D21-es Bázis Jelenti: Wargame Podcast 33. adás

A 33. részben részletesen kitárgyaltuk az Age Of Sigmar szabályrendszerét, valamint összefoglaltuk a játék jó és kérdéses részeit. 


A Wargamer heti ajánlata:

Rejtő Jenő hangoskönyvekhttps://www.youtube.com/user/rejtojenohangoskonyv

Vince Venturella (Youtube csatorna) https://www.youtube.com/user/PhatWOP001

Adásaink erről a linkről letölthetőek mp3 formátumban:https://drive.google.com/folderview?id=0Bx5QbTjflrNDfnZVQ1pIdWJKNkFkOV9aVG11QVU3UFdaZEROLWtXRW9reU9IUlQ5OWpLMk0&usp=sharing


Elérhetőségeink:


D21-es Bázis Facebook oldala:https://www.facebook.com/d21bazis?fref=ts
Asztropata Wargame Hírblog Facebook oldala:https://www.facebook.com/asztropatablog?ref=ts&fref=ts
Tárgyald ki a fórumban!Az Age of Sigmar topikja:http://inkvizitor.hu/index.php/forum/viewthread/741/
D21-es Bázis Klub topikja: http://inkvizitor.hu/index.php/forum/viewthread/482/
A Podcast topikja:http://inkvizitor.hu/index.php/forum/viewthread/686/

Szerző: Liszkag



Vélemények, hozzászólások

1. Borg 2015-10-11 12:44

Mondjuk az ingyenes magyar nyelvű “szabálykönyv” része mosolyt csalt az arcomra.

Füzetecske és lapocskák. smile

Az említett Wound számolós pontrendszert mennyire találtátok pontosnak és balanceoltnak? Úgy vettem ki azért több csatát lejátszottatok ez alapján.

Abszolút előrelépés a csaták gyorsulása. Úgy látom barátaim és kollégáim között sokan fordulnak a 30-40 perc alatt lejátszható játékok felé. Ez nem véletlen szerintem.

Személy szerint kicsit több lehetőséget adó akár valami hivatalos advance szabályverziót elvártam volna. Ez a játékból semmit nem venne el. Ha valaki így akarja játszani oké a versenyekre meg mehetett volna az advance (mondjuk konkrétan leírva egy pontrendszer és pl mondjuk a tálcás szabály…stb).

A fentiekkel ez jelentősebb előrelépés lenne sokak számára. Most én úgy érzem sokaknak ez butítás vagy visszalépés vagy csak egyszerűen egy radikális változás. Tudjuk nem Warhammer Fantasy Battle, és nem is folytatás de ez csak a szavakon lovaglás kicsit.

Amúgy pont múlt héten írtam és az adás meg is erősít ebben. Van ebben valami szerethető és van benne legalább annyi idegesítő rész.

2. Liszkag 2015-10-11 12:56

Igen egész sok játékot lejátszottunk már, így a tapasztalat beszél belőlünk. Alapjába véve ez a wound-os rendszer eddig bejött. Bár van pár hely ahol nem egyértelmű, hogy mi mennyi woundba kerül (PL: Ágyúk, és kezelőik).

3. Borg 2015-10-11 13:04

Mi az eredeti verzióban próbáltuk itthon a szomszéddal, elég kicsi figuraszámmal.

A tálcás mozgatást úgy valósítottátok meg hogy Pile-in a közelharcban és utána ismét tálcára pakoltátok?

Valahogy így képzelem el. Ez működhet, így a grandiózusabb csatákat is le lehet játszani gond nélkül.

Ha például egy 1500-2000 pontos csata kijön mondjuk egy órából az azért nagyon barátságos.

4. Liszkag 2015-10-11 13:28

Alapvetően mi tálcát nem is használtunk egyik játékunkhoz sem, akkor sem amikor nagyon magas figuraszámmal dolgoztunk. Nem sokkal lassította a játékot, de viszont konstatáltuk, hogy tálcával is simán lehet játszani.

5. MasterDwalin 2015-10-11 13:43

Nos, a játéktapasztalat csak Liszkag-ra érvényes, én csak egyszer játszottam, akkor módosítások nélkül.
Tervben van a számomra érdekesnek tűnő Azyr Composition seregépítési rendszerének tesztelése, de az elmúlt pár hónapban gyalázatosan kevésszer jutottam el a terepasztalig, de cserébe többet festettem :D

Azy Comp: http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf
Maga az Errata nekem több helyen nem tetszik, inkább egyszerűbb módosítások felé hajlok, amiket az adásban is elmondtam.
Pontrendszer nélkül is működhet, de csak barátok között.
Jelenleg agyalunk azon, hogyan lehetne ezt, egy rendes kampány keretei közé rakni.

Igazán kérdéses részek:
idézés és lövés. Ezek kapcsán kell majd megállapodásra jutnunk. Csak ez után jöhet a sereg szervezés.