járműből kifelé.

- Tartalékban alapvetően azok az egységek kezdhetnek melyeknek van erre szabálya, más nem.

- A 3 Command Point csak Battle Forged Army esetében jár (Open Play-nél nem kell BF sereget összerakni, de ekkor nincs az alap 3 pont sem).

- Akármennyi Detachment-et hozhat a játékos Battle Forged Army-ba (240. oldalon leírt szabály)! Versenyeken, rendezvényeken lehetnek pontszámtól függően korlátozások (ehhez mellékelt javaslatot a GW táblázat formájában).

- Reserve szabályok (egységek bejövetele illetve milyen egységek és mennyi) eltérőek a Matched Play és a Narrative Play meccseken.

- Matched Play esetén a pszí és a command pontból vett strategem használat kicsit változik.
Pszíből 1 adott pszí képességet körönként csak egyszer lehet megkísérelni létrehozni (kivétel a Smite) Matched Play csatákban. Narrative vagy Open Play meccseken pszíkerenként egyszer lehet.
Ugyanazt a strategem-et fázisonként csak egyszer lehet használni MP meccseken. Narrative és Open Play csatákban nincs ilyen korlátozás.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 09:47   [ Eltüntet ]   [ # 465671 ]  
Veterán

Nem tudom, mekkora igény van rá, de itt egy gyors összefoglaló a változásokról azoknak, akiknek nem a 8. kiadás az első

Általános dolgok:
* power level és pont alapú felosztás
* pontok masszívan különböz(het)nek attól, amit eddig megszokhattunk
* aura típusú szabályok (pl. +1 lövésre) az azokat adó modellre is hatnak

LOS:
* nem írja, hogy konkrétan honnan nézed, a teljes figurára vonatkozik (RAW szerint a talp sem kivétel)
* nincs már facing, és a járművek lőtávát sem a fegyvertől méred
* az osztag azon tagjai is lőhetők/üthetők, akikre nincs LOS, ha a támadás kezdetekor még volt rájuk LOS

Kohézió:
* függőlegesen 6”-re nőtt
* járműveknél a vízszintes táv 2”-re csökkent

Karakterisztikák:
* megszűntek az egységes mozgás-távok, mindenkinél külön movement karakterisztika
* megszűnt a max 10-es felső határ
* WS és BS fix lett
* S és T másképp számolódik sebzés tekintetében
* karakterek woundjai megemelkedtek
* néhány modell egyes karakterisztikái változnak a megmaradt woundok számától függően
* Ld csökkent, és a szerepe megváltozott
* Sv érték csökkenthető lett a fegyverek AP-je miatt
* Fegyverek kaptak egy Damage értéket, rontott mentő esetén ennyi woundot okoznak
* instant death megszűnt, helyette sok fegyver több Damage-et képes okozni, ami viszont nem “megy tovább” az osztag többi modelljére
* mortal wound semmilyen mentőt nem engedélyez, a “felesleges” damage-ek tovább adódnak
* veszteséget az egységet irányító játékos veszi le, bárkit levehet az osztagból
* Faction és Keyword, ezek határozzák meg, hogy egyes spec szabályok mire vonatkoznak, és melyik egységek lehetnek 1 detachmentben

Egységek:
* a legtöbb egység 5-10-15, vagy 3-6-9-es létszámmal jön
* Independent character státusz megszűnt, helyette csak character van, már nem csatlakozhatnak egységekhez
* eddigi upgrade karakterek (apothecary, zászlós, stb.) önálló egységek lettek
* karakterek csak akkor lőhetők, ha ők a legközelebbi látható célpontok (kivéve, ha 10+ sebpontja van)
* wargear a legtöbbször nincs benne az egység pontértékében (csak a power level értékben)
 
Mozgás:
* a figura egyetlen része sem kerülhet messzebb a kiindulási helyétől, mint a mozgási értéke
* nehéz/veszélyes terep megszűnt, bizonyos tereptárgyak a rohamot lassítják 2”-el
* Run / turbo boost helyett Advance van, beépült a normál mozgásba
* Advance után nincs roham és/vagy lövés
* tartalékból/DS-ból érkező modell nem advancol
* a 3 kör vége után még tartalékban lévő egységek elpusztultnak számítanak
* visszavonulás a mozgás része lett, és önkéntes
* visszavonulás után nincs advance, lövés (kivéve ha röpképes) vagy roham

