Deadzone Második Kiadás Ismertető

2016. 05. 24. 16:50 / FrissEgyéb játékokÉrdekesség

Újra eljött az idő, hogy felöltsük málhamellényeinket, betárazzuk sorozatlövőinket, és belevessük magunkat a Mantic Games Deadzone nevű játékába, melynek 2016 májusában jelent meg a második kiadása. A Deadzone-ban egy olyan, kis lészámú, elit csapatot irányítunk, akik egy pusztulásra ítélt bolygó romjai közt vívják harcukat. 

Jake ébresztője pontosan 1 órával a hajnali műszakkezdés előtt csörgött. 

Gépies mozdulattal rányomott a kerregő képernyőre, ami máris automatikusan átváltott a Priory-ről sugárzott bulvár-hír csatornára. Épp valami belső szférás énekes vernyogása ment, számára érthetetlen nyelven, így nem is szentelt neki túl nagy figyelmet. A Mi-Lang anyacég által kiutalt, 3×3 méteres lakócellájából átvonszolta magát a szomszédos kockába, ahol egy mini konyha és egy szónikus zuhany várta. Ez olyan luxus volt, amiről az egyszeri munkások csak álmodhattak, és termelési műszakvezetőként ő is félévi bérét csúsztatta Quarth zsebébe a beszerzésen, hogy pont az ő háza mellé telepítsenek egy "higiéniai állomást".

A zacskózott víz és a csak színében az eredetire hasonlító koffeintabletta melegítése közben fel se tűnt neki, hogy a szünet nélkül rikácsoló képlap elhallgatott, és csak statikus zaj jött rajta. A koffeinadag ledöntése után, azonosító-kártyáját a kezébe véve indult az ajtón kifelé, hogy elérje a bányához tartó maglevet. Az ajtó azonban nem akart engedelmeskedni. Ez nem volt újdonság, a Mi-Lang láthatóan csak azzal törődött, hogy a munkaerő időben odaérjen a lakókockáiból, az, hogy hogyan jutnak ki, hidegen hagyta őket. Aktiválta a manuális vésznyitót, majd gondosan visszacsukta a tolóajtót. 

A járdára kilépve aztán pár bámészkodóra lett figyelmes. Pillanatokkal később neki is szemet szúrt, hogy az addig megállás nélkül villogó, és mindenféle egzotikus - de a többség számára elérhetetlen - terméket mutató reklámfalak is fekete-fehéren sisteregnek. Nem sok ideje volt ezen csodálkozni, mert egy négymotoros drón szállt el a feje felett, beterítve az utcát szórólappal. Jake felvett egyet, és olvasni kezdte az angnai szlengben írt lapot:

"A mai nappal az Ön bolygója karantén alá került. A ....... cég (kitöltendő) összes, bolygón tárolt erőforrása, valamint a kommunikációs csatorna a Hetek Tanácsának ellenőrzése alá lett vonva. 

Az Ön munkaviszonyát, egészségügyi biztosítását, és egyéb szociális szolgáltatásait felfüggesztettük. Nem a bolygón tartózkodó, közvetlen hozzátartozói a kollektív szerződésben rögzített haláleseti kompenzációra jogosultak. 

A karantén fenntartási ideje: 5/10/20 standard év (megfelelő rész aláhúzandó). 

Amennyiben Ön a karantén lejártával élő státuszban van, korábbi pozíciójába automatikusan visszahelyeződik (a kifizetett haláleseti kompenzáció az első bérből kerül levonásra)."

Nem igazán értette, hogy ez valami rossz tréfa, vagy csak egy elfuserált reklámkampány, de nem is igen volt ideje ezen töprengeni. Valami elsivított a feje felett, majd az utca végén vakító robbanás villant. A lökéshullám letarolta a közelben állókat, és őt is nekicsapta a lakókocka falának. Kóválygó fejjel, a távolban emberi alakokat vélt látni. Mintha... azok lennének... akiket... de nem, mit keresnének itt az Enforcerek? Zavarodottságának és fájdalmának az egyik páncélos figura pisztolyából kivágódó lézernyaláb vetet véget.

Újra eljött az idő, hogy felöltsük málhamellényeinket, betárazzuk sorozatlövőinket, és belevessük magunkat a Mantic Games Deadzone nevű játékába, melynek 2016 májusában jelent meg a második kiadása. A Deadzone-ban egy olyan, kis lészámú, elit csapatot irányítunk, akik egy pusztulásra ítélt bolygó romjai közt vívják harcukat. 

A Deadzone, vagyis Halálzóna egy szleng, amit az emberiséget egyesítő Galactic Co-Prosperity Sphere-nek  (rövid nevén a Coproration-nek) a katonái aggattak azokra a bolygókra, amiket a legfőbb vezérek, a Hetek Tanácsa valami ok folytán kitöröltek a létező bolygók sorából. Ezekkel a planétákkal elvágnak minden kommunikációs csatornát, törlik őket a navigációs fájlokból, és kirendelik a Hetek legfőbb parancs-végrehajtóit, az Enforcereket. Ezek a genetikailag módosított szuperkatonák két paranccsal érkeznek a karantén alá helyezett bolygóra: 1.) megtalálni, és felszámolni a karantén okát. 2.)  likvidálni mindenkit, aki menekülne, vagy bejutni akarna a karantén-övezetbe.