Pszí
* matched play-ben minden pszí képességet csak egyszer próbálhatsz meg castolni
* mindenki által ismert pszí a Smite
* képességek meg lettek nyírbálva, random, vagy szabadon választható az adott diszciplínából
* warp charge most már csak a pszí képességeknél van
* 2D6 pszí tesztre, ha nagyobb/egyenlő, mint a warp charge, a képesség létre jött
* Deny-ra csak egy másik psyker képes, a castolóhoz max 24”-en belül
* Deny teszt 2D6, ha nagyobb, mint a pszí teszt eredménye, a képesség nem jön létre
* Perils dupla 6-on vagy 1-en, d3 mortal wound a psykernek
* Ha a pszí belehal a perilbe, a képesség nem jön létre, és minden osztag 6”-en belül D3 mortal woundot kap

Lövés
* ha a lövő osztaghoz, vagy a célponthoz képest 1”-en belül ellenség van, nem lehet lőni
* a figura a nála lévő összes lőfegyverrel lőhet, akár külön célpontokra is (a különféle fegyvereket továbbra is külön-külön dolgozod ki) - ezt előre meg kell mondani
* 5 fegyvertípusra szűkült a kínálat, a lövés utáni rohamozást egyik sem tiltja
** Assault - advance után is használható, -1 a találatra
** Heavy - mozgás után -1 a találatra
** Rapid Fire - féltávon belül dupla lövés, van Rapid Fire 2-3-stb is, szintén lehet utána rohamozni
** Gránát - osztagon belül 1 fő dobhatja, meltabombát is
** Pistol - 1”-en belülre (azaz közelharcban is) lehet vele lőni, vagy ezt használod, vagy a többi fegyvered
* Sebzésre új képlet
** 2+, ha S>=2T
** 3+, ha S>T
** 4+, ha S=T
** 5+, ha S<T
** 6+, ha 2S<=T
* ha van sérült modell, arra kell allokálni a sebeket
* A sebzést az egység gazdája allokálja, lehet LOS-on és range-en kívülre is
* Mentőt befolyásolja a fegyver AP-je
* Invu mentő változatlan, de mortal wound ellen nem tehető
* FnP és hasonló dolgokat a damage-re kell dobni (pl. 5 damage esetén 5 db-ot)
* Egy figura max a woundjainak megfelelő számú damage-et szenvedhet, extra damage nem megy tovább (kivéve mortal wound)
* fedezék csak ha teljesen on/within van egy terrain feature-ben
* cover +1-et ad lövés ellen a páncélmentőhöz
* nem infantry modelleknél általában fizikailag is ki kell takarnia minimum 50%-át hogy kapjon covert
* köztes egység már nem ad fedezék-mentőt

 Aláírás 

Hive mind says: Nerfing is temporary, 5* paintjob is eternal.

Deadzone magyarul - másold be a linket:
https://mega.co.nz/#!NctwSBjQ!XiiEsnlQQaeLfEIz0FVDR29Jz_wCa18ndviFBodJ0Cw

Klubtársak blogja, F:A, Flames of War, meg sok minden más

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 09:47   [ Eltüntet ]   [ # 465670 ]  
Veterán

Roham+Közelharc
* minden jármű képes rohamozni és közelharcolni (tank sokk/ramming megszűnt)
* Transzportokból a kör elején kiszállva is lehet rohamozni
* B2B helyett már elég 1”-en belülre érni
* Charge move-ot nem kötelező egyenes vonalban tenni, és nem kell hozzá LOS sem.
* egyszerre több egységet is be lehet rohanni, akár egyetlen figurával is, ha sikerül hozzájuk 1”-en belülre kerülni
* viszont amelyiket nem rohamozod, ahhoz nem mehetsz 1”-en belülre
* egy osztag több overwatch-ot is lőhet, ameddig nem kerül 1”-en belülre ellenség
* rohamozó üt elsőnek
* karakterek a 3”-en belüli ellenségekre 3”-et mozoghatnak rá (Heroic Intervention)
* pile in 3” - már nincs I-hez kötve
* harcolóhoz 1”-en belüli baráti modell szintén üthet, ha maga nincs 1”-en belül az ellenséghez
* charge esetén csak azt választhatod célpontnak a közelharci ütéseidhez, akit charge-oltál
* konszolidálás nem csak győztes közelharcnál van, de csak a legközelebbi ellenséges modell irányába lehet, max 3”-et

Morál
* már csak egyszer, a kör végén dobod
* elvesztett modellek száma + D6, ha nagyobb, mint az Ld, minden egyes pontra elvesztesz még egy modellt (nem sebet)

Transport:
* már csak a modellek össz száma a lényeg, az nem, hogy egy osztagban legyenek
* fire/access pointok megszűntek
* Embark - mozgás végén mindenki kerüljön 3”-en belülre
* Destroyed esetén azonnali disembakr, midnenkinek D6-tal dobás, 1-esen a figura meghal
* Disembark - csak mielőtt a transport mozogna, ellenségtől 1”-re, transporttól max 3”-re
* Kiszállt egység normál módon cselekszik, de mozgottnak számít
* Open topped-ből közelharcban pisztollyal is ki lehet lőni

Seregek:
* Battelfield role: HQ - Elite - Fast Attack - Troop - Heavy Support - Lord of War - Fortification - Flyer - Dedicated transport
* Csak karakter warlord használhat warlord traitet
* Generic Warlord trait-ből 3 db van
* Reinforcement-ként hozott egységek (summoned daemon és tsai) most már beleszámítanak a sereg összpontszámába, és csak akkor hozhatók, ha maradt rájuk pont
* Matched play-ben az egységeid max fele (darab szerint) maradhat tartalékban
* minden sereg rendelkezik 3 Command pointtal
* a command pointok különféle strategemekre költhetők el (újradobás, sikeres morál, közelharc)
* matched play-ben az egyes osztagoknak detachemntekhez kell tartozniuk
* a csata mérete határozza meg, hány detachmented lehet max (ajánlás, nem kötelező szabály)
* az egyes detachmentek különböző mennyiségű command pointot adnak bónuszba (vagy éppen vesznek el)
* a minimum követelmények szerint a következő Detachmentek vannak:
** Patrol Detachment - 1 HQ, 1 Troop
** Battalion Detachment - 2 HQ, 3 Troop -> +3 CMD pont
** Brigade Detachment - 3 HQ, 6 Troop, 3-3-3 FA+Elite+HS -> +9 CMD pont
** Vanguard Detachment - 1 HQ, 3 Elite -> +1 CMD pont
** Spearhead Detachment - 1 HQ, 3 Heavy Support -> +1 CMD pont
** Outrider Detachment - 1 HQ, 3 Fast Attack -> +1 CMD pont
** Supreme Command Detachment - 3 HQ -> +1 CMD pont
** Super Heavy Detachment - 3 Lords of War -> +3 CMD pont
** Airt Wing Detachment - 3 Flyers -> +1 CMD pont
** Super Heavy Auxiliary Detachment - 1 Lord of War
** Fortification Network - 1 Fortification
** Auxiliary Support Detachment - 1 db HQ/Elite/FA/HS/Troop/Flyer/Transport -> -1 CMD pont

Küldetések:
* Cruicible of War küldetések Narrative play-hez
* 6 féle deploy, 6-6 db Eternal war és Maelstrom küldetés Matched Play-hez
* külön kiegészítő szabályok a Cities of Death / Planetstrike / Death From the Skies játékmódokhoz
* Objektíva foglalása alapból akkor, ha 3”-en belül több modelled van, mint az ellenségnek
* Big Guns küldetésben Heavy support akkor is foglal, ha más fajta egységből több van az objektívánál