Hogy mi vezethet egy karantén elrendeléséhez? Például egy vírus kitörése, ami egy idegen faj által hátrahagyott ereklyéből szabadult el. Vagy egy garázdálkodó kalózflotta. Esetleg milliósra felszaporodott mutáns patkányhorda. A lényeg: hogy a tanács ne tűnjön gyengének, emiatt az ilyen bolygókat - átmenetileg - szanálják, és próbálják minél gyorsabban eltakarítani a trágyahalmot. 

A játék első kiadásáról anno Garvey írt egy minden szempontból alapos ismertetőt, amit itt olvashattok!

Mivel a 2.0 ennek a rendszernek a ráncfelvarrása, komplett bemutató helyett inkább összeszedem, hogy mivel próbálta "sztrímlájnolni" a Mantic az egyik legnépszerűbb játékrendszerét.

Új kezdődoboz: az eddig piacon lévő szettet egy új kezdődoboz váltotta. A játéktér alapja most már nem a korábbról ismert, egéralátét-szerű anyag, hanem vastag papírra nyomtatott mező, de a terepek ugyanúgy kemény műanyag darabok (egy kicsit mintha kevesebb is került volna a dobozba). A restic figurák helyett most már full-műanyag seregeket találunk a dobozban, szám szerint 5 Enforcert, 6 Enforcer pathfindert (a kutya-drónt beleszámolva) és 10 Forge Father Steel Warrior-t, mindenféle opcióval. Új item counter is érkezett, valamint a kártyák helyett most már a command kockákat adják (erről bővebben majd lejjebb). És nem utolsósorban, az eddigi 65 fontos ár helyett az alapszett ára 45 fontra csökkent. 

 

Pálya: az alapfelállás változatlan maradt, ugyanúgy egy 8*8-as alapterületű játéktérről van szó, ahol az Y tengely mentén lévő szintek is fontos szerepet kapnak. Kijött azonban egy új, bányászkolónia / ipartelep témájú terepkészlet is, a már ismert, kemény-műanyag darabokból. Itt kevés, "tömör" elem van, akad viszont rengeteg csővezeték, szellőzőrács, de még futószalag is. Sajnos a kezdődobozba nem ezt mellékelik, de külön megvásárolható.

 

Kártyák: az elődben a kártyák egyfajta erőforrás-gazdálkodásként működtek. Az egyes lapokat kijátszva a különböző akciókhoz kaphattunk plusz kockát, illetve a játék egyéb vetületeit befolyásolhattuk. Ugyan élvezetesek voltak, de sokszor ok nélkül lassították a játékmenetet, és valljuk be, pár darab rendesen OP volt (Booby trap, Distract). Helyette bevezették a dinamikusabb parancsnoki kocka-rendszert (command dice). Ezek körönként különféle, egyszer használatos  bónuszokat adnak a seregünknek, és az okos kijátszásuk sokszor döntheti el egy kör, de akár az egész játék sorsát. Mivel a kártyák határozták meg, hogy ki kezdett, így most ez is módosult. Minden sereg vezérének van egy Recon értéke, amire egy 5 kockás tesztet dobunk a játék elején. Haladó verzióban ezen dobások is adhatnak különféle bónuszokat, de ezen szabályok nélkül is tökéletesen játszható a játék.

 

Karakterisztikák: a kártyák eltűnésével egyidőben minden faj teljes sereglistája bekerült az alap-szabálykönyvbe, így az egyes értékek mostantól onnan nézhetők ki, és nem a kártyákat kell sasolni. A játék pontértéke jelentősen változott; az eddigi 70 pontos limit 150-200 pont körülire ugrott. A figurák pontértéke is magasabb lett, de összességében elmondható, hogy a 2.0 jóval több figurával operál, mint az 1.0 csapatai. Továbbá, a  Size karakterisztika most már azt (is) jelzi, hogy hány sebpontja van az adott modellnek. A legtöbb figura 1-es méretű, és ugyanennyi sebbel is rohangál, de egy 3-as méretű Plague vezér már keményebb dió. A figurák megöléséhez továbbra is a méret + 1 sebpont kell.

Seregünk összetétele is változott. Minden sereget 1 (és csak 1) Leader vezet, mellé tetszőleges számú Troop jöhet. Minden troop mellé hozható 1 specialista, és minden 3 troop mellé hozható 1 jármű. Seregenként 1 karakter (értsd: zsoldos) engedélyezett.

 

Akciók: a korábbi  rendszer akcióit számos ponton egyszerűsítették. Végleg kikerült az Overwatch, a mozgásba lett belegyúrva a sprint, a mászás, és a kitörés, a lövésbe pedig a sima, és a területre ható lövöldözés. Jelenleg 5 darab akció van (Mozgás, Közelharc, Lövés, Felállás, Speciális ), ebből a rövid akciónak számító Special Action magába foglalja a gránáthajítást, a gyógyítást, de akár a fegyverek utántöltését is. A 4 aggresszió-szint is eltűnt, figuráink most már csak lelapult (pinnelt), állapotba kerülhetnek az alapállapotból. Eltörölték a tesztek két-háromszoros sikereit is, és összességében a módosítók is jelentősen egyszerűsödtek.