Terepek:
* Erdő
** Infantry egységeknek completely within kell lennie a teljes osztagnak, hogy covert kapjon
** Minden más modellnek legalább 50%-át fizikailag is takarnia kell a lövő szemszögéből
** Rohamnál -2-t ad a rohamtávra mindenkinek
* Rom
** Nem röpképes Jármű, Szörny és Motor csak a rom alsó szintjére mozoghat be
** Infantry egységek átmozoghatnak a falakon
** Infantry egységek romban covert kapnak, minden más modellnek legalább 50%-át fizikailag is takarnia kell a lövő szemszögéből
* Kráter
** Infantry modelleknek completely within kell lennie, hogy covert kapjon
** Rohamnál -2-t ad a rohamtávra mindenkinek
* Barikád:
** 1”-en belüli modellek a lövő szemszögéből covert kapnak
** Barikádon keresztül is lehet fight-olni, ilyenkor az 1” helyett 2”-re lehet közelharci támadást leadni
* Akadályok
** kétféle, szögesdrót és tankcsapda
** a tankcsapdák járműveknek és szörnyeknek jelentenek akadályt, a szögesdrót minden másnak
** felezik a charge és advance move-ot, ha az egységnek át kell rajta mennie
*  Imperial Sanctuary
** 25% kitakarása esetén covert ad
** Birodalmi egységek 3”-en belül +1et kapnak az Ld-hez
* Fuel Pipes
** barikádnak számítanak
** ha 1”-en belüli modellnek 7+ fedezékmentőt dobtál, akkor dobj rá D6-tal, 1-es esetén kap egy mortal woundot
* Battlescape
** Erdőnek számítanak
** Advance vagy Charge esetén dobni kell a modellekre, 1-es esetén kap egy mortal woundot
** Röpképes (Fly) egységeknek csak charge esetén kell dobni
* Hills
** nem ad covert, csak akkor számít, ha teljesen blokkolja a LOS-t

 Aláírás 

Hive mind says: Nerfing is temporary, 5* paintjob is eternal.

Deadzone magyarul - másold be a linket:
https://mega.co.nz/#!NctwSBjQ!XiiEsnlQQaeLfEIz0FVDR29Jz_wCa18ndviFBodJ0Cw

Klubtársak blogja, F:A, Flames of War, meg sok minden más

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-12 09:34   [ Eltüntet ]   [ # 465668 ]  
Veterán
Fattyú - 2017-06-11 21:17

7+ mentőre nem dobsz. ez kb azt jelenti, hogy nincs mentőd, csak coverben lehet 6+, vagy 5+ ha nem mozogsz.

Szerk: Bárkinek, akár egy terminátornak is tudsz dobni 7+-t, ha jár a cover bónusz, és dobtál egy 6+-t mentőre - legyen az akár egy 2+ normál páncél, akár egy 5+-ra lemódosított páncél.
Ez mondjuk a fuel pipe-nál kap fontos szerepet.

 Aláírás 

Hive mind says: Nerfing is temporary, 5* paintjob is eternal.

Deadzone magyarul - másold be a linket:
https://mega.co.nz/#!NctwSBjQ!XiiEsnlQQaeLfEIz0FVDR29Jz_wCa18ndviFBodJ0Cw

Klubtársak blogja, F:A, Flames of War, meg sok minden más

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 23:27   [ Eltüntet ]   [ # 465661 ]  
Adminisztrátor

Hű, annyi mindent írtatok… Próbálok reagálni pár dologra.

Illetve eleve nem tetszik, hogy benne kell lenni a terepben, ha mögötte vagy, akkor már nem számít, mert mit tudom én, légneművé vált.

Erre korábban már írtam, hogy nem ennyire egyértelmű az a fogalmazás ott, sokak (angol anyanyelvűek és szabályb*zik) szerint az csak a gyalogságra vonatkozik, hogy benne kell lenni. Meglátjuk.

Akkor is az AoS szabályait vették ki, és az kimondja, hogy az EGYETLEN módja annak, hogy 1”-en belül kerülj az ellenséges egységhez az, ha rohamot jelentesz be.

Itt vitáznék - azt írja a mozgásnál, hogy a MOZGÁS FÁZISBAN nem mehetsz közelebb ellenséghez 1”-nél, ha nem rohamozol.

Nem tudom hogy nevezhetjük-e még egyáltalán a játékot Warhammer 40000-nek így hogy nincs benne külön szabály a Cavalry egységtípusra.

Sok apróság fog hiányozni, de ez pont nem. 10” mozgás, flankelés, elég az spec szabálynak a gépfegyverek, tankok és repcsik korában a lovasságnak :-D

A többit egyszerűen csak feleslegesnek tartom: a játék legnagyobb baja a kiegyensúlyozatlanság volt: a codex creep és a seregépítéssel kapcsolatos visszásságok miatt. Az alapszabályokkal semmi gond nem volt.


Ezzel sem értek egyet, nem csak a kiegyensúlyozatlanság volt ott baj, hanem a durván redundáns, felesleges, néha egymásnak ellentmondó szabályok tömege. Aki folyamatosan, kiadásról kiadásra követte a játékot, annak ez fel sem tűnik, de aki most kezdi (vagy éppen újrakezdi), annak ég és föld a különbség. És ez is szempont.

A fapadosat meg ezekre értem: jármű m8nden fegyvere lő, ha csak egy is látszik, a fedezékek.eltűntek, a kőzelharc nincs Ire osztva, aki rohamozott az üt.


Fedezékek nem tűntek el :-D A közelharc I-re osztása vs. rohamozó üt, ez a szükséges velejárója volt az egyszerűsítésnek. Ez sem biztos, hogy ideális, de az I értékes sem volt túl jó. A jármű fegyvereset én is említettem, az nekem is hiányzik. Feltételezem úgy voltak vele, hogy ha már úgyse számít a páncél szempontjából a jármű oldala, akkor ne kényszerítsék a játékosokat arra, hogy a fegyverek miatt kelljen akkor szögmérővel meg lézerrel bepozícionálni a tankokat, mert akkor adtak volna a szarnak egy pofont a hátsó páncél kiiktatásával - a kettő együtt jár. Ezt én is sajnálom, még ha értem is az okát.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 21:18   [ Eltüntet ]   [ # 465658 ]  
Veterán
mage - 2017-06-11 14:27

Halkan megjegyzem: A 8-ik kiadás közelharci szabályait az AoS-ból vették át.
Ennek megfelelően NEM lesz Consolidate, tehát amikor elfogyott az ellen ott maradsz egyedül a tábla közepén…

Viszont, ha VAN consolidate: Akkor is az AoS szabályait vették ki, és az kimondja, hogy az EGYETLEN módja annak, hogy 1”-en belül kerülj az ellenséges egységhez az, ha rohamot jelentesz be.
TL;DR verzióban: Még ha van is Consolidation, akkor is megállsz 1”-re az ellenségtől, és megvárod a körödet. Nincs folyamatosan CCW-ben bujkáló egység, mert a Community útálta…

Kérlek olvasd el újra.

Minden egység Fight phase ében 3” pile in és ütés után 3” consolidate.

Nem győzelem esetén, hanem mindenkinek, minden közelharci körben.

És az 1” tartás csak a Movement phase re van.


Amiért nincs bujkálás az a Fall Back.


De közelharcba vonni lehet.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 21:17   [ Eltüntet ]   [ # 465657 ]  
Veterán

7+ mentőre nem dobsz. ez kb azt jelenti, hogy nincs mentőd, csak coverben lehet 6+, vagy 5+ ha nem mozogsz.

 Aláírás 

There is no “overkill.” There is only “open fire” and “need to reload.”

Kis sablon, nagy sablon, ágyú...