 

Küldetések: Az eddigi kártyás küldetés helyett most már előre  meghatározott küldetésben kell helyt állnunk, csapatunkat pedig csak ennek ismerete után kell összeállítanunk. Végre megszűntek tehát az auto-win / instant defeat seregek. A 4 missziót tovább lehet bonyolítani a titkos küldetésekkel, mindegyikhez 3-3 változat van, ami tovább kavarja az alapfelállást (pl. objektívás-ölős küldetésben dupla pontot kapunk az ellenfél vezéréért, de nem kapunk pontot az objektívákért). A küldetések győzelmi pontja is megváltozott, 100 pontos csatában 12 pont, ezután minden 50 pont után 4-el nő a szükséges VP mennyiség. A kártyák hiánya miatt nincs már "kiórázás" sem, de a wipe out továbbra is automatikus győzelmet jelent, a VP-k számától függetlenül.

 

Képességek, tárgyak, fegyverek: A párhuzamos képességek megszűntek (Tough-Very Tough, Boom-Big Boom, Marksman-Sniper, stb), valamint a füstgránát kivételével a robbanások is már csak egy adott kockára vonatkoznak, jelentősen meggyorsítva az effektek kidolgozását. Új játékhoz új item counterek is járnak, ezek többsége azonban vásárolható cuccként már az elődben is megvolt. Fegyverzet tekintetében a modellek már cserélgethetnek is, pl. a specialisták az alap puskájuk helyett vehetnek fel lángszórót, mesterlövész-puskát, vagy hőágyút is - a megfelelő pontösszeg kifizetése után. A vásárolható felszerelési tárgyak is újra lettek kategorizálva, common, rare és unique osztályokba. Ez meghatározza, hogy a különféle méretű strike team-ek mennyit hozhatnak az egyes kategóriákból.

Fajok: A 2.0 legnagyobb újítása a Veer-myn bekerülése, akik eddig is léteztek ugyan a Warpath-ben, de most teljesen megújult figurákat és készleteket kaptak. Emellett mindenki másnak is jutott új figura: 

- Enforcer - D.O.G Drone, 

- Plague - Plague Abberation, 

- Marauder - Skyscraper, 

- Forge Fathers - Steel Warrior (az eddigi Steel Warriorok Militia néven születtek újjá)

- Asterian - Marionette és Kalyshi 

- Rebs - Sphyr Lancer, Rin Nomad

Valamint egy szakajtóra való új zsoldos karakter, és pár olyan egység is, amihez hivatalosan még nem adtak ki figurát (pl. Rebs Sniper)

Az eddig játszott, kb. tucatnyi meccs után összességében elmondható, hogy a DZ 2.0 sokkal pörgősebb, gyorsabb, halálosabb lett, mint az elődje. Az egyszerűsítések és összevonások szinte teljes egészében jót tettek a játéknak, és nem utolsósorban a kezdőket is sokkal könnyebb bevonni a Deadzone világába. Mindenkinek tudom ajánlani, aki pörgős, de mégis agyalós skirmishre vágyik.

A játék fórumtémáját erre találjátok.

A Mantic Games oldalát pedig erre. 

Szerző: Petrow

Szerző: Emerald



Vélemények, hozzászólások

1. Typhus 2016-05-24 16:09

Most tényleg feltétlen muszáj egy újabb játékot megkedveltetni velem? Hát itt már senki nincs tekintettel a pénztárcámra kéremszépen? :D

2. Garvey 2016-05-24 18:45

Petrow: nagyszerű leirás és köszönöm szépen hogy emlitettél smile.
A játék tényleg nagyon jó és nagyon pörgős a figurák pedig szépek illetve egyre szebbek leszek ahogy az újabb figurák megjelenek.
Budapestieknek nagyon szívesen tartok bemutatót illetve ha valakit érdekel a játék szabályai az aláírásomban megtalálja

3. Gróf 2016-05-25 08:04

Remek leírás egy remek játékról grin

4. Petrow 2016-05-25 08:07

Ééés sikeresen kimaradt az új egységek közül az enforcer jetbike, de legalább a képe ott van.

Typhus: a pénztárcádat a közelgő strandszezonra készítjük fel, ez egyideális, nem túl drasztikus fogyókúra.

Garvey: nincs mit, jó volt az alap, felesleges lett volna az egész házat újraépíteni smile

Gróf: a FB csoport pinned posztba esetleg belinkeled?

5. Gróf 2016-05-25 08:11

Ezen már túlvagyunk grin

6. MasterDwalin 2016-05-25 21:39

Nagyon jó írás! Köszönjük!
Most már még jobban várom, hogy kipróbálhassam a játékot!

7. Panzer. 2016-06-01 11:45

Frankó írás, Peti! Köszönet!