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 20:53   [ Eltüntet ]   [ # 465656 ]  
Moderátor

Jatszol prat es meglaod h tetszeni fog wink

D

 Aláírás 

Merry f@kin BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!
http://alkimistalaboratorium.hu/
https://www.facebook.com/AlkimistaLaboratorium

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 20:31   [ Eltüntet ]   [ # 465654 ]  
Veterán

APről jut eszembe, ha a módosítók miatt valakinek mondjuk 7+ra romlik a mentője akkor mi van. Csak invut használhat vagy a 6os roll automatikus siker?
A fapadosat meg ezekre értem: jármű m8nden fegyvere lő, ha csak egy is látszik, a fedezékek.eltűntek, a kőzelharc nincs Ire osztva, aki rohamozott az üt. Ténylge van még roham bónusz? Sehol nem láttam.
Tényleg, mintha 10 éves korosztályra fejlesztett volna a GW.  Core rulest úgy értettem, hogy egyszerűbb kölykökneknvaló alaprendszer, az advanced meg azoknak akik kicsit realisztikusabb játékra vágynak. Tereppel, coverrel, spec szabályokkal, stb.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 20:27   [ Eltüntet ]   [ # 465653 ]  
Veterán
cziky - 2017-06-11 20:16

Amiket nem értek és akkor néhány kérdés:

- Most már rohamozhatok olyan osztagot is amit nem látok ha 12” belül van?
- Khorne Berzerker-nél a 2 közelharc mit jelent (pl. rohamoztam ütök ellenfél visszaüt újra ütök vagy rohamoztam és 2x ütök)?
- Open topped járműnél az utasok Line of Sight-t a jármű bármely pontjától mérhetem?

- Amíg 12”-en belül van, addig nyugodtan rohamozhatod akkor is, ha nem látod, mert már nincs ezt tiltó szabály. Csak aztán oda is tudj menni a rohamozókkal.

- Rohamozó berza nyom plie in-t, aztán üt, majd consolidate, majd újra pile in, üt és consilidate. Teszi ezt úgy, hogy az ellenfél nem szól közbe. Tehetik ezt azért mert rohamoztak a roham fázisban. Ha nem rohamoztak akkor lenyomnak egy harcot, aztán az ellenfél reagál, majd megint zúznak egyet (mert felváltva megy az aktiválgatás).

- Line of sight-ot nem mérsz, azt max nézel, hogy van vagy nincs. smile
Egyébként az Open Topped szabály tartalmazza a választ a kérdésedre (minden olyan jármű ami nyitott annál ott a szabály). A jármű bármely pontjától mérheted a távolságot és nézheted a LoS-t az utasok kapcsán.

 Aláírás 

8th edition Indexek és szabálykönyv pdf verziók
A Warhammer 40000 embléma alatti hozzászólásokban az egyes könyvek linkjei.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 20:16   [ Eltüntet ]   [ # 465652 ]  
Veterán

Nem tudom, a múltkor játszottunk egyet és nekem ott az jött le, hogy a járművek most sokkal életképesebbek (pedig szórtam rájuk minden nehézfegyvert). Ami nem fog hiányozni a DP való szóródás. Végre lehet osztott lövéssel lőni (ezt sosem értettem, hogy a különböző fegyverek miért nem lőhetnek más célpontra), meg egyik osztagra lőni másikra rohamozni.
Amit eddig nem telejesen szeretek a jármű bármely ponjtáról való lövés (visszajönnek az idők amikor kilóg a fegyver csöve és lehet tüzelni mindennel). Személy szerint sajnálom a sablonok eltűnését, bár valóban gyorsult a játék. Illetve még szokatlan hozzászokni az AP módosítóhoz, assault vehicle eltűnése.
Továbbra is sajnálom, hogy nem olyan az overwatch mint régen (az osztagot a kör elején OW állítottad, aztán az ellenfél movement phase-ben ha láttot egy másik osztagot mozogni lőhetett, volt is bújkálás meg rommegkerülés).
Amiket nem értek és akkor néhány kérdés:

- Most már rohamozhatok olyan osztagot is amit nem látok ha 12” belül van?
- Khorne Berzerker-nél a 2 közelharc mit jelent (pl. rohamoztam ütök ellenfél visszaüt újra ütök vagy rohamoztam és 2x ütök)?
- Open topped járműnél az utasok Line of Sight-t a jármű bármely pontjától mérhetem?

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 18:58   [ Eltüntet ]   [ # 465649 ]  
Veterán

Alapvetően a codexek voltak egymáshoz képest elbaltázva. Az Sm egy svájci bicska volt a többiek meg kínlódtak. A szabályrendszer rendben volt, ha sikerült volna egy kis balancet tenni a codexek közé teljesen vállalható lett volna.

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 18:32   [ Eltüntet ]   [ # 465648 ]  
Veterán

Nekem is a járművek egyszerűsítése a legnagyobb bajom, a lövés helyétől független páncél egyszerűen nagyon buta. A többit egyszerűen csak feleslegesnek tartom: a játék legnagyobb baja a kiegyensúlyozatlanság volt: a codex creep és a seregépítéssel kapcsolatos visszásságok miatt. Az alapszabályokkal semmi gond nem volt. Most viszont használhatatlanná tettek egy csomó dolgot, aminek régen voltak szabályai.

De hátha jó lesz, kíváncsi vagyok a kódexekre.

 Aláírás 

Ah you think Conscript Platoon is your ally? You merely adopted the Conscript Platoon. I was born in it, molded by it. I didn’t see an army under 150 models until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 18:13   [ Eltüntet ]   [ # 465647 ]  
Veterán
mrszaki - 2017-06-11 17:54

Nekem az a jópár apróság hiányzik pl. Rending, soul blaze, torrent. Amik egyedivé tették a figurákat. Az alap fázisokon sokat nem lehetett újítani: mozogsz, lősz, rohamozol. A morál fázis pont nem hoz lázba, ha jól emlékzem a közelharcban volt ilyesmi az 5. Kiadás környékén.
Nagyon sajnálom,hogy a pszi képességek szinte eltűntek, mindenki smiteol oszt csók. A közelharcoló járművektől rémálmom van….
A terepek kiherélése nagyon nem nyerte el a tetszésem, ennyit azért el kellett volna bírnia egy ilyen játéknak.
Annyi információt még had kérjek: az indexek tényleg ideiglenesek? Most megveszem őket 5.500ért és 2 hónap múlva jön egy ultramarine codex?

Igen, az indexek olyanok mint régen a Ravening Hordes volt a WFB 6. kiadása elején. Jó eséllyel a primaris kódex lesz az első, aztán jönnek a “sima” marinok.

 Aláírás 

There is no “overkill.” There is only “open fire” and “need to reload.”

Kis sablon, nagy sablon, ágyú...

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 18:10   [ Eltüntet ]   [ # 465646 ]  
Veterán

Nekem a legjobban egyértelműen a Cavalry szabály fog hiányozni. Nem tudom hogy nevezhetjük-e még egyáltalán a játékot Warhammer 40000-nek így hogy nincs benne külön szabály a Cavalry egységtípusra.
Mondjuk cserébe mostantól véreznek a Rhino-k szóval Isten az egyik kezével ad a a másikkal pedig elvesz.

 Aláírás 

BAAAAAAAANNNNNNEEEEEEEEEEBLAAAAAAADDDEEEEEEEEEEEEE!

[ Profil ]  
Dátum: 2017-06-11 17:54   [ Eltüntet ]   [ # 465644 ]  
Veterán

Nekem az a jópár apróság hiányzik pl. Rending, soul blaze, torrent. Amik egyedivé tették a figurákat. Az alap fázisokon sokat nem lehetett újítani: mozogsz, lősz, rohamozol. A morál fázis pont nem hoz lázba, ha jól emlékzem a közelharcban volt ilyesmi az 5. Kiadás környékén.
Nagyon sajnálom,hogy a pszi képességek szinte eltűntek, mindenki smiteol oszt csók. A közelharcoló járművektől rémálmom van….
A terepek kiherélése nagyon nem nyerte el a tetszésem, ennyit azért el kellett volna bírnia egy ilyen játéknak.
Annyi információt még had kérjek: az indexek tényleg ideiglenesek? Most megveszem őket 5.500ért és 2 hónap múlva jön egy ultramarine codex?

[ Profil ]  
   
24 ennyiből: 31
